O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky

pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:14, karelzbrd(m), (O fotografování)

k mému Olympusu PEN PL-6 a zkusil ji v terénu.

Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:14, karelzbrd(m), (O fotografování)

Poněvadž sem zavítal do bučiny a ne do smrčin, viděl sem i nějaké houbeles: bukový pahýl, značně rozložený...

Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:58, Zdeno(m), (O fotografování)

Hm, přiznám se, že nadšení se nedostavuje...Buď blbě vidím nebo...No, nevím jaké nebo...

Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:11, karelzbrd(m), (O fotografování)

já taky nejsem nadšen, je to první zkouška. Navíc, jak sem peru fotky naostro a web si je zkomprimuje sám, vidím, že nejsou tak brilantní jako v originále. Až zaprší, dám tomu další prubu na detailech vody, kamenů a mechu... Musím se znovu učit, co je nejideálnější vzdálenost a tak...

Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:14, Zdeno(m), (O fotografování)

Vůbec nepochybuji, že tomu tak bude...

Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:14, karelzbrd(m), (O fotografování)

a asi třepenitka cihlová?

Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:28, petras, (O fotografování)

Nevím sice jak to funguje,ale takové fotky dělám bez kroužků normálně

Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:45, karelzbrd(m), (O fotografování)

kroužek je dutina, předsádka je čočka - zvětšující a umožňující fotit z menší vzdálenosti, než dovolí zaostřit daný objektiv. Já tedy neudělám s Olym s klasickými objektivy takový detail. Co máš za objektiv, nebo co používáš za režim? Makro nechci nastavit, nemohu ovlivnit nastavení...

Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:45, Zdeno(m), (O fotografování)

Dal bych spíše svazčitou, ty nožky jsou sakra sírově žluté...

Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 20:55, chorcheee(m), (O fotografování)

Oly řada PEN a OM-D jsou vyfikundace největší a - přestože záleží samozřejmě stále nejvíce na optice - já tvrdím, že na houby není skoro nic lepšího a já ten stroj ještě neumím pořádně využít. S tím (přinejmenším s druhou částí věty ) bude jistě basset souhlasit.

Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:02, karelzbrd(m), (O fotografování)

souhlas, mám po krátké pauze druhého olympuse za sebou a musím uznat, že z toho, co sem kdy zkusil z amatérské vyspělejší řady foťáků jsou olympusy dobrou volbou. Ale jak píšeš, neumím je zcela využít taky, je tam moc sarapatiček a stále objevuji nové funkce. Ale Petras mě zarazil už dříve těma makrosnímky, měl jsem obavy, že je dělá základem co má, což dnes asi potvrdil a já ze zoufalství, že to nejde, koupil předsádku.... Možná má jiný objektiv, teď nevím.

Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:10, chorcheee(m), (O fotografování)

Myslím, že OM-D řada je konkurence i většině poloprofi APS-C zrcadlovkám. Právě Představili EM 1 Mark II, který bude stát hrozné peníze, ale prý bude dobrý i na sport. Na to ovšem mykofotografům sere pes. Mám ale jen základní Zuiko 12 - 50 / 3,5 - 6,3 protože 1/ jsem lakomec koupit dražší skla a 2/ s mou domorobo makropředsádkou to dělá obrázky moc pěkné.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:12, chorcheee(m), (O fotografování)

"Moc pěkné" je tedy jen můj názor. Já vím, že by to tu nebylo problém na základě mých produktů zpochybnit .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:14, karelzbrd(m), (O fotografování)

jo, zaregistroval sem ten průkopnickej foťák, ale ten je pro jinou sortu fotografů (když se podívají do peneženky). Ale asi bude super.

Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 21:23, petras, (O fotografování)

Většina fotek až do doby,kdy jsem koupil kroužky a dělal první pokusy,a byl jsem za ně pochválen,jsem dělal,jak máš obavu,základním objektivem.Jiný ani nemám,prodali mi to v bazaru jen s tím jedním,před rokem se to prodávalo v setu s dalším.Je to Zuiko DIGITAL 14-42 mm,1:3,5-5,6.Fotí to asi z 20 cm a na většinu hub to úplně stačí,pomalu se tím prokousávám,snažím se třeba hned nastavit vše tak,abych nemusel dělat velký nebo žádný ořez.Úpravu expozice provádím nastavením středu na místo,kde to bere nějaký průměr,ostření je bodové,rámečkem,takže nejbližší místo může být úplně mimo střed snímku,což je strašná výhoda.Kroužky použiju až na opravdu drobotinu,tak do pěti,osmi milimetrů,nebo na kapky.Těšil jsem se na to letos,ale zatím nic neroste,tak snad se ještě dočkám.To nastavení mi poradil pan učitel Honzík a hodně mi tím pomohl,nemusel jsem se tím prokousávat od začátku.Zatím jsem ještě pořád nenašel odvahu přečíst návod.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 23:26, TondazKralup(m), (O fotografování)

