O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky

Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 19:16, basset(m), (O fotografování)

Umím to jenom v Zoneru.
- nastavím Editor
- v menu Vrstva vyberu Přechodový filtr - šipka 1
- kurzor nastavím podle šipky 2 na levý kraj a stisknu "levou myš"
- objeví se čárkovaný kříž, kterým mohu posunovat nahoru nebo dolů tak, abych se dostal na spodní okraj oblohy

Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 19:16, basset(m), (O fotografování)

- stisknu kurzor myši podle šipky 1 na obdelníček s barvou
- křížek pak podle šipky 2 vyberu podle sebe tu modrou, která se mi libí a myslím, že by tam patřila
- jakmile se dá v okně barev OK, tak se to do obrázku promítne
- pokud se barva nelíbí, lze přes barvu opakovat výběrem jiné modré
- šířka přechodu se nechá nastavovat svislou čárkovanou čárou

Toť vše. Nic složitého.

Re: Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 19:27, mipera, (O fotografování)

Díky moc, vypadá to, že to opravdu není moc složité. Vyzkouším až zítra, dnes už nemám čas.

Re: Re: Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 21:46, mipera, (O fotografování)

Tak jsem nevydržela a vyzkoušela. Ta modrá je hodně tmavá, nějak nejsem moudrá z těch čísel, nechtěla jsem kopírovat tvoje. Už z toho šilhám, musím si to pořádně procvičit.

Re: Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 21:28, Véna, (O fotografování)

Také děkuji za radu.

Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 19:16, basset(m), (O fotografování)

Přidám jedno foto, které není takto upraveno, ale je použit polarizační filtr už na objektivu. Na obzoru jsou ostrovy Kornati (přírodní rezervace) pohledem z ostrova Murter v Chorvatsku v osm ráno, kdy je moře skutečně hóóódně modré.

Re: Re: Pro Miperu a jiné zájemce, 15.07.2015 19:54, Zdeno(m), (O fotografování)

Díky, Henry, taky se rád přiučím...

Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 17:19, alesjirsa(m), (O fotografování)

Normálně bych to dal do určovny, protože se jmenuje určovna-poradna, ale myslím si, že takto bude odpověď rychlejší a já bych ji potřeboval ještě dneska, poněvadž zítra jdu znovu na houby.
Tak tedy k věci: Na mém foťáku (předpokládám, že je tomu tak i na Vašich) jsou fotky pojmenovány, samozřejmě ještě než si je pojmenuji sám, jako DSCN...nějaké číslo... (pokud to je originál) nebo RSCN...nějaké číslo... (pokud to je již upravená fotka). O to mi však nejde. Mě zajímají ta čísla. Čísluje se to podle počtu nafocených fotografií. Protože letos jsem se s focením hodně činil, právě dnes jsem dosáhl fotky s názvem RSCN9949 (tedy už jsem od té doby, co fotím, nafotil 9949 fotografií). Ještě 51 fotek a mám hranici 10000. Asi mám zbytečné obavy, tedy aspoň doufám, ale i tak ... má otázka zní: Co se stane, jakmile překročím hranici 9999 fotografií ?

Re: Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 17:40, basset(m), (O fotografování)

začne to číslovat znovu od 0000

Re: Re: Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 18:20, chorcheee(m), (O fotografování)

To by mne zajímalo, čeho se Aleš obával, že může nastat .

Re: Re: Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 18:42, alesjirsa(m), (O fotografování)

Díky. Tak to se mi ulevilo.
Já vím, byl to asi nesmysl se něčeho obávat, ale i tak jsem se chtěl radši ujistit, aby mne nic nepřekvapilo.

Re: Re: Re: Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 18:53, Jáchym, (O fotografování)

Vždy, kdy se vynuluje počítadlo, konstatuji: dalších deset tisíc...

Re: Re: Re: Re: Malý technický ujišťovací dotaz, 26.06.2015 18:59, alesjirsa(m), (O fotografování)

Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 14:28, chorcheee(m), (O fotografování)

Dobré popoledni,

tak jsem na základě nedávné diskuze neodolal a vyzkoušel, zda se mi podaří zničit čip své historické Minolty. Fotografoval jsem asi 5 min přímé slunce...

Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 14:28, chorcheee(m), (O fotografování)

...při různém nastavení, různých ohniscích... Jen připomínám, že nastavená clona nemá v tomto případě na tepelné zatížení čipu vliv. Video režim jde stále na "plnou díru". Zacloní se na nastavené f až těsně před expozicí. Až jsem se z toho pobytu na sluníčku zahřál a spotil .

Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 14:28, chorcheee(m), (O fotografování)

Nicméně, když jsem poté vyfotografoval modrou oblohu, nezdá se, že se mi podařilo do čipu vypálit díru . Čímž neříkám, že to nejde (jiná situace bude u zrcadlovky a supersvětelného objektivu). Jen jsem si dokázal to, co jsem tvrdil - že to není vůbec jednoduché.

Myslím, že fotoaparáty "pro lidi" jsou na tuto odolnost i testovány. Lidi jsou blbí a kdyby požkození sluncem v záběru bylo snadné, dovedete si představit ten počet reklamací? A teď to dohadování, zda to je oprávněná reklamace...

Hezký den!

Re: Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 14:48, chorcheee(m), (O fotografování)

A když už jsem byl v testování, zajímalo mne, jak test dopadne s moji současnou Fuji Finepix HS30. Tedy jak bude vypadat snímek slunce, nikoli zda se mi ji podaří zničit . A vidíte, že se paprsky roztékají tak nějak hnusněji a ty interferenční odlesky jsou také horší. Prostě mnohé věci se za 13 let spíše zhoršily. Bodejď by ne, když lidi chtějí čímdál větší rozsah zoomu a čímdál více Mpx. Navíc v reálných cenách byla 7i asi 7 x dražší, než HS30 (33 000 vs. 9 750)!

Re: Re: Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 14:51, chorcheee(m), (O fotografování)

A proč jsem si tedy pořídil nový fotoaparát? Protože:

1/ má o trošku lepší makro
2/ vydrží výrazně déle na baterky
3/ má větší, kontrastnější a v jedné ose i výklopný display
4/ je mnohem rychlejší
5/ má lepší ovládání
6/ má odolnější, hezčí a zrcadlovce podobnější tělo

Ale jak říkám, optická kvalita, se za ty roky už nikam moc neposunula (a v některých aspektech dokonce zhoršila)!

Re: Re: Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 15:02, Honzík(m), (O fotografování)

...televize byly taky dražšíJinak já se do slunce strefuju objektivem dost často,už vlastně rok a něco.Momentálně mi začíná černat levej horní růžek a hlásí mi to na displeji chybu čipu.Včil mudruj,jestli je to od slunce, nebo jenom vada foťáku...

Re: Re: Re: Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 16.06.2015 15:14, chorcheee(m), (O fotografování)

Jene, to jsi mne zaskočil, to nevím . Ale abysme to testování měli kompletní, přidám ještě výsledek z pravé zrcadlovky Canon 30D s objektivem Tokina 12-24mm/f4. Tam jim to trošku přetéká v jedné přímce, ale celkově samozřejmě výsledek nejlepší.

Žel bohu, tato zrcadlovka + 3 skla + ext. blesk + nějaké filtry... mi doma povětšinou leží. Vytáhnu ji většinou jen tak svátečně (abych dostal do ruky pořádný kus železa). Jak jezdím na houby většinou na motorce, nemůžu tu megabrašnu tahat. Bude to s těžkým srdce, ale pokud brzy nedostanu dobrou práci, bude muset asi z domu. Zejména ta skla téměř nestárnou a nějaké peníze za ten set dostat půjde...

Re: Re: Re: Re: Re: Odolnost CCD čipu Minolta Dimáge 7i, 17.06.2015 12:22, chorcheee(m), (O fotografování)

Tak to se k tomuto srovnání moc diskuze nerozhořela...

ostrost fotek, 10.06.2015 14:36, mipera, (O fotografování)

Zakládám raději nové vlákno na ,,O fotografování".
Já neumím pořádně zaostřit, vždy mi vyjde fotka jako v mlhavém oparu. V zoneru to asi neodstraním.
Nevím, zda jsou špatné oči nebo fotoaparát, třeba obojí.
Na displeji foťáku se mi objevil prach nebo pyl, budu ho muset reklamovat. Chci počkat až na zimu.

