O houbách

Určovna - poradna

Vložit nový dotaz


Našli jste houbu, kterou nedokážete určit? Nahrajte sem její obrázek a zkušení mykologové vám pomohou s jejím určením. Pozor, konzumujte jen takové houby, jejichž jedlostí jste si 100% jisti!

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

určení houby, 03.11.2014 19:49, zdenda

Dobrý den,
prosím o určení houby.
Chtěl bych vědět jestli se jedná o strmělku mlženku.

Děkuji

Zdeněk

Re: určení houby, 03.11.2014 20:08, Joska(m)

Dotaz: Když si tu fotku rozklikneš, vejde se ti na obrazovku?

Re: Re: určení houby, 03.11.2014 20:35, basset(m)

Josko, pokud se díváš IE, tak ano. IE umí změnšit na viditelnou velikost a až dalším klikem zvětší na originál. Nevím, jestli to umí ostatní prohlížeče.

Re: Re: Re: určení houby, 03.11.2014 22:24, Joska(m)

Tak IE nepoužívám několik let. Přes Mozilu jsem zůstal u Google Chrome. A u vkládání fotek taky preferuji jejich úpravu včetně velikosti, a teprve pak jejich vložení.

Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 15:44, admin(m)

Ber to Josko tak, že ne každý dokáže fotky v pc i upravit ;) Zejména u starších lidí je to běžný jev.
A tak jak to popisuje basset to funguje i v Chrome a Firefoxu.

Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 17:52, basset(m)

"ne každý dokáže" bych zakázal jako slovní spojení, každý se naučí, pokud je tlak
Do určovny bych povolil vkládat přes automat, sem vkládají fotky často skutečně návštěvníci, kteří jsou rádi, že sem fotku nějakým, způsobem "dopraví". Do diskuze a galerie bych to už omezil na správnou velikost v kb a možná i v minimální rozměrové velikosti - měla by to být alespoň trochu vizitka webu !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 18:10, Zdeno(m)

Věděl bych o vizitkářích. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 21:50, admin(m)

a budeš jmenovat?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 05.11.2014 15:31, Zdeno(m)

Raději ne, oni si to stejně moc nepřipouštějí. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 21:50, admin(m)

Souhlasím, jen minimální rozměrovou velikost bych neomezoval automatem, jako moderátoři máte možnost cokoliv smazat ručně

Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 22:48, Joska(m)

Asi mám v Chrome něco špatně nastaveno. Jinak slovní spojení "ne každý může" (dokáže) atd. je fakt děs. Je to "opatrnější" forma obyčejného "každý nemůže". Bohužel se to pomalu vžilo.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 04.11.2014 22:51, Joska(m)

Beru zpět, zmenšení klikem myší funguje, i když až třetím.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 07.11.2014 18:40, Zdeno(m)

Jako podivudná věta: neudělalo se mi dobře. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: určení houby, 07.11.2014 18:41, Zdeno(m)

Hm, tady to neopravím snadno. . . Podivuhodná. . .

Re: Re: určení houby, 07.11.2014 20:13, chorcheee(m)

ten Joska jen kritizuje, to je na posrání. . .

Re: Re: Re: určení houby, 18.11.2014 22:22, tapik

kamarádi nedostali jsme se k určení houby

Co myslíte?, 03.11.2014 18:54, vevanek

Houby jsem našla na kraji smrkového lesa s příměsí osiky, břízy a dubu. Utržená houba už tam ležela, asi si někdo myslel, že je to václavka. Na jiném webu dali tip, že je to vláknice štětinatá. Co myslíte, mohla by to být ona?

Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 18:06, andy

Re: Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 18:43, Patrik(m)

Andy, za prvé: podívej se jaké je min. ohnisková vzdálenost u tvého foťáku (vypadá to totiž, jako by sis myslel že ti jakýkoliv foťák vyfotí všechno dle tvých představ) a taky nikdy nefoť bleskem, neříkám, že by každý kdo tu dává fotky mít nejkvalitnější fotky, ale musíš brát navědomí, že hub u nás není málo a s takových fotek, ještě bez doprovodného komentáře kde by bylo napsáno kde rostly ti to sotva někdo bezpečně určí alespoň na 50 %

Re: Re: Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 18:50, andy

Ano, velice dekuji, jiz vim, ze narychlo v mlze a hodinu pred setmenim radeji fotit nebudu

Re: Re: Re: Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 21:19, alesjirsa(m)

