O houbách

Určovna - poradna

Vložit nový dotaz


Našli jste houbu, kterou nedokážete určit? Nahrajte sem její obrázek a zkušení mykologové vám pomohou s jejím určením. Pozor, konzumujte jen takové houby, jejichž jedlostí jste si 100% jisti!

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 03:05, tomaj

A na ještě živých větvičkách růže toto. Má s tímto někdo zkušenost ?

Re: Opět něco mně neznámého, 17.02.2018 15:13, Patrik(m)

Kdyby se to zmikroskopovalo, zjevně by tam byly konidie, neboť teleomorfy jsou obvykle saprofytické. Bohužel mě fytopatogenní anamorfy příliš nezajímají, takže víc k tomu neřeknu.

Re: Re: Opět něco mně neznámého, 18.02.2018 21:14, tomaj

Patriku díky za názor.

Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 03:01, tomaj

Na kmíncích růže šípkové jsem zaznamenal toto.

Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 08:56, Včelda

to vypadá na vnořenku (Propolis sp. ), jen nevím jestli může připadat v úvahu jiný druh než Propolis farinosa. . .

Re: Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 16:55, alesjirsa(m)

Jsou i jiné druhy, ale ta farinosa je nejběžnější a ty ostatní myslím mají i nějaké makroskopické rozdíly.

Re: Re: Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 20:17, tomaj

Včeldo a Aaleši díky za určení vnořenky.

Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 02:56, tomaj

Houba rostla mezi kmínky břečťanu na statném kmenu javoru. Nějaký rezavec?

Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 02:59, tomaj

Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 02:52, tomaj

Ve smíšeném listnatém lese nález této houby.

Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 16:58, alesjirsa(m)

Je to rezavec. Tipoval bych lesknavý, přestože roste většinou na olších.

Re: Re: Opět něco mně neznámého, 16.02.2018 20:20, tomaj

Aleši díky. Olší je v dané lokalitě nálezu převaha.

Růst výlučně na keřích hlohu., 10.02.2018 02:28, tomaj

Odumírající větve a kmínky hlohu. Pokus o detail. Věděl by někdo?

Re: Růst výlučně na keřích hlohu., 10.02.2018 10:04, alesjirsa(m)

Něco z okruhu Diatrype stigma ? Ale není mi známo, že by některý z těch druhů rostl na hlohu.

Re: Re: Růst výlučně na keřích hlohu., 10.02.2018 13:23, Patrik(m)

Ano, Diatrype stigma group by to mohla být. Avšak chtělo by to alespoň znát makroskopický tvar ústí ostiol, aby se to potvrdilo, pak ještě samozřejmě mikroskop. Já jsem např. našel něco podobného na dřevu smrku a nakonec se z toho vyklubala Eutypa sp.

Re: Re: Re: Růst výlučně na keřích hlohu., 10.02.2018 19:38, tomaj

Patriku díky za nasměrování. Pokusím se ještě udělat detailnější snímek.

Růst výlučně na keřích hlohu., 10.02.2018 02:25, tomaj

Rostoucí na lískových keřích, 10.02.2018 02:21, tomaj

Pohled na hymenofor.

Rostoucí na lískových keřích, 10.02.2018 02:20, tomaj

Snad nějaká outkovka? pohled na klobouk.

Re: Rostoucí na lískových keřích, 10.02.2018 10:04, alesjirsa(m)

Je to možné, ale už stará.

Re: Re: Rostoucí na lískových keřích, 10.02.2018 19:41, tomaj

Aleši díky Ti za reakce.

Pan Macháček na FB Houby Morava měl dotaz na tuto houbu, 09.02.2018 12:44, petras

Myslel jsem nějaká masenka, ale někdo mu napsal, že korovitka terčovitá.

Re: Pan Macháček na FB Houby Morava měl dotaz na tuto houbu, 09.02.2018 12:53, Tori(m)

Něco takového jsem myslím taky viděla a byla to tvrdá stromata nějakého pyrenomycetu. Možná mladá a proto míň vybarvená?? Netuším. Ale nepřekvapilo by mě, kdyby to byla korovitka.

Re: Re: Pan Macháček na FB Houby Morava měl dotaz na tuto houbu, 09.02.2018 18:24, Patrik(m)

Ano, Diatrype disciformis. . .

Re: Re: Re: Pan Macháček na FB Houby Morava měl dotaz na tuto houbu, 19.02.2018 17:41, alesjirsa(m)

A nemohla by to být Melanogramma (třeba campylosporum) ?

Re: Re: Re: Re: Pan Macháček na FB Houby Morava měl dotaz na tuto houbu, 21.02.2018 20:08, Patrik(m)

Jestli myslíš Melogramma (melanogramma je druhový název pro nočního motýla rodu Nola ), tak by to nebyl špatný typ, i když mi to na první pohled přišlo spíše jako starší stromata té Diatrype, ale jak nad tím teď tak uvažuju, ohraničení a tvar samotných stromat je na Diatrype optravdu poněkud netypický. Rozřešil by to zjevně opět mikroskop - na výtrusech je ten rozdíl nejpatrnější.

Pyrenomycet, 05.02.2018 15:57, alesjirsa(m)

Nevěděl by někdo, o co by se mohlo jednat ? Druhem dřeviny, na jejíž větvi to rostlo, si nejsem úplně jistý, možná na vrbě.

Re: Pyrenomycet, 05.02.2018 15:58, alesjirsa(m)

Nevím jistě, jestli jsou to přímo výtrusy, ale byly to jediné útvary, které jsem pod mikroskopem našel.

Re: Re: Pyrenomycet, 06.02.2018 01:52, Tori(m)

Nezkusils některé stroma říznout vertikálně napůl? Jestli to nejsou přestárlá stromata Daldinie. A zkus dát pod mikroskop i ty výtrusy nasypané mezi stromaty (černý flek), jestli nejsou v lepší stavu.

Re: Re: Re: Pyrenomycet, 06.02.2018 16:55, alesjirsa(m)

Mě spíš napadlo, jestli to náhodou není anamorfa něčeho.

Re: Re: Re: Re: Pyrenomycet, 06.02.2018 20:56, Patrik(m)

Podle toho mikra to tak vypadá - tedy lze tam vidět hyfové vlákna a na nich výtrusy - pro přesnější specifikaci by to však chtělo daleko přesnější popis mikra a makra, jestli by se potvrdilo, že jde opravdu o anamorfu, tak to nebude jednoduché určit.

Re: Re: Re: Re: Re: Pyrenomycet, 06.02.2018 22:21, alesjirsa(m)

Dobře. Děkuji oběma za snahu.

Re: Re: Re: Re: Re: Pyrenomycet, 07.02.2018 18:31, Tori(m)

Aha, já to interpretovala jako hnědé dvoubuněčné výtrusy (s druhou buňkou protáhlou a hyalinní).

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30