O houbách

Určovna - poradna

Vložit nový dotaz


Našli jste houbu, kterou nedokážete určit? Nahrajte sem její obrázek a zkušení mykologové vám pomohou s jejím určením. Pozor, konzumujte jen takové houby, jejichž jedlostí jste si 100% jisti!

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Nová zásilka hub k určení, 03.09.2019 23:05, tomaj

V rozvolněném, smíšeném, jehličnatém lese (smrk, borovice) rostla skupinka těchto šupinovek ?
Borová, pařezová ?

Re: Nová zásilka hub k určení, 04.09.2019 15:10, alesjirsa(m)

Nemohl by to být třeba i pavučinec, navzdory substrátu ?

Re: Re: Nová zásilka hub k určení, 04.09.2019 23:17, tomaj

Na snímku je ne příliš dobře vidět, že houby rostou na dřevě (starý smrkový nebo borový pařez).
Tak nevím.

Nová zásilka hub k určení, 03.09.2019 22:50, tomaj

Na starší bukové větvi nález této asi hrotnatečky (Mycoacia sp. )
Může se jednat o hrotnatečku žlutou ?

Re: Nová zásilka hub k určení, 04.09.2019 14:35, alesjirsa(m)

Podobná je i Mycoacia aurea, spolehlivě se poznají mikroskopicky. Asi bych se v tomto případě přikláněl k M. uda, ale jednoznačně to říct nemohu.

Nová zásilka hub k určení, 03.09.2019 22:40, tomaj

Dobrý večer určovně. Nahromadilo se mně tu několik neznámých a tak je předkládám odborníkům.
Na ležícím bukovém kmenu tento, částečně gutující povlak. Na délku více než 1 metr.

Re: Nová zásilka hub k určení, 04.09.2019 14:34, alesjirsa(m)

Tohle je celkem asi jednoznačně slizopórka nazelenalá (Gloeoporus pannocinctus).

Re: Re: Nová zásilka hub k určení, 04.09.2019 23:18, tomaj

Aleši díky za komentáře a určení předložených hub.

Hmyz na houbách, 03.09.2019 20:08, LadaStrekov

Dobrý večer, dnes na většině nalezených hřibovytých hub byl klobouk a noha obalena miniaturním , do fialova zbarveným hmyzem . Je možné, že se jedná o nějaký druh chvostoskoka ?

Re: Hmyz na houbách, 04.09.2019 20:13, LadaStrekov

Re: Re: Hmyz na houbách, 04.09.2019 20:25, alesjirsa(m)

Ano, jsou to chvostoskoci.

Prosím o určení, nedokážu zařadit, 02.09.2019 16:06, Soňa.F.

Vysoký les, smrky, duby, buky, podloží kyselé, vyšší poloha. Barva odpovídá přesně skutečnosti, velikost asi 6 cm.

Re: Prosím o určení, nedokážu zařadit, 02.09.2019 16:07, Soňa.F.

Re: Re: Prosím o určení, nedokážu zařadit, 02.09.2019 16:07, Soňa.F.

Re: Re: Re: Prosím o určení, nedokážu zařadit, 02.09.2019 19:49, alesjirsa(m)

Pavučinec červenošupinný (Cortinarius bolaris).

Re: Re: Re: Re: Prosím o určení, nedokážu zařadit, 02.09.2019 20:20, Soňa.F.

Děkuji, napadl mě tento druh, ale zmátly mě ty zelené drobečky na klobouku.

...Kozák březový..., 31.08.2019 22:09, vlk(m)

. . . hezký večer. . . koukal jsem do atlasu a u Kozáka březového má Patrik 100pro 2 fotky habrového. . .

Re: ...Kozák březový..., 01.09.2019 14:49, Tori(m)

Hm, no jo, díky. A kozák dubový má nějakou neexistující kombinaci latin. jména bez uvedení autorů, což se na rozdíl od fotky ani nedá opravit.

Re: ...Kozák březový..., 01.09.2019 19:52, basset(m)

Podle mne je tam jenom jedna - třetí od konce.

;-), 30.08.2019 18:08, Janka

Dobry den. Prosim o pomoc s urcenim. Je mi to povedome. Nejaky hnedak? Les smiseny, hlavne brizky a smrky.

Re: ;-), 30.08.2019 18:10, Janka

Nevim, proc se to vlozilo obracene :-(

Re: Re: ;-), 30.08.2019 19:26, alesjirsa(m)

Ano, hnědák Schweinitzův (Phaeolus schweinitzii).

Re: Re: Re: ;-), 30.08.2019 20:16, Janka

Dekuji

Barevné hřiby - 4, 30.08.2019 12:01, Majkl

Re: Barevné hřiby - 4, 30.08.2019 12:01, Majkl

Re: Barevné hřiby - 4, 30.08.2019 12:02, Majkl

Re: Re: Barevné hřiby - 4, 30.08.2019 19:27, alesjirsa(m)

Pod kterými stromy to rostlo ? Neměl byste fotku řezu celé plodnice (nejen klobouku, ale i celého třeně) ?

Re: Re: Re: Barevné hřiby - 4, 30.08.2019 19:51, Majkl

Abych pravdu řekl nevím, ve škarpě u silnice, určitě byly nedaleko duby (a možná nějaká líska, lípa). Spěchal jsem - neřezal jsem :D

Re: Re: Re: Re: Barevné hřiby - 4, 31.08.2019 14:22, alesjirsa(m)

V tom případě se bohužel jednoznačného určení nedobereme.

Barevné hřiby - 3, 30.08.2019 12:00, Majkl

Stejné místo jako hřib 2.

Re: Barevné hřiby - 3, 30.08.2019 19:28, alesjirsa(m)

Krásné nálezy. Tento je hřib satan (Rubroboletus satanas).

Barevné hřiby - 2, 30.08.2019 11:57, Majkl

Re: Barevné hřiby - 2, 30.08.2019 11:59, Majkl

Ze stejného místa o pár metrů dál. .

Re: Re: Barevné hřiby - 2, 30.08.2019 19:30, alesjirsa(m)

Tohle vypadá na hřib kříšť (Caloboletus calopus).

Re: Re: Re: Barevné hřiby - 2, 30.08.2019 19:48, Majkl

Nemůže to být hřib purpurový? Pro kříště mluví (řekl bych) žluté rourky, ale nebyl jsem si jistý, tak jsem radši neochutnával :D

Re: Re: Re: Re: Barevné hřiby - 2, 31.08.2019 14:24, alesjirsa(m)

Ano, pro kříště jsou typické žluté póry. Pokud je opravdu ten hřib měl a není to jen "fotografický klam", rhodoxanthus to nebude. Ten má póry červené.

Re: Barevné hřiby - 2, 30.08.2019 12:04, Majkl

Omlouvám se za orientaci, mě se to zobrazilo normálně, teď už mi to nejde editovat. Foceno mobilem.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30