O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky

Žádné houby nebyly, 09.06.2017 18:52, mipera, (O fotografování)

lupina - vlčí bob
Snažila jsem se vyfotit celou rostlinu, bohužel se mi nedařilo.
Lupiny na cestě byly ve stínu, na pozadí svítilo sluníčko, tak jsem to vzdala.
Abych fotila obráceně, musela bych do vysoké trávy, tam se mi moc nechtělo.

Re: Žádné houby nebyly, 09.06.2017 18:56, Zdeno(m), (O fotografování)

Detail mi přijde zajímavější...Působivá fotka...Modrá je dobrá...

Re: Žádné houby nebyly, 09.06.2017 19:12, petras, (O fotografování)

Hezké světlo

Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Nejsa Jožinem, našlapuji opatrně, sleduji cvrkot, vybírám zajímavé kompozice...

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Čapulky nezklamou a taky nezklamaly...

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Tentokrát žádné makro s mezikroužky, ale brutální zoom s kompaktem...Stativ to sice jistí, ale je to spíše o estetických pocitech než o technicky kvalitních fotkách...

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Různá poetická zákoutí a zátiší se vždy nabízejí...

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Miluji ten klid a samotu...

Re: Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 23:05, Dano, (O fotografování)

Ten klid a samota je přesně to, proč chodím do lesa. Když slyším lidské zvuky, upaluju na jinou stranu. Jakmile se povede pár hodin bez nikoho, tak jsem zrelaxovaný jako po dovolené u moře.

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Jen já, foťák, les a voda...

Re: Pár fotek z bažin..., 08.06.2017 20:51, Zdeno(m), (O fotografování)

Mám to tak nastavené a jsem tomu rád...Kdo vidí i mé oči, jak vzhlížím vzhůru, je na dobré cestě za kouzlem nechtěného...

Re: Re: Pár fotek z bažin..., 10.06.2017 13:14, Bery, (O fotografování)

Samozřejmě to máš parádní Zede jako vždy...Navzdory krabičce. Mám to skoro jako ty, jen před objektiv se musí usadit houbelec, do vody a ohně se jen koukám, mám rád pohyb živlů.

Ukončení debaty, 25.05.2017 22:07, vevanek, (O fotografování)

... o kompozici - vloženo do sekce "O fotografování"
Já se kompozici učila, jako začátečník, podle internetu (Fotíme s koalou - nesmějte se ) Nemám originál, tak jsem udělala stojáky.
Toto je umístění u mipery. Nazvednutý klobouk a pravá, šikmá strana třeně míří z fotky ven.

Re: Ukončení debaty, 25.05.2017 22:07, vevanek, (O fotografování)

... umístila jsem houbu na pravou stranu. Nazvednutý klobouk a šikmá strana třeně míří do fotky.
Tím nikomu nevnucuji můj pohled.
A mipeře se omlouvám, že jsem rozvířila debatu u její fotky.

Re: Re: Ukončení debaty, 25.05.2017 22:10, mipera, (O fotografování)

Omlouvat se nemáš za co, takové debaty jsou třeba i "loutkové divadlo"...

Re: Re: Re: Ukončení debaty, 25.05.2017 22:12, Zdeno(m), (O fotografování)

Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 15:57, karelzbrd(m), (O fotografování)

obojí není kompozičně to pravé ořechové, ale o tom je diskuze

Re: Re: Ukončení debaty, 25.05.2017 22:43, basset(m), (O fotografování)

Někdy lze ten "útěk z fotky" oblafnout. Fotka se podélně otočí, objekty se umístí na uhlopříčku a na konci se nechá drobný ocásek. Pak ta přední čapulka vpravo doslova říká: Všichni za mnou !

Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 16:03, karelzbrd(m), (O fotografování)

jo, úhlopříčka a střídání linií dělá fotku líbivější..

Re: Re: Ukončení debaty, 25.05.2017 23:05, Dano, (O fotografování)

To je jak fotka leváka a druhá praváka.

Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 16:16, mipera, (O fotografování)

A proč jsou ty pošvatky rozmazané, já ji snad tak rozmazanou nemám

Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 16:38, karelzbrd(m), (O fotografování)

protože to není úprava z velké fotky-originálu

Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 16:43, vevanek, (O fotografování)

Kdybych to dělala z Tvého originálu, tak rozmazané nebudou. Ale já si zkopírovala Tvoji fotku z webu a ta měla velikost 360x270. Tak jsem ji musela zvětšit, abych s ní mohla pracovat.
Co se děje s fotkou při zmenšování a následném zvětšování Ti budou muset vysvětlit ti, co tomu rozumí, a to já nejsem

Re: Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 17:13, mipera, (O fotografování)

Já jsem netušila, že jsi ji zvětšovala.
Zkusila jsem si ji také stáhnout a má rozměry 1200x900.

Re: Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 20:20, basset(m), (O fotografování)

Vev, to jsi si stáhla fotku tu z diskuse. Musíš na ní kliknout a pak teprve tu velkou stáhnout - Uložit obrázek jako ...
Jinak samozřejmě zvětšení rozmaže fotku, protože musí dojít k aproximaci sousedních pixelů na nové, které tam původně nebyly. Jakož takož ještě dopadne zvětšení tzn. např. 900 x 600 zvětšit na 1800 x 1200 a pak ho měkce doostříš. Ovšem zvětšní z 360 x 240 na 1200 x 900 už dopadne docela hrozně.

Re: Re: Re: Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 20:26, vevanek, (O fotografování)

Díky za radu, já to dělala poprvé

Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 17:29, mipera, (O fotografování)

Fotku, zde zveřejněnou, jsem si uložila, ořízla a toto je výsledek - velikost 700x900.
Že se fotka při zvětšování výrazně zhorší, vím, proto to nikdy nedělám.
Houby nerostou, tak můžeme diskutovat.
Třeba se i někdo poučí, ostatní mají kolečko.
Jo, a máš pravdu, na pravé straně je lepší.

Re: Re: Ukončení debaty, 26.05.2017 19:38, MACEK, (O fotografování)

Přehnané kosmetické úpravy škodí i půvabu žen

Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

...mých zahrádkových kamarádů, spolumajitelů, podílníků sklizní a úrod...Tenhle padl do zajetí, svobodu si musel odpracovat...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:40, MirekK, (O fotografování)

pekna sada,tohohle nastesti v zahradce nemam,jen ty mensi

Re: Ze života..., 18.05.2017 21:26, Lawnmower, (O fotografování)

Zase máš pěkně světlo na svoji straně a co mě fakt baví je to třpytivý rozostření.

Re: Ze života..., 18.05.2017 22:09, Tori(m), (O fotografování)

Krásně tygrovanej!

Re: Ze života..., 19.05.2017 00:13, Kraken(m), (O fotografování)

Taky ho na zahrádce občas vídám. Prý je to predátor. Údajně není jen vegetarián, ale požírá i ty nenáviděné španěláky.

Re: Ze života..., 19.05.2017 00:29, Dano, (O fotografování)

Svobodu si mu dal pro jeho krásu nebo rychlost.

Re: Re: Ze života..., 19.05.2017 05:19, Zdeno(m), (O fotografování)

Vlastně pro tu rychlost, on mi totiž utekl ze šatlavy...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

No, pojal to profesionálně, sice se neustále snažil opustit "operační pole", ale fotošance nechával...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

Tož jsem si v přestávce péče o osmiarové plantáže udělal trochu času a pohotově nacvakal početnou sadu...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

Použitelnost nafoceného hluboko pod fifty-fifty...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

Pro mé případné apologety pár informací...Canon 650D, makroobjektiv, režim AV, clona cca 14, čas mezi dvacetinou a setinou, foťák na stativu Velbon 460 mini, bez mezikroužků, manuální ostření...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

Tož pokoukejte, pokud znáte druh, rád se poučím, vím, není to mlž, ale plž, protože nemá boudičku...Ostatně, připomíná mi spíše krajtu tygovitou...

Re: Ze života..., 18.05.2017 20:20, Zdeno(m), (O fotografování)

Osobní postřeh: je to o zručnosti a rychlosti zaostřování, dlouholeté zkušenosti a neustálé snaze dostávat se na hranu možného, eliminovat chyby, poučit se z nezdarů. Ovšem do toho plíživě vstupuje stařecká setrvačnost a podvědomý odpor proti změnám a stereotypům...No, snad se mi ruce ještě tolik netřesou (stativ to jistí...), ze země ještě vstanu (ovšem bez pomoci kamošky Francouzky sotva...)...

Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 20:27, basset(m), (O fotografování)

slimák největší, Limax maximus

Re: Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 20:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Dík, mám radost, že ta věta o hraně možného má racionální kontext...Proč bych měl fotit ty menší, nicht wahr...

Re: Re: Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 20:42, vevanek, (O fotografování)

A po focení si ho určitě pustil, aby mohl dál pokračovat v likvidaci Tvých výpěstků

Re: Re: Re: Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 20:46, Zdeno(m), (O fotografování)

Šak jsem psal, že si svobodu odpracoval...Ovšem, když si jako matematik představím tu x-tou generaci, nemám dobrý pocit. A na nějaký zásah z vesmíru, s výjimkou dinosaurů, těžko spoléhat...

Re: Re: Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 20:43, Pavla, (O fotografování)

Suprmegaslimožrout, Zdeno. A jak píšou holky dole - na Tebe nemáme. ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 21:01, petras, (O fotografování)

Nebreč,máš to perfektní.

Re: Re: Re: Re: Re: Ze života..., 19.05.2017 00:32, Dano, (O fotografování)

Ty ho máš taky pěkného, vypadá tak trochu jako vorvaň.

Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 22:00, Milda, (O fotografování)

To bych si nikdy nepomyslel, že i slimák může být fotogenický.

Re: Re: Re: Ze života..., 19.05.2017 05:21, Zdeno(m), (O fotografování)

V tom nepomyšlení je právě hranice mezi těmi, co fotí...

Re: Re: Ze života..., 18.05.2017 22:20, MACEK, (O fotografování)

Slimáci, divoká prasata, krkavci na Drahanské vrchovině jsou na vzestupu, koroptve, skřivany, křepelky, čejky už tam nepotkávám Ty druhy co se přemnožují nemusím.

Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

Všechny maminky mají dnes svátek, každý z nás ho jistě slaví s tou svojí, mnozí ovšem už jen vzpomínají...

Re: Den matek..., 14.05.2017 08:38, Pavla, (O fotografování)

To je milé (a krásné)! Maminky děkují.

Re: Den matek..., 14.05.2017 10:53, Forrest Run(m), (O fotografování)

Parádní fotka, Zede!

Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 11:39, karelzbrd(m), (O fotografování)

jj, krásná fotka, i ty ostatní

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

K tomuto krásnému posílám jim všem tuhle něžnou aktuální sadu, ve které čapulky symbolizují rodinu a mateřství

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

Zdravím všechny místní maminky, některé mohou být teprve čekatelkami, jiné už mají dvě generace následovkyň...

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

Užijte si dnešní den a pokoukejte...

Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 20:15, Yohaness(m), (O fotografování)

Tahle je nej...

Re: Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 21:45, karelzbrd(m), (O fotografování)

jo, teď jsem teprve projel zápalky podrobně a tahle je boží

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

...jak to Matka Příroda umí...

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

Je to moudrá čarodějka...

Re: Den matek..., 14.05.2017 07:15, Zdeno(m), (O fotografování)

...a my jen jejími dětmi...

Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 07:38, karelzbrd(m), (O fotografování)

to bych nikdy neřekl, že čapulka se může potkat s třešní, nebo co je to za kvítky. Dneska jsem zrovna na čapulky myslel, že bych se po nich poohlédl, ale spojitost s květy? Tak u nás maximálně se sedmikvítkem

Re: Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 07:50, Tori(m), (O fotografování)

Možná střemcha?

Re: Re: Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 09:07, Zdeno(m), (O fotografování)

Opravdu třešeň...

Re: Re: Re: Re: Re: Den matek..., 14.05.2017 12:06, Véna, (O fotografování)

Parádní fotky.

