O houbách

Určovna - poradna

Vložit nový dotaz


Našli jste houbu, kterou nedokážete určit? Nahrajte sem její obrázek a zkušení mykologové vám pomohou s jejím určením. Pozor, konzumujte jen takové houby, jejichž jedlostí jste si 100% jisti!

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Prosím o potvrzení, či vyvrácení určení- je to závojenka hnědošedavá?, 15.06.2020 13:07, Soňa.F.

Krásná velká, masitá, pevná houba- průměr klobouku 10-14cm, třeň plný, nevatovitý, dužnina pevná, bílá, na řezu neměnná. Lupeny bílé, třeň bílý, klobouk hnědošedavý. Růst u okraje silnice, pod dubem a osikou. V podstatě vypadaly jako větší, pevné podtrnky, ale vůně zcela jiná- houbová. Děkuji

Re: Prosím o potvrzení, či vyvrácení určení- je to závojenka hnědošedavá?, 15.06.2020 13:08, Soňa.F.

Re: Prosím o potvrzení, či vyvrácení určení- je to závojenka hnědošedavá?, 15.06.2020 13:08, Soňa.F.

Re: Re: Prosím o potvrzení, či vyvrácení určení- je to závojenka hnědošedavá?, 19.06.2020 20:14, alesjirsa(m)

Chtělo by to lepší fotku zespodu, tyto tři fotky (navíc ještě focené s bleskem) věrně nevypovídají o všech znacích. Mohla by to být klidně nějaká líha, závojenka se mimo jiné pozná podle růžového výtrusného prachu (tj. lupeny mají u zralých plodnic růžové odstíny).

Prosím o určení (pokud je to teda vůbec houba), 13.06.2020 23:14, Sonya

Já úplně nevím, jestli je to houba

Re: Prosím o určení (pokud je to teda vůbec houba), 13.06.2020 23:46, tomaj

Chorcheee i Aleš už asi spí. Koukni se na slizovku tříslovou, práškovitou. Je to hlenka.

Re: Re: Prosím o určení (pokud je to teda vůbec houba), 14.06.2020 19:38, chorcheee(m)

Nebo chlastaj nebo. . . . Ano hlenka, ještě spíše plazmódium, ale podle tvaru, které nabývá z toho slizovka asi dozraje.

Re: Re: Re: Prosím o určení (pokud je to teda vůbec houba), 15.06.2020 07:28, Sonya

Děkuji

...dotázek..., 11.06.2020 20:05, vlk(m)

. . . hezký večer ohoubaři. . . na momentik jsem si , , půjčil, , fotku této houbičky, co roste na jedné zahradě. . . poradí prosím někdo jaký je to druh. . . ???. . . děkuji. . .

Re: ...dotázek..., 19.06.2020 20:15, alesjirsa(m)

Vůně ? Nějaké barevné změny při otlačení ? Tuším, co to je, ale tyhle dva znaky jsou právě naprosto zásadní a v popisu i na fotce chybí.

Prosím o radu, 08.06.2020 13:27, Sonya

Který druh hvězdovky to je?

Re: Prosím o radu, 08.06.2020 21:02, chorcheee(m)

Myslím, že to není hvězdovka, nýbrž hvězdák vláhoměrný/vláhojevný (Astraeus hygrometricus).

Re: Re: Prosím o radu, 08.06.2020 22:34, Sonya

Já už asi přestanu psát své domněnky. Vždycky, když napíšu svůj tip, tak je to špatně

Re: Prosím o radu, 08.06.2020 21:12, Pavla

Se tady pinožím s odpovědí, že bych si nikdy nepomyslela, že budu radit v Určovně, ale že pocitově si myslím spíš na hvězdáka vlhkoměrného. . . a on si mě tu Jirka kliďánko předběhne. Za mě, Sonyi, taky hvězdák.

Re: Re: Prosím o radu, 08.06.2020 21:32, chorcheee(m)

Mě to nešlo odeslat odpověď, tak jsem restartoval počítač (mám ho už dost zavirovaný). No a během těch asi tří minut jsem se strachoval, že mne předběhne Aleš. Mám šanci si tu zaurčovat jen, když zrovna večer někde chlastá nebo souloží .

Re: Re: Re: Prosím o radu, 08.06.2020 21:39, Pavla

Teď už raději no comment.

Re: Re: Re: Re: Prosím o radu, 08.06.2020 21:41, chorcheee(m)

Re: Prosím o radu, 10.06.2020 09:25, Yohaness(m)

Já bych houbu určil jen jako hvězdák - Astraeus sp. Je jich evidentně víc druhů (sám jsem našel minimálně dva druhy) a nikdo neví přesně. . . Chtělo by to revizi.

Re: Prosím o radu, 11.06.2020 10:19, Sonya

Děkuji všem za určení

Re: Re: Prosím o radu, 11.06.2020 21:38, chorcheee(m)

Já děkuji Yohanessoj, za doplnění. Přiznám, že tato informace - že je s velkou pravděpodobností více hvězdáků - kolem mne před časem letěla. No prostě hlavní je, že jsem si zaurčoval a byl náááramně vtipný! .

Re: Re: Re: Prosím o radu, 19.06.2020 06:30, alesjirsa(m)

Nechlastám ani nesouložím, ani teď, ani nikdy předtím, jenom jsem poslední dobou poněkud zaneprázdněn jinými aktivitami. Jinak samozřejmě Astraeus sp. , jak píše Yohaness.