Re: ostrost fotek, 10.06.2015 14:43, chorcheee(m), (O fotografování)

Jaký máš prosím fotoaparát? A jak ostříš? Manuálně nebo autofokus? A pyl či prach opravdu na displeji (tam by podle mne šel snadno setřít) nebo myslíš na čipu? Třeba něco spolu ny vyřešení vymyslíme. Reklamece je vždy pruda...

Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 14:57, mipera, (O fotografování)

Mám asi 3 měsíce canon PowerShot SX510HS a ten prach je pod sklem na displeji. Objevilo se to v době pylu, ale podle mého, by se tam neměl dostat. Kdybych byla u moře, tak bych tam asi měla písek. Ostřím manuálně na M, AV TV.

Re: Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 15:04, chorcheee(m), (O fotografování)

Aha, tak to bez rozebrání asi vyčistit nepůjde (a v záruce je dobré aby to člověk nedělal sám ). Počkej, M, Av Tv jsou expoziční programy (plný manuál, priorita clony, priorita času). Když přepneš na automatické ostření (AF) ostří na zvolený bod dobře? Manuální ostření má samozřejmě své výhody, ale digitály krom hodně drahých pro něj většinou nejsou dobře vybaveny (není vidět, jestli a kde je to pořádně ostré).

Re: Re: Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 15:21, mipera, (O fotografování)

Budu pokračovat později, mám vybitou baterku.

Re: Re: Re: Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 16:05, mipera, (O fotografování)

AF mám nastavené, ostří to asi dobře. Já fotím prvně v životě, vůbec tomu nerozumím.
Dnes zkouším fotit, až jsem z toho vybila baterku.

Re: ostrost fotek, 10.06.2015 16:50, mipera, (O fotografování)

Dnešní práce

Re: ostrost fotek, 10.06.2015 16:51, mipera, (O fotografování)

tady jsem to asi přehnala

Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 19:38, Joska(m), (O fotografování)

Tady to vypadá, že máš dost velký výřez, nebo jsi šla s foťákem dost blízko. Objektiv má určenou monimální vzdálenost k zaostření, vyzkoušej si to.

Re: ostrost fotek, 10.06.2015 17:29, mipera, (O fotografování)

Ještě jsem si doma cvakla lilii, vypadá líp, než ty fotky z balkonu.

Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 17:33, mipera, (O fotografování)

Když jsem ji upravila, tak se mi líbila. Tady mám nějak horší kvalitu, nevím proč.

Re: Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 17:56, chorcheee(m), (O fotografování)

A víš, že sem se musí vkládat fotografie do 300 kB? Jde vložit i větší, ale server zmenší (na šířku 1000 bodů) a pravděpodobně hůře, než by člověk dokázal sám...

Re: Re: Re: Re: ostrost fotek, 10.06.2015 18:23, mipera, (O fotografování)

Díky, to mám nastavené při ukládání na 300kB.

Mikroskop pro začátečníka, 30.05.2015 09:18, chorcheee(m), (O fotografování)

Dobré ráno,

tak jsem se uklidnil a napíši znovu zhruba to, co jsem psal o mikroskopech včera . Rubriku mikroskopování tu nemáme, tedy přidám do „Fotografování“.

Předevčírem jsem trochu procházel inzerci hledajíc mikroskop pro svého adiunkta Kryštofa. Ještě dříve jsem mamince tvrdil, že mikroskop, aby byl trošku slušný, by měl být v ceně kolem 10 000,-. Myslel jsem, že to pro ně není žádný peníz, anžto jsou docela dobře situovaní . Přesto mne požádala, abych zkusil najít tak kolem 5 000. Kupodivu zjišťuji, že to možná nebude až tak nemožné…

Re: Mikroskop pro začátečníka, 30.05.2015 09:19, chorcheee(m), (O fotografování)