Souboj, 11.05.2017 16:29, vevanek, (O fotografování)

... dnes jsem pozorovala na balkoně souboj vos(áků)

Re: Souboj, 11.05.2017 16:29, vevanek, (O fotografování)

... třetí vosa, asi samička, byla zalezlá v trubce zábradlí

Re: Souboj, 11.05.2017 16:29, vevanek, (O fotografování)

... souboj to byl urputný, každou chvíli spadli

Re: Souboj, 11.05.2017 16:29, vevanek, (O fotografování)

... který z nich vyhrál, nevím, ale zalezl do trubky za samičkou

Re: Re: Souboj, 11.05.2017 19:07, MirekK, (O fotografování)

paradni serie,Vevco

Re: Re: Souboj, 11.05.2017 19:20, Forrest Run(m), (O fotografování)

Jedná se oplozený samičky vosíků francouzkých, ono se víc samiček stará společně o jedno hnízdo a takhle si určujou, která z nich bude Alfa Samice a tímpádem kdo bude přednostně snášet vejce!:-)

Často na nich žije moc zajímavej parazit....moje oblíbená parazitologie a evoluční biologie.... Řasník

Úžasný fotky řasníků od Pavla Krásenského:

Řasníci

Re: Re: Re: Souboj, 11.05.2017 19:30, vevanek, (O fotografování)

Díky za vysvětlení

Re: Re: Re: Re: Souboj, 11.05.2017 21:03, Forrest Run(m), (O fotografování)

Rádo se stalo, Vefčule!:-)

Re: Souboj, 11.05.2017 16:29, vevanek, (O fotografování)

... a pak už byl klid.

Omlouvám se za nehoubový příspěvek (dala jsem do sekce o fotografování).

Re: Re: Souboj, 11.05.2017 22:39, léto, (O fotografování)

Pěkný. Asi dost náročný na focení což?

Re: Re: Re: Souboj, 12.05.2017 14:04, vevanek, (O fotografování)

Ani ne. Oni jsou do toho boje tak zažraní, že se dají fotit docela zblízka Akorát, že jsem fotila po jednotlivých snímcích.

Re: Souboj, 11.05.2017 19:10, MACEK, (O fotografování)

Taky líbí

do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 20:13, Lawnmower, (O fotografování)

křehutka kuželovitá

Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 20:24, Lawnmower, (O fotografování)

Ještě než mně rozcupujete na padrť, je to "foceno" plechovkou od bonbónů, dírkou v plechovce od Coca-Coly, ø 0.25 mm, čas 35 minut, přímo na fotografický papír. Vyvoláno, ustáleno, ofoceno.
Návrat ke kořenům fotografie .

Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 20:35, Zdeno(m), (O fotografování)

Pochvala za kreativitu a nadhled...S tátou jsme vyvolávali negativy, pak vkládali do rámečku nad fotopapír, rozsvítili a pak dychtivě čekali na výsledek...Ano, zpátky do trenek, jak zpívá Pavel Dobeš...

Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 20:42, Lawnmower, (O fotografování)

Dík za komentář, Zdeno.

Re: Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 22:00, chorcheee(m), (O fotografování)

Ano, líbí se mi!

Re: Re: Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 10.05.2017 18:26, Lawnmower, (O fotografování)

Dík.

Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 20:37, Lawnmower, (O fotografování)

Dobrá, tak dám ještě teda jednu nehoubovou, takřka kvizovou fotku , foceno stejným aparátem, akorát čas jen 8 minut.

Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 21:28, karelzbrd(m), (O fotografování)

ty jsi teda hračička...

Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 21:40, Lawnmower, (O fotografování)

Hmm, většinou ale výsledek vůbec neodpovídá úsilí.

Re: Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 10.05.2017 05:47, Zdeno(m), (O fotografování)

Ovšem tahle věta je nadčasová a multidisciplinární. Podobnou zkušenost míváme notoricky, že...

Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 21:54, Milda, (O fotografování)

Jak to, že ti na tom papíře nevznikne negativ? To asi nebude jen vyvoláno, ustáleno a ofoceno, ale taky upraveno.

Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 10.05.2017 18:24, Lawnmower, (O fotografování)

No vida Mildo, seš znalej věci, samozřejmě že je potřeba ještě udělat negativ obrázku a taky překlopit podle svislý osy, paprsky se v dírce "kříží".

Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 09.05.2017 21:57, MartinRůžek, (O fotografování)

Tohle se mně ovšem moc, moc líbí.Takové postapokalyptično a ten náklon tomu dává dynamiku.Rotunda z úsvitu našich dějin a nějaká moderna.Nádherný kontrast.Tahle fotka by měla určitě úspěch na nějakém fotowebu.

Re: Re: Re: do atlasu nejspíš asi ne, 10.05.2017 18:26, Lawnmower, (O fotografování)

Ano Martine, takhle to na samém vrcholu Česka je .

