O houbách

Určovna - poradna

Vložit nový dotaz


Našli jste houbu, kterou nedokážete určit? Nahrajte sem její obrázek a zkušení mykologové vám pomohou s jejím určením. Pozor, konzumujte jen takové houby, jejichž jedlostí jste si 100% jisti!

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

Spicka obecna, 28.08.2015 12:47, meth23

Dobrý den,

Jde o spicku? Tren tak tuha, ze by se daly udělat i dva uzle, vyrostla v trave po desti. Barva fota je trochu mimo, protoze fotka byla dost tmavá a musel jsem prisvetlit a zaostrit. Jsem si tentokrát skoro jisty. Preji hezky den

Re: Spicka obecna, 28.08.2015 13:56, alesjirsa(m)

Ta fotka je hodně špatně vybarvená, takže těžko z toho vyvodit, jaké ta houba měla barvy v reálu. Ale také bych dal špičku obecnou.

Re: Re: Spicka obecna, 28.08.2015 15:14, meth23

Přibližně stejnou, +- 5 odstinu. Vzal bych na to jeste fotak, ale uz to bez trene asi nema cenu. Mno nic, za kvalitu fotek a za to jak jsem nektere z nich vykorenil bych si menší otravu i zaslouzil. Spicky by to meli byt, vypadaji presne jako v atlase tady i jinde. Jen me tady zarazila v popisu plstnata tren. Navic spolubydliciho prekvapila horka vune, kterou ja prehledl, ackoliv normálně cítím na desítky metrů.

Určila jsem správně?, 27.08.2015 18:10, vevanek

Našla jsem houby (hodně poničené), o kterých se domnívám, že je to tmavobělka bradavčitá (EN)

Určila jsem správně?, 27.08.2015 18:08, vevanek

. . . nejdříve jsem si myslela, že je to nějaká strmělka, ale šupinatý třen a hlíza mě nasměrovaly do tmavobělek

Určila jsem správně?, 27.08.2015 18:07, vevanek

. . . ještě další dvě plodnice. Rostly v místech, kde vytěžili les, ve vlhku mezi kopřivami a netýkavkami.

Re: Určila jsem správně?, 27.08.2015 19:30, vevanek

Ještě chci dodat, že voněly po anýzu.

Re: Re: Určila jsem správně?, 27.08.2015 20:03, basset(m)

Já si myslím, že to máš dobře

Re: Re: Určila jsem správně?, 27.08.2015 21:33, no-X

Ano, je to ona. Z jaké je to nadmořské výšky? Do letoška jsem jí nacházel výhradně na teplých lokalitách v nižší nadmořské výšce, letos v cca 750 metrech na Šumavě. . .

Re: Re: Re: Určila jsem správně?, 27.08.2015 21:47, vevanek

Na Českokrumlovsku v 550 m n. m.

Jediná houba v lese , 26.08.2015 12:26, R2

Co jsem to dnes našel? Určitě budete vědět. Díky

Re: Jediná houba v lese , 26.08.2015 14:15, alesjirsa(m)

Je to hnojník. Do druhu se to snad dá určit jen pod mikroskopem.

Re: Re: Jediná houba v lese , 26.08.2015 16:53, R2

Tak to jsem si myslel taky, ale jistý jsem si nebyl. Díky. . . A jsou jedlé nebo nikoliv?

Re: Re: Re: Jediná houba v lese , 26.08.2015 17:39, alesjirsa(m)

Ne, nejsou.

Můžu ještě poprosit?, 25.08.2015 15:06, Pavla

Moc by mě zajímala i tato houbička. Hrály jsme spolu v sobotu na schovku.

Re: Můžu ještě poprosit?, 25.08.2015 15:07, Pavla

Beskydy, 550 m n. m. , smíšený les.

Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 25.08.2015 15:08, Pavla

Jediná plodnice v bukovém listí poblíž polovyschlého potůčku.

Re: Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 25.08.2015 15:09, Pavla

Vypadala tak vznešeně. Pomůžete? Ď

Re: Re: Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 26.08.2015 15:03, b.gun(m)

Ta plodnice byla kompletní tak, jak je viditelná na fotkách, nebo je možné, že zůstala kořenující část třeně v zemi?

Re: Re: Re: Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 26.08.2015 21:11, Pavla

Část třeně byla při focení v lese 100% v zemi. Pomůže toto foto? A můžu se ještě laicky zeptat, jak dotaz ohledně zůstatku třeně v zemi souvisí s určením houby? Díky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 27.08.2015 13:22, b.gun(m)

Ptal jsem se na tu kořenující část třeně z toho důvodu, že je podobná mladé penízovce kořenující. A z fotek bohužel není patrné zakončení třeně, ani případné zvrásnění povrchu klobouku.