Tak například jsem na Aukru narazil na tento Carl Zeiss Jena (tedy východní Němci). Zatím je cena kolem 2700,- ale dražba stále běží. MLZ mi potvrdila, že je to velmi slušná cena. Že je téměř identický s jejím Amplivalem (i tak se mikroskopy „východní divize Carl Zeiss“ označovaly), a že ona za něj se vším příslušenstvím dala 16 kKč. Zde je výhoda, že přívlastek „Jena“ výrazně snižuje cenu. Přitom jediným obecným problémem těchto mikroskopů (jak se shoduje jak Lucie, tak pán v následujícím odkazu) je zatuhávání pohyblivých mechanismů. Když je člověk šikovný,stačí rozebrat a dát novou vazelínu…
A zde je pro angličtináře hezké povídání od pána co mikroskopům hodně rozumí…

http://www.microscopy-uk.org.uk/mag/indexmag.html?http://www.microscopy-uk.org.uk/mag/artjan09/rs-amplival.html

Re: Mikroskop pro začátečníka, 30.05.2015 09:19, chorcheee(m), (O fotografování)

Brzy po nalezení „Dederona“ jsem však narazil na ještě zajímavější (no jak se to vezme) nabídku. Zcela nový, monokulární mikroskop polského výrobce Biolux Al 20 - 1280x. A s PC USB okulárem, rozlišení 640 x 480 (no na hraní dobré, ne?). Říkal jsem si, to bude šmejd, ale názory uživatelů jsou celkem pozitivní. Za ty peníze možná nemá konkurenci. Je jasné, že ta optika musí být kompromisní. Ale možná ani tak neztrácí body v rozlišení, jako například v chromatické aberaci (modré okraje krystalků na následujícím videu). Pro začínajícího biologa jistě dobrý startovní bod. Co říkáte? Firma v Náchodě objednává v Polsku za konečnou cenu 2200,-. U jiného překupníka na netu jsem zcela stejně vypadající mikroskop našel za 4500,-. Zde dvě videa co to umí:

https://www.youtube.com/watch?v=myqTFtTEPwY

https://www.youtube.com/watch?v=L1v6EQwi0HQ

Re: Re: Mikroskop pro začátečníka, 30.05.2015 17:49, alesjirsa(m), (O fotografování)

Mám podobný mikroset. Mám jen trochu jiný mikroskop, jen dva okuláry (když nepočítám ten do počítače) a ještě některé věci mi chybí.

Re: Mikroskop pro začátečníka, 30.05.2015 09:20, chorcheee(m), (O fotografování)

Takže to vidím tak, že Kryštofovi koupím Poláka a sobě Dederona (jestli se ovšem nevydraží výrazně dráž) . Hezký den.

...objektiv..., 28.05.2015 20:23, vlk(m), (O fotografování)

...dnes mně synátor dovezl opraveny velky cvakátko...přestal automaticky zaostřovat objektiv...můžu tuto funkci ,,ovlinit,, třeba když při čištění postavim foťák na objektiv a on se i při vypnutí ,,zasune,,...???...víte co myslím...nebo když nasazuji krytku objektivu a zatlačím ho...???...v září jsem ho měl už dva roky, ale v papírech jsem zjistil, že choť ho pojistila na 36 měsíců, takže oprava byla naštěstí zadarmo...ale BELS CZ s.r.o. se vycajchnovala...objektiv fachči...kompletně vyčištěný cvakátko...dodaná očnice, kterou jsem v lese ztratil...tak snad už jen aby dobře sloužil...jo a majitelé ,,Canónů,, poraďte nějaký makroobjektiv pro šestistovku......

Re: ...objektiv..., 28.05.2015 21:48, karelzbrd(m), (O fotografování)

zkus se mrknout na megapixel.cz, ne, že musíš zrovna tam objektiv nakoupit, ale porovnáš typy a nemusí to být canon, kvalitní objektivy na canon dělá i sigma. Jde o cenu - záleží, kolik hodláš investovat. Rada není jednoduchá. Ohniskem bych šel minimálně od 80 mm výš a teď babo raď, že jo...