Paroh, 03.05.2017 21:02, chorcheee(m), (O fotografování)

Dobrý večer! Při hledání hub jsem asi před měsícem v oboře Soutok našel dančí paroh. Přišlo mi vzrušující si ho odnést, protože nebo přestože to určitě nějaká myslivecká vyhláška zakazuje. Zrovna když jsem si ho schovával za tlející kmen, zastavil na asfaltce auto myslivec a šel mi vysvětlit, že nesmím chodit mimo zpevněné cesty, neb jsem v oboře. Nehádal jsem se s ním, přestože úvodní panely povolují vstup na vlastní nebezpečí a období zákazu vstupu - aspoň pokud nejsem blbej, studoval jsem to dost dlouho - jsou jindy. Při cestě nazpět jsem se vrátil pro paroh. No a nyní mi leží na skříni. Nechcete ho někdo? Schraňovat parohy se mi nějak příčí :D.

Re: Paroh, 03.05.2017 21:15, petras, (O fotografování)

Myslím,že ho máš na blbé straně

Re: Re: Paroh, 03.05.2017 21:31, chorcheee(m), (O fotografování)

Na blbé straně nebo otočený? Jsem si právě říkal, že se musím podívat, jak to ti tvorové nosí. A nepodíval .

Re: Re: Re: Paroh, 03.05.2017 21:37, petras, (O fotografování)

Spodní výsada musí být dopředu,to máš správně,ale na druhou stranu.Pravou.

Re: Re: Re: Re: Paroh, 03.05.2017 21:42, chorcheee(m), (O fotografování)

Díky, Petras! Ale tak zase je to o to vtipnější, ne? .

Re: Re: Re: Re: Paroh, 03.05.2017 21:44, petras, (O fotografování)

Díval jsem se na to v mobilu,ale asi to máš dobře,vypadala tam oblina,ale asi není.

Re: Re: Re: Re: Re: Paroh, 03.05.2017 22:06, chorcheee(m), (O fotografování)

Reagoval mi na to už kolega zoolog na FB:
"Jan Šklíba: máš ho vobráceně, vole. Děláš jakobys měl parohy poprvé... To se mi líbí 5· Odpovědět · 49 min" .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paroh, 04.05.2017 19:33, petras, (O fotografování)

Vidíš,i Sobotka to měl otočené.

Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

..mne fascinují v tomhle období každoročně...To jepičí stádium křehkých a svěžích lístečků nejméně padesáti odstínů barev a tvarů...

Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Pár postřehů pro focení: nejlépe v protisvětle, nemělo by moc foukat, hledat záběry, kde slunce neznehodnotí, ale zhodnotí...

Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Pak už jen vybrat vhodnou kompozici...

Re: Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 03.05.2017 09:54, Milda, (O fotografování)

To se mi líbí. Hra světla a stínů.

Moje javory, javory, javory,
dlouhý stín vláhu uhlídá,
bouře zlá sílu větví zná,
moje javory, tiché javory
píseň má.

Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Všechny listy se o překot předbíhají a hlásí se...

Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Mne, mne, mne vyfoť...

Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:32, Zdeno(m), (O fotografování)

Tak jo, říkám, ale co potom s tou nucenou selekcí, když se daří a fotek je pětkrát víc než norma...

Re: Re: Javorové listí (nebo listy?)..., 02.05.2017 22:36, petras, (O fotografování)

Taky jsem jednoho zaslechl

Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Minule jsem popisoval taktiku focení tekoucí vody zrcadlovkou, dnes dám totéž s kompaktem...

Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Stále platí, že ani automatem z ruky nic moc nedáte, tudíž stativ je sakra dobrá pomůcka a komu v lese zavazí, ať zváží šance na slušnou fotku...

Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Vzhledem k tomu, že se mnohdy k objektu zájmu blíže nedostanu, používám režim makro a využívám zoom...

Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Zvolím vhodný a nadějný objekt, nejlépe v protisvětle, přiblížím zoomem a nechám mašinku, aby si poradila. Výsledek je nepředvídatelný a nejistý, proto několik obrázků jistí výběr...Zaostřování přímo na vodu je problém, je třeba najít něco nepohyblivého...

Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Třeba kámen, břeh poblíž, jinak se procenta nezaostřených fotek hodně zvýší. Používám opět samospoušť, dvě sekundy mne nezabijí, ani se podstatně nezmění podmínky...

Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 19:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Tož to zkoušejte taky, i foťák za tisícovku tohle zvládá. A pamatujte: Übung macht den Meister...

Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 20:07, Lawnmower, (O fotografování)

Tak tohle opravdu umíš. Moc fajn.

Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 22:17, Zdeno(m), (O fotografování)

Hm, snažím se...Není to doufám vylučovací sdělení (= jiné žánry ne...).

Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 21:20, Milda, (O fotografování)

Moc herké fotky. Ale zajímalo by mě, jak vypadá taková fotka bez úprav. Zdeno, mohl by jsi dát jednu z těchto v surovém stavu?

Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 22:13, Zdeno(m), (O fotografování)

Jasně...Originál, jen zredukovaný na delší straně na 1324 (moje magické číslo...).

Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 09:02, Milda, (O fotografování)

Díky. Já v těch dvou fotografiích nevidím velký rozdíl. Snad trochu teplejší barvy a nepatrně doostřeno. Pro mě bude zatím nejdůležitější udělat co největší ostrost té věci na snímku, která má vyniknout. Což se mě moc nedaří. Malý stativ jsem dostal k vánocům, foťák mám Nikon Coolpix P100, základ mám. Teď ještě mít víc času, pěkné počasí a trpělivost. Posledně na vycházce jsem udělal 70 fotek a jen 3 se jakš takš povedly.

Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 10:13, Zdeno(m), (O fotografování)

Ano, hlavně je to doostřeno, můj coolpix S6400 dává sám od sebe teplé barvy, "saturation" v Irfanwiev to doladí. Zapomněl jsem ješte jeden důležitý parametr. Fotím na formát 16x9, který u obrázků z přírody více umožňuje "panoramatičnost", a ořez do "nudlí", tedy snímků s velkým nepoměrem šířky a výšky...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 13:37, Milda, (O fotografování)

Zkonkroluji nastavení fotoaparátu, ale "saturatión" a "Irfanwiev to doladí", to jsou pro mě neznámá slova.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 14:00, Zdeno(m), (O fotografování)

Sorry, měl jsem být konkrétnější. Irfanwiev je program, kterým upravuji fotky. Saturace je sytost barev, lze přidat i ubrat. Volně přístupný program je většinou nečeský, takže jsem uvedl anglický ekvivalent. Dík za zpětnou vazbu...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 16:09, Milda, (O fotografování)

Já mám ještě takový problém. Když jsem se přihlašel na tyto stránky, udělal jsem registraci přes Ipad a jelikož jsem zapoměl přístupové data, musím veškerou komunikaci dělat z Ipadu. Fotky napřed stahnu do notebooku, přepošlu si je na email, z emailu v tabletu uložím do aplikace" obrázky" a pak mohu teprve vložit fotku na tyto stránky. Dlouhá cesta. Nevím jestli tím ta fotka trochu netrpí. Tady na tabletu se nemohu odhlásit, musel bych si udělat novou registraci. Jo, jo, když je blbá hlava ... Tutu fotku jsem vytvořil v sobotu. Bylo slunečno. Zkusil jsem co nejvíce zvýraznit kvítek. Zdeno, mohl by jsi mi fotky zkouknout? Jak se ti líbí. Špatné nebo to jde?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 16:46, Zdeno(m), (O fotografování)

Je to zajímavá šťavelová náladovka, ale na moje gusto příliš rembrandtovsky šerosvitová, tedy tmavá. Toníkovi z Kralup by se líbila více...Zkusil jsem z té redukované fotky vyrobit něco ala Zdeno...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 17:31, Milda, (O fotografování)

To je ono. To to chtělo. Dík za rady. Zkusím příště prosvětlit a zvětšit hlavní motiv. A ještě více ostrosti.

Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 22:13, tomaj, (O fotografování)

Praktické rady,pěkná fota.

Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 27.04.2017 23:41, Dano, (O fotografování)

Zdeno, od Tebe se má člověk, co furt učit.

Re: Re: Re: Jak fotím vodu kompaktem..., 28.04.2017 04:50, MACEK, (O fotografování)

Zdeno dík, nepoužívám makro, stativ a ani samospoušť. Jistě tento postup vyzkouším.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30