Ja, kdyz jsem zavinal s fotografovanim, taky jsem napred mel hodne rozmazane fotografie. Ja nevim, jak to je u jinych fotografickych pristroju (a ani to radsi vedet nechci), ale na tom svym jsem napred priblizoval a to bylo spatne - proto byly rozmazane a jeste mely velkou hmotnost. A zacal fotit z dalky a v puvodni vzdalenosti (nepriblizoval jsem to) a potom jsem si priblizoval ty snimky samostatne - ale to bylo jenom kvuli tomu, aby mely mensi hmotnost a mohl jsem si je poslat na e-mail, aby se mi tam vesly, ale v podstate, aby nebyly rozmazany, moc je nepriblizuji (teda spis vubec) a hlavne pak se snazit s tim fotakem nehybat a pak mas kvalitni foto hned

Re: Re: Re: Re: Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 22:21, andy

Dekuji za zpravu. . . . nejsem tak spatny fotograf, ale dnes to bylo velice unahlene, vzhledem k me zbrklosti jsem tady zcela urcite pobavila kolektiv skvelych mykologu:, priste budu porizovat snimky z kterych lze urcit o ktery druh se jedna, dekuji za vstricnost. . .

Re: Re: Re: Re: Vsechny tyto houby nalezeny dnes 2.11 2014,dekuji...., 02.11.2014 22:46, Joska(m)

Netuším, jak se to dá udělat - "a hlavne pak se snazit s tim fotakem nehybat a pak mas kvalitni foto hned" - to je fakt dost silné prohlášení "odborníka".
Mimochodem, Aleši, už jsi někdy slyšel slovo "stativ"?
Jo, já zapomněl, Ty vlastně radši ani nechceš vědět, jak je to "u jiných fotografických přístrojů".

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:03, andy

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:02, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:07, Zdeno(m)

Některá z bílých strmělek. . .

Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:10, alesjirsa(m)

Když jsem byl minule na houbách (včera), těhle hub jsem našel hodně. teď už si ale nevzpomenu, jak se jmenujou .

Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:26, andy

I tak velice dekuji. . . .

Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 03.11.2014 10:46, Joska(m)

". . . těhle hub jsem našel hodně. teď už si ale nevzpomenu, jak se jmenujou. "
Tohle je opravdu originální odpověď na dotaz, o jakou houbu se jedná.
Aleši, prosím, zdrž se svých komentářů. Pokud sis toho nevšimnul, tak tady je rubrika pro určování hub, ne o poučování druhých, jak nejlépe fotografovat (i když tomu vlastně vůbec nerozumíš), nebo o konstatování, že jsi byl včera na houbách.

Re: Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 03.11.2014 12:40, alesjirsa(m)

Omlouvám se

Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 03.11.2014 12:55, alesjirsa(m)

Nejsem tu zrovna moc dlouho, ještě mě musíš trošku poučit josko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 03.11.2014 13:49, Joska(m)

Ale nemusím, Aleši, nic nemusím. Stačí, když si vzpomeneš na mou první připomínku k Tobě: Trochu víc sebereflexe by neškodilo.
Pokud ses dočetl až sem, admine, prosím, smaž příspěvky, netýkající se určení hub, hlavně ty moje napomínající. Díky!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 07.11.2014 20:16, chorcheee(m)

Admin ještě nesmazal . Já to všechno četl!

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:01, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:03, alesjirsa(m)

Nějaká holubinka.

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:04, Zdeno(m)

nejspíš holubinka hlínožlutá. . .

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:01, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:04, alesjirsa(m)

Mohla by to být i holubinka namodralá. Těžko rozpoznat, fotky nejsou nic moc .

Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:05, Zdeno(m)

Přesně tak to vidím. . .

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 17:51, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:36, Patrik(m)

kuřátka, ramaria sp.

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 17:50, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:06, Zdeno(m)

Nějaký ryzec. . .

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 20:20, chorcheee(m)

To je prča dneska tu. Za tuto fotku by se nestyděl můj bývalý spolužák, který studuje konceptuální umění (revolučními díly tohoto směru bylo třeba Hovno v konzervě nebo umělcův pisoár vystavený v galerii, jak mi můj kamarád vysvětlil). Vždyť na tom není nic poznat! A to by mohl být právě ten koncept .

Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 21:01, andy

Dobry den, jiz vim, ze nekvalitni fotografie sem nepatri. . . jsem amater, ale spravne receno

Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 17:49, andy

Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:35, Patrik(m)

Na první pohled to vyzerá ako šupinovka pařezová, ale ber to s velkou rezervou, s téhle fotky to totiž nikdy nemůže být ani 50%

Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 02.11.2014 18:46, andy

Dekuji, priste vylepsim kvalitu snimku. . . .

Re: Re: Prosim o urceni teto houby,za odpoved moc dekuji..., 03.11.2014 11:19, basset(m)

Patriku, já bych spíše řekl, že je to asi houba . . Bližší určení nemožné.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30