Prosím o určení druhu čirůvky, 08.06.2020 13:22, Soňa.F.

Biotop okraj louky, pod osikami, rostly se větších shlucích. Děkuji

Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 08.06.2020 13:22, Soňa.F.

Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 08.06.2020 13:22, Soňa.F.

Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 08.06.2020 21:09, chorcheee(m)

Borovice tam není/nejsou? Zdá se mi, že vidím borové dvojjehlice. Pak bych věřil i v "obyčejnou" čirůvku zemní (Tricholoma terreum). Takhle hodně v teplých tónech (dožluta) ji neznám, ale koukám na interfernetu, že může být. . .

Re: Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 09.06.2020 06:17, Soňa.F.

Ne, žádná borovice, jen osiky- rostou na tom místě křemenáče osikové, nic jiného jsem tam ještě nikdy nepotkala. Je to louka, kde se pasou krávy, okraj na jednom místě lemuje osikový remízek. Ty domnělé borové jehlice jsou stará tráva, musela jsem je hodně odkrýt, aby byl vidět třeň, jinak byly vidět jen kloboučky.

Re: Re: Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 11.06.2020 21:40, chorcheee(m)

Tak to asi musí opravdu přijít Aleš. Nenapadá mne takto vypadající čirůvka, která by rostla pod osikama.

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 12.06.2020 06:14, Soňa.F.

Mě napadla šedožemlová. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 19.06.2020 06:30, alesjirsa(m)

Souhlasím, dobrý znak je žloutnutí u starších plodnic.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím o určení druhu čirůvky, 19.06.2020 09:00, Soňa.F.

Děkuji!

Prosím o radu, 06.06.2020 11:11, Sonya

Rostla na bezince

Re: Prosím o radu, 06.06.2020 11:18, Sonya

Fotka se mi blbě otočila. Správně je o 90 stupňů doprava

Re: Re: Prosím o radu, 06.06.2020 16:24, alesjirsa(m)

Boltcovitka ucho Jidášovo (Auricularia auricula-judae).

Re: Re: Re: Prosím o radu, 06.06.2020 17:12, Sonya

Děkuji, trochu jsem si to myslela, ale přišlo mi, že má divnou barvu. Holt mi chybí zkušenosti

Dnes, 03.06.2020 09:44, Monty

Zdravím, je to Hlíva?

Re: Dnes, 03.06.2020 12:39, alesjirsa(m)

Ano, je to hlíva (snad plicní).

Prosim o urceni, 30.05.2020 15:53, Juju

Prosim o radu, zda jsou jedle? Vypadaji jako vaclavky, ale pry rostou az na podzim.

Re: Prosim o urceni, 01.06.2020 09:26, alesjirsa(m)

Pozor, václavky to rozhodně nejsou a nejen z důvodu fenologické neshody. Makroskopicky je jasné, že je to úplně jiná houba. Nejvíc mi to připomíná trochu zaschlou opeňku měnlivou (Kuehneromyces mutabilis), ale určení berte s rezervou a už vůbec to neberte jako podnět ke konzumaci, když Vám nedokážu determinaci spolehlivě potvrdit.

Další neznámá - prosím..., 30.05.2020 14:38, Sonya

Rostla přímo z pařezu - nevím jakého stromu.

Re: Další neznámá - prosím..., 30.05.2020 14:40, Sonya

Re: Re: Další neznámá - prosím..., 30.05.2020 16:48, basset(m)

Štítovka jelení - jedlá houba, poměrně častá, se zemitou vůní, připomínající i syrové brambory, chuť mírná a nahořklá, zato roste i v době sucha, kdy jiné houby nerostou.

Re: Re: Re: Další neznámá - prosím..., 30.05.2020 18:43, Sonya

Děkuji

Prosím o radu, 28.05.2020 22:30, Sonya

Tahle houba nejdříve vyrůstala z pařezu, který jsem si přinesla ke skalce. Houbu jsem udloubla a nechala ji ležet na zemi vedle pařezu. No a teď už roste přímo ze země a dost se rozmnožila

Re: Prosím o radu, 29.05.2020 21:08, alesjirsa(m)

To vypadá divně. Mělo to nějaký třeň, nebo to vyrůstalo ze substrátu zboku ? Z pařezu kterého stromu to rostlo ? Fotky nejsou moc reprezentativní na určení. Jediné, co mi to trochu připomíná, je Crepidotus mollis, ale je to moc velké a ten růst ze země je velmi nezvyklý.

Re: Re: Prosím o radu, 30.05.2020 14:30, Sonya

Roste přímo ze země. Třeň nemá. A strom byl myslím topol nebo habr - nejsem si bohužel jistá. Posílám ještě jednu fotku - asi není o moc lepší, ale zkusím to.

Re: Re: Prosím o radu, 30.05.2020 16:45, basset(m)

Mohla by to být hlíva plátková, Hohenbuehelia petaloides.

Re: Re: Re: Prosím o radu, 30.05.2020 20:25, Sonya

Děkuji, četla jsem si o ní a sedí to

Re: Re: Re: Prosím o radu, 01.06.2020 09:21, alesjirsa(m)

Mně připadají na Hohenbuehelii divné ty šedé lupeny (alespoň z fotky to tak vypadá), ale určovat z fotky je něco jiného než určovat naživo. . .

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30