Pánové,za tento můj názor dostanu asi od spousty z Vás po čuni,ale budiž.Co tak pročítám ty diskuse o různých značkách foťáků o výhodách a chybách atd,tak mi došlo že je to docela k smíchu.Pro výrobce a prodejce je důležitá pouze jedna věc a to je samozřejmě několika násobný zisk,než jsou náklady na výrobu.Proto jsou tam ty různé sarapatičky,programy,x-bodové měření a podobné nesmysly.Na čem opravdu záleží je kvalita snímače a objektiv,tedy myslím tím aby ten objektiv nezkresloval,měl rozumnou světelnost a prostě,aby se dal různě clonit.Jo taky samozřejmě ohnisko je důležité/podle tématu a nároku fotografa/.Ostatní je naprosto zbytečné.Na všechno stačí třeba jen priorita clony a plný manuál.Ani vlastně závěrka by tam nemusela být.Stačí krytka na objektiv.Vím vracím se do pravěku,ale věřte,že nevidím žádný rozdíl mezi Canonem,Nikonem,Olympusem a dalšími značkami.Je to jen o byznysu.Zkuste si opakovat pořád dokola snímač,objektiv,hlava,ruce a naučíte se fotit/to byl hec/ já to samozřejmě neumím,ale od té doby,co si pořád dokola opakuju tyto čtyři slova tak jsem se dost zlepšil.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 25.09.2016 23:32, basset(m), (O fotografování)

.. zapomněl jsi objekt focení, i když ten za to může jenom z části

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 26.09.2016 00:03, petras, (O fotografování)

Já taky celou dobu nadávám na složitost celého programu,ještě mi vadí,že nevidím po nastavení všech parametrů skutečný náhled,hlavně hloubku ostrosti.No,možná to jde,ale já nevím,jak to zjistit,já nic nedokážu dělat podle návodu,musím si na to přijít sám,což někdy trvá trochu dýl.Ale jinak ta mašinka fotí dobře.Další věc je úprava v počítači,ale to už je jiná kapitola.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 26.09.2016 00:23, TondazKralup(m), (O fotografování)

Jdeš na to správnou cestou.Nejlepší je přijít na to sám,to je to jedno slovo ze čtyř-hlava.
Jasně základy jak zapnout foťák a tak je dobré vyčíst z manuálu,ale ostatní je hlavně o zkušenostech.Tamto jsem psal s nadsázkou,ale jsem přesvědčen,že je v tom hodně pravdy.Je to hlavně o praxi a zkušenostech.Můžu si to dovolit,protože pamatuju na Kladně ještě rašelinu,než se z ní stalo uhlí..Měl jsem možnost vyzkoušet si profi zrcadlovku řádově cca 150 000 Kč. a připadá mi to naprosto stejný,jako třeba Olympus E600,který má dnes cenu tak 2000 Kč. a už se ani nevyrábí.Jediný co je podstatně lepší je ten snímač a čočky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pořídil jsem si makropředsádku, 26.09.2016 12:50, Zdeno(m), (O fotografování)

Ten být nemusí...Mnozí se tady vyřádí i bez nich...Napadá mne další špílec: co píše Tonda (), bych označil jako biofotografování, s důrazem na opravdu důležité hodnoty...

Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:01, basset(m), (O fotografování)

tak jsme nejprve cvaknul takto

Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:01, basset(m), (O fotografování)

pak jsem trochu posul stativ a Vějířovec obrovský (Meripilus giganteus) cvaknul trochu jinak

Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:04, petras, (O fotografování)

Hezké,dívám se,že jsi to ještě trochu zesvětlil?Taky mi ten kotrč vyšel nějak divně.

Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:08, basset(m), (O fotografování)

Zkouším Zoner Phot Studio X a nechal jsem pozadí při editaci fotek šedé a pak jsem to šoupnul sem a musel jsem to smazat, protože to bylo moc tmavé. Tedy tudíž a tak jsem ihned nastavil pozadí v Zoneru na bílou, abych to viděl stejně jako to uvidím na webu.

Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:21, karelzbrd(m), (O fotografování)

ty sis ho přeplatil? Mě tou cenovou politikou zoner nas....