Jinak báze třeně obecně je jeden z důležitých nositelů determinačních znaků - tvar (vřetenovitý, ztluštělý, hlízovitý. . . ), s pochvou × bez pochvy, pokrytí bradavkami, ochmíření, myceliové provazce, zda je kořenující apod.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžu ještě poprosit?, 27.08.2015 16:16, Pavla

Děkuji za objasnění i trpělivost. Houbičku jsem si tedy zařadila jako možnou (bílou variantu) slizečky ocasaté, či dle Tebe penízovky kořenující, což by mělo být údajně snad jedno a totéž. Pobavila mě informace o jedlosti této hubky. Proč? No protože kdybych měla v sobotu s sebou v lese košík, na dně bych měla pouze 1 pidiklobouček . . . a z toho bych kyselo asi nenavařila.

Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 16:21, Pavla

pokud někdo ví

Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 16:22, Pavla

a odpoví.

Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 16:22, Pavla

Budu moc ráda.

Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 16:24, Pavla

Díky předem, klaním se a má úcta

Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 19:44, chorcheee(m)

Připomíná mi slizáka mazlavého nebo růžového (s růžovým ale skoro vždy roste klouzek kravský).

Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 19:52, alesjirsa(m)

Tak to jsi vedle jak ta jedle. Slizák mazlavý má úplnějiné barvy, o slizáku růžovém nemluvě. Tohle bude zcela jistě nějaký pavučinec. Otázkou ale zůstává jaký.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 21:04, chorcheee(m)

Myslím, že mladý mazlavý takhle vypadá:

odkaz

Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 23:24, no-X

Tato houba by byla jedlá jen jednou, jde o pavučinec (klobouk není s třeněm spojený slizem, ale pavučinkou). Určovat pavučince podle fotografie nevyvinutých plodnic a ještě bez popisu biotopu, nadmořské výšky a mykorhizní dřeviny moc dobře nejde. Pokud šlo o stanoviště, kde jsou smrky a které bývá alespoň v jiných letech vlhké, tak by to mohl být třeba Cortinarius limonius (jedovatý). Ale asi i řada jiných druhů. . . Doporučuju sledovat, jak poroste a srovnávat třeba s obrázky na googlu. Pokud by mu byl stále podobný, mohlo by to být zajímavé - C. limonius je červenoseznamový druh.

Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 24.08.2015 23:36, chorcheee(m)

A do prdele, já jsem dneska marnej! .

Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 25.08.2015 15:03, Pavla

Já tušila, že to bude ON, mého srdce šampion. ;) Cortinarius „Limonádový“. Díky moc za určení a dodatečně se omlouvám za nedostatečné informace. Jsem si toho vědoma, pořád na to zapomínám. Sluncem zalité oranžové krasavečky jsem našla na dovce v Krkonoších (takže monitoring již není možný), byla to samá drobotina, jen ten největší byl vydloubnutý. Někdo si asi myslel na klouzky. Přikládám biotop (mokřad, nadm. výška 1000 – 1100 m n. m. ). Pokud byste se vydali z fotky směrem vlevo a dali se smrkovým lesem nahoru (směr Richtrovy boudy), najdete je hnedle vpravo. Děkuji ještě jednou no-X, ale i Aleši a Chorcheeemu za reakce

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj, poprosím o určení ..., 25.08.2015 22:58, no-X

Mokřad v horském lese, přesně tam je doma. Podle Červeného seznamu: „V ČR je znám ze Šumavy, Novohradských hor, Českomoravské vrchoviny a Jeseníků. “ Vypadá to, že možná roste i v Krkonoších, gratuluju

??, 20.08.2015 18:40, MirekK

A jeste ze spodu.

??, 20.08.2015 18:40, MirekK

Co pak je asi tohle?

Re: ??, 21.08.2015 17:45, Tori(m)

Strmělka nějaká?? Nejdřív jsem myslela penízovku nebo špičku, ale ty by neměly mít sbíhavé lupeny.

Dřevomilka, 20.08.2015 14:53, alesjirsa(m)

Poradíte mi prosím s touto dřevomilkou. Jediné, co se tomu trochu podobá a co jsem zatím našel, je outkovka jelení (Trametes cervina).

Re: Dřevomilka, 24.08.2015 19:45, chorcheee(m)

Co začínající kořenovník vrstevnatý? Ten si představuji, že za mlada takto vypadá. . .

Re: Re: Dřevomilka, 24.08.2015 20:37, alesjirsa(m)

Tvar pórů na něj nesedí, ten právě sedí včetně barvy klobouku na outkovku jelení. Navíc, ač si nejsem zcela jistý, myslím, že rostla na listnáči.

Re: Re: Re: Dřevomilka, 01.09.2015 01:13, Kraken(m)

Takový tvar pórů má taky různopórka pleťová.

Re: Re: Re: Re: Dřevomilka, 08.09.2015 18:42, alesjirsa(m)

Na tu jsem koukal, protože to bylo to úplně první, co mě napadlo, ale ta to asi není.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30