Re: ...objektiv..., 28.05.2015 21:50, Tori(m), (O fotografování)

Pokud je zapnuté automatické zaostřování, tak při zatlačení krytky vlastně otáčíte motorem, asi se mu to už nelíbilo.
Jinak mám ten samý zoomový objektiv, vysunovací přední část je dost nanic, leze do toho prach, při focení milimetrových záležitostí (s mezikroužky, tj. předmět je tak 3-4 cm od skla) musím nejdřív vysunout objektiv a až pak rychtovat stativ, otáčení přední části znemožňuje použití některých filtrů, atd... Šetřím na makráč - buď Canon EF 100 mm L, nebo spíš o polovinu levnější Tamron 90mm. Fotím se starou 450D.

Re: Re: ...objektiv..., 28.05.2015 22:23, Zdeno(m), (O fotografování)

Jakou starou...Zcela dostačující na okresní přebor...Vlkovi doporučuji používat manuální režim, sám mám makroobjektiv, který nikdy na AF nefungoval a vždy manuální zaostřování vyhovovalo. Není to ovšem foťák na reportážní snímky...

Re: Re: Re: ...objektiv..., 29.05.2015 09:03, Tori(m), (O fotografování)

"Stará" proto, že jsem ju nekupovala jako novou. Anebo "zánovní".

Re: Re: Re: Re: ...objektiv..., 29.05.2015 15:27, Zdeno(m), (O fotografování)

To jo...

Re: ...objektiv..., 29.05.2015 06:34, Mahony(m), (O fotografování)

Ahoj Vlku, já mám Tamron SP AF 90 mm a jsem s ním spokojen, je levnější než origoše, jak píše Tori

Re: Re: ...objektiv..., 29.05.2015 12:55, vlk(m), (O fotografování)

...díky vám všem za odpovědi...postupně jdu hledat a prohlížet...

Re: ...objektiv..., 29.05.2015 21:39, vlk(m), (O fotografování)

...jenže já mám jen ten ,,seťák,, a třeba při focení svatby bylo to automatické ostření potřeba...jinak cvakám na Av a zaostřuji ručně...

Re: Re: ...objektiv..., 29.05.2015 21:42, Zdeno(m), (O fotografování)

Jako já...

Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 10:38, petras, (O fotografování)

Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 14:40, Habiby, (O fotografování)

Tak to mám doma po tátovi také, a ještě je k tomu expozimetr. Jako dítě jsem s tím i uměla i fotit

Re: Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 15:05, petras, (O fotografování)

Je to ještě na desky,ne na film

Re: Re: Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 18:35, MirekK, (O fotografování)

Sberatelska cena 50-75 Euro,rok vyroby 1909,na desky 9x12 cm

Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 10:38, petras, (O fotografování)

Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 10:38, petras, (O fotografování)

Re: Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 16:40, gazela(m), (O fotografování)

Vždyť jsou to nádherné stroje....pro milovníky a znalce. Jako stará auta...

Re: Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 17:33, vevanek, (O fotografování)

Krásný historický kousek Já bych se ho nezbavovala a nechala si ho jako vzpomínku.

Re: Re: Re: Je to k něčemu?Válí se mi to na půdě., 18.05.2015 18:10, Zdeno(m), (O fotografování)

Jó, obě kolegyně si váží stáří...Sympatické názory...

Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 20:42, basset(m), (O fotografování)

jestli je to špatně nebo dobře Zkusil jsem cvaknout prašníky na vrbové jehnědce velikosti zlomků milimetru.

Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 20:45, karelzbrd(m), (O fotografování)

hodně dobrý...

Re: Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 20:56, chorcheee(m), (O fotografování)

Toto je dobré, Chuck.

Re: Re: Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 21:26, Pavla, (O fotografování)

S rozhodováním nepomůžu, ale mi se to moc líbí.

Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 21:49, Tori(m), (O fotografování)

Ta žlutá dobře tahá oči ale detail super. Možná by to vypadalo zajímavě i takhle: levá půlka hnědá, pravá půlka šedozelená, a uprostřed svislý pás prašníků jako hranice.

Re: Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 31.03.2015 17:47, Patrik(m), (O fotografování)

Není to špatně, ani dobře, je to totiž výborně!!!

Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 21:52, samotářka, (O fotografování)

Fotograficky jsou prašníky bezva - ale rozlišovací znaky mezi jednotlivými druhy vrb jsou uprostřed jehnědy.

Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 31.03.2015 12:23, Kraken(m), (O fotografování)

Já myslím, že určitě dobře! Ovšem Samotářko, smekám!

Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 21:58, samotářka, (O fotografování)

Důležitý je ten podpůrný listen, jestli je tmavý nebo zelený nebo půl zelený, půl tmavý, zda je vousatý nebo plešatý, atd. A taky jestli jsou z jednotlivého kvítku 2 nitky s prašníky nebo 3 nebo víc či naopak jsou srostlí ve zdánlivě jeden prašník, případně jsou srostlí jen do polovičky, atd.
Není to složité fotit. Stačí jehnědu u stopky asi 2 mm naříznout, a pak roztrhnout. Obvykle se to samo roztrhne tak, že vznikne hezká fotka.

Re: Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 30.03.2015 22:18, chorcheee(m), (O fotografování)

Teda, já tady o spoustě lidí nic nevím. Samotářka podle připravených didaktických obrázků možná někde učí biologii, botaniku a tak. Což?

Re: Re: Nějak se nedokážu rozhodnout, 31.03.2015 10:44, Véna, (O fotografování)

Moc pěkná přednáška Hanko.

Opožděně :), 21.03.2015 19:39, chorcheee(m), (O fotografování)

Dobrý večer,

byl jsem v Praze na České Zemědělské Univerzitě a vidím, že krom Zdenokvízu jsem promeškal i Alešokvíz a další požadavky na mne směřované .

To je bohužem mé prokletí, že pro jednu posedlost často upozadím ostatní. Nyní jsme dokončovali grant na lišejníky, který - pokud by vyšel - by mi mohl zajistit placené působení ve vědě na 3 roky, počínaje lednem 2016.

Nu, a na chodbě přes okno studenti pozorovali srpek Slunce. Přes dvojité eurookno .

Jeden mi půjčil vnitřek 3 a 1/2 inčové diskety a tak jsem cvaknul toto:

Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:51, alesjirsa(m), (O fotografování)

Možná za měsíc, až zase nasbírám nějaké fotky, dám další kvíz, pokud byste chtěli.(??) Hlavně doufám, že to nebude vadit Zdenovi.

Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 20:05, chorcheee(m), (O fotografování)

Jasněéé! . Jste s Patrikem dobří, jen - mám pocit - že vás lidi z objektivních i subjektivních důvodů trošku přehlíží. To já jsem exot asi ještě větší, ale nějak jsem zdejší pospolitost přesvědčil, že umím dřevomilky, a tak na mne často směřuje dotazy...

Jako ano, také se sebekriticky domnívám, že za asi 4 měsíce jsem se toho naučil neskutečně mnoho, ale přesto:

1/ Ještě jsem stále začátečník a
2/ Lecos se z jedné (nebo i několika fotek) poznává opravdu obtížně, ne-li nemožně

Re: Re: Re: Opožděně :), 22.03.2015 16:33, Patrik(m), (O fotografování)

Chorchee má docela zajímavý pohled na tuto skutečnost, ale já si myslím spíš něco jinčího...je to tím, že tady askomycety nikdo moc nemusí, a když se tu nějaký objeví, obvykle je to jeden z těch ,,běžnějších" druhů, o kterých si můžu jen nechat zdát...no a třeba ty tvoje nelupenaté stopkovýtrusné houby jsou všude kde je ňáký kus dřeva v lese a tak se tady objevují častěji...a další věcí je, že askomycety jsou na studium složitější a je potřeba i toho mikroskopu, který bych měl mět letošní Vánoce

Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 21:59, Zdeno(m), (O fotografování)

Proč by mi to mělo vadit, naopak mne těší, že kontinuita je jistá...Nemám tady žádná privilegia. Jen si vyzkoušejte, co to obnáší...

Re: Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 22:03, alesjirsa(m), (O fotografování)

Dobře, když to nevadí, tak vždy (nebo většinou) první den v měsíci.(??)

Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 22.03.2015 09:37, Zdeno(m), (O fotografování)

Je to na Tobě, pevný termín se soutěžícím lépe zafixuje v paměti (mají-li ji, ovšem...).

Re: Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 22.03.2015 10:10, alesjirsa(m), (O fotografování)

OK. Takže příští kvíz: 1.dubna Mám 9 dní ještě sehnat nějaké fotky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 22.03.2015 14:12, Honzík(m), (O fotografování)

...jestli chceš kvíz na Apríla,tak to se možná i zůčastnim...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 22.03.2015 16:14, alesjirsa(m), (O fotografování)

Ááá, on bude vlastně apríl, no tak to abych si vymyslel něco speciálního.

Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:39, chorcheee(m), (O fotografování)

Nu, a druhý promítal zbývajících 37+% slunečního disku přes triedr na zem. Také se mi celkem podařilo zachytit, napříč tomu, že jak srpek na zemi, tak můj fotoaparát (na stativ neukotvený) se komíhaly. Při času 1/40s je to spíše náhoda, že je celkem ostré.

No a hlavně zase mám trošku jiné snímky, než jaké ten den vytvořil a na Facebook dával snad každý pátý člověk přebývající na území, kde se Slunce měsícem zatmívalo . Nuž, většinou vybočuji, ať už se o to snažím, či nikoli . Hezký večer všem a brzy snad dám nějaké houby...

Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:46, Pavla, (O fotografování)

Salome tančící před Herodem Líbí se mi to.

Re: Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:54, chorcheee(m), (O fotografování)

Salome je docentka Kocourková, odbornice na lišejníky a lichenikolní (= na lišejnících rostoucí) houby .

Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:55, chorcheee(m), (O fotografování)

Počkat, nebo Herodes? .

Re: Re: Re: Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:55, Pavla, (O fotografování)

Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 19:52, chorcheee(m), (O fotografování)

Vevánek tu tuším psala o tom klidu během slunečnoměsíčního úkazu. Dříve jsem si to neuvědomil, ale asi má zcela pravdu.

1/ vítr se zpomalí, protože na čas výrazně zeslábne jeho pohon - sluneční žár dopadající na Zemi.

2/ ptáci, psi, a jiní s přírodou pupeční šňůrou navázaní živočichové včetně lidí přestanou pokřikovat, protože si všimnou, že je něco v nepořádku a říkaj si "co se to děje?!"

Ano ano, zatmění (téměř 100%) jsem zažil jen jednou, asi před 15 lety v Rakousku a to bylo - pokud si nyní pamatuji - také zlověstné ticho!

Re: Re: Re: Opožděně :), 21.03.2015 22:00, Zdeno(m), (O fotografování)

A.D. 1999...

Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

9:56 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

10:05 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

10:13 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

10:46 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

11:20 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

11:35 hod

Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 12:53, Kraken(m), (O fotografování)

11:37 hod

Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 15:08, vevanek, (O fotografování)

Díky za reportáž V tu dobu jsem byla v lese. Vždycky mě při zatmění fascinuje to zvláštní ticho a světlo.

Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 16:12, Patrik(m), (O fotografování)

V tu dobu jsem byl ve škole a pozorovali jsme to přes speciální dalekohled s filtrem. Donesl ho tam spolužák, jako jeden ze dvou ve škole a byli tam i tmavé sklíčka. No, nejdřív jsem si říkal, že nebudu tahat do školy drahý foťák, ale jak jsem viděl, že si tam někteří brali i zrcadlovky nejmíň 5x dražší než je ten můj stroj a měl jsem možnost to fotit přes filtr, tak jsem bylo dost sklamaný, že jsem si ho nevzal. U nás bylo největší zatmění v 10:46 přesně, kdy měsíc byl přes 73% slunečního průměru. Úžasný zážitek, který se již dluho nebude opakovat...

Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 17:10, alesjirsa(m), (O fotografování)

Krásné. Přemítal jsem, jestli o tom tady padne řeč. Já jsem byl samozřejmě také ve škole a koukali jsme na to svařovací kuklou. Bylo to vážně pozoruhodné, a dopadl jsem podobně jako Patrik. Litoval jsem, že jsem si nevzal foťák (ale ani nikdo jiný ve škole ho neměl - všichni měli jenom samé mobilní telefony). Myslím, pokud jsem dobře poslouchal ve škole, že by další částečné zatmění Slunce mělo být za 6 let nebo tak nějak.
Díky za dané fotky.

Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 18:03, Zdeno(m), (O fotografování)

Až za jedenáct v roce 2026...Kéž bych se mohl ještě dívat...Taky jsem fotil, ale bez filtru a tak nic uveřejnitelného nemám...Kraken teď jede, fotky má fakt suprový...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 18:22, Patrik(m), (O fotografování)

Ano, a to úplné jsem kvůli svému stáří bohužel neviděl, ale to vůbec nevadí, toho dalšího se jistě dožiju

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 19:32, alesjirsa(m), (O fotografování)

Jsi si jistý ??? Slyšel jsem, že by mělo u nás být nejbližší úplné zatmění Slunce v roce cca 2120.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 19:48, basset(m), (O fotografování)

.. dokonce až 7. října 2135

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:20, Joska(m), (O fotografování)

Úplné? Poslechni si to radši ještě jednou...
Jo sorry, díval jsem se na řazení podle času a basseta jsem neviděl... ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:24, alesjirsa(m), (O fotografování)

Říkal nám to náš učitel češtiny a nemám příliš dobrou paměť na takovéto detaily, ale podstata zůstává stejná.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:26, Patrik(m), (O fotografování)

Já vím, jsem si tím jistý, nikdo neví co bude do 2135, možná mě do té doby budou držet na životě jenom přístroje

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:30, basset(m), (O fotografování)

.. a já jedině, že bych se odkopal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:39, Zdeno(m), (O fotografování)

Ne, ve zprávách opět potvrzen rok 2026...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:24, Kraken(m), (O fotografování)

Zdeno i ostatní, díky! To víš musím se v mé situaci nějak realizovat. Ale v podstatě jen vařím z vody...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:39, Zdeno(m), (O fotografování)

A vaříš sakra dobře...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:45, basset(m), (O fotografování)

v roce 2026 bude na našem území viditelné jenom částečné, úplné zatmění viditelné na našem území bude skutečně až 7. října 2135

Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 17:42, gazela(m), (O fotografování)

Krakene, jsi borec. Díky za seriál.

Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 18:22, Pavla, (O fotografování)

Bomba, Krakene. To je jiné pokoukáníčko, než to, co jsme sledovali dopoledne v práci přes rozpitvanou disketu, nevyvolaný kinofilm či rtg snímek kolegyniny bolavé nohy. ;) A jestlipak jste si taky zavzpomínali, kde jste byli a co jste dělali v srpnu 1999 při úplném zatmění?

Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 18:32, vevanek, (O fotografování)

Tak to vím přesně. Seděli jsme s těhotnou dcerou před porodnicí a pozorovali zatmění (středa 11.8.1999) a v pátek 13.8. se mi pak narodil vnuk Radim

Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 18:46, alesjirsa(m), (O fotografování)

To já vím ještě líp, co jsem zrovna dělal. Vůbec nic, protože jsem ještě nebyl na světě.

Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 19:54, basset(m), (O fotografování)

.. já si pamatuji dobře - byli jsme na chalupě u známých v Klenově u Kardašovy Řečice a sledovali úplné zatmění v leže na zádech na dvoře u piva ...

Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:28, Patrik(m), (O fotografování)

Tak to jsem ho ale vlastně zažil, vždyť to mě bylo 7 měsíců a pamatuji se, že jsem se v té době ještě vozil v kočárku

Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 20:33, gazela(m), (O fotografování)

Taky si to pamatuju. U nás bylo úplně zataženo a viděli jsme houby

Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:06, alesjirsa(m), (O fotografování)

Dobrá asociace. Začíná to zatměním Slunce a končí to houbami.

Re: Re: Re: Re: Re: Dnešní zatmění slunce přes svářečské sklo. , 20.03.2015 21:18, Kraken(m), (O fotografování)

Já na tom byl stejně jako Gazela.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30