Re: Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:26, basset(m), (O fotografování)

Já ho zatím stáhnul na zkoušku na měsíc. No a po měsíci uvidím, zda ho nevykopnu právě z důvodu cenové politiky směrem na MĚSÍC

Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 20:21, petras, (O fotografování)

Na mně byl Zoner moc složitý,tak jsem ho vymazal,i Gimp,našel jsem program,kterému rozumím a tam provedu zmenšení a doostření FastStone Image Viewer a v dalším RIOT už jen upravím na 300kb.První úpravy dělám v programu,který už je součástí desítek.Tam ořežu,jednoduchým způsobem opravím barvy,parádní je úprava světlých a tmavých míst.

Re: Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 21:05, karelzbrd(m), (O fotografování)

zoner právě není složitej, je to věc názoru a ohmatání si programu. To, co děláš v několika programech, ti zoner udělá taky... Používám ho tak od verze 6 a mám 16, dál sem neměl potřebu jít.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 21:30, petras, (O fotografování)

Asi jo,ale potřeboval bych to vidět,pak už by to nebyl problém.Nikde jsem nemohl najít,jak zmenšit fotku na těch 300 kb a i to doostření mi nějak nešlo.Nové je i ukládání fotek,já jsem si je vytáhl z knihovny na plochu a upravoval,teď,když si udělám kopii a dělám úpravy,tak se mi to promítne i do té původní fotky,musím to ještě nějak vyřešit

Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 21:38, Zdeno(m), (O fotografování)

Cosi mi to připomíná...

Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 21:47, basset(m), (O fotografování)

jj, to je z dronu

Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:06, Zdeno(m), (O fotografování)

Dron byly moje ruce...ISO 125, čas stošedesátina...

Re: Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:16, basset(m), (O fotografování)

jj, levitovat umíš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:45, petras, (O fotografování)

Jeden mi roste u hlavní silnice v Jeseníku,ale nechce se mi tam zastavovat.Druhý-torzo bylo v parku

Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:08, vevanek, (O fotografování)

A když už jsem ji bassetovi doporučila, tak vějířovec, jak je mým zvykem s okolím, abych věděla, kde rostl

Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:19, basset(m), (O fotografování)

.. a vějířovec má taký zvyk, snaží se vyrůst každý rok na stejném místě, než mu dojdou zásoby

Re: Re: Re: Re: Vev mi doporučila cvaknout, 25.09.2016 22:22, vevanek, (O fotografování)

Ale těch 315km tam kvůli němu příští rok nepojedu, abych to ověřila

Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 16:50, Milda, (O fotografování)

V lese to byli krasavci, fotky zatím nic moc. Já focení moc nerozumím, ale asi si budu muset koupit stativ, abych mohl prodloužit čas expozice. Když je v lese šero, už se to v ruce těžko udrží.

Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 17:32, alesjirsa(m), (O fotografování)

Pokud chceš dělat hezké fotky, tak většinou to bez stativu nejde.

Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 17:35, chorcheee(m), (O fotografování)

A nebo to fotit s bleskem .

Což jsem v prvním okamžiku psal jako žert, anžto jsem tu ve svých fotografických počátcích za "blesknuté fotografie" dostával vykrákáno, ale na druhou stranu blesková výbojka je pro (makro) fotografii poměrně geniální zdroj světla. Jen, jak říká můj kamarád "to se prostě musí umět" .

Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 18:12, alesjirsa(m), (O fotografování)

S bleskem bych to nezkoušel ...!

Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 18:13, Zdeno(m), (O fotografování)

Objevná myšlenka...Navíc, pokud mačkáš spoušť bez samospouště, spolehlivě si rozostříš obrázek...Pozor u stabilizace obrazu: na stativu vypínat. Na všechno časem přijdeš, chce to pokoru, naslouchání rad kolegů, racionální hledání chyb a praxi...Prvních deset mega obrázků je přece jen na zkoušku, nicht wahr...

Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 18:18, chorcheee(m), (O fotografování)

1/ Aleši, nebuď úzkoprsý!

2/ Zdeno, 10 mega je deset milionů. Předpokládám, že jsi měl na mysli 10 tisíc.

Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 18:54, karelzbrd(m), (O fotografování)

on myslel v MB

Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 19:03, Zdeno(m), (O fotografování)

Díky, Karle, ale to neokecáme...Ne, nejsem velikáš, ale stále více mi vynechávají studené spoje. A to vlastním diplom o matematice z prestižní alma mater...Jasně, prvních deset tisíc je ta košer hranice...Sorry. Nejen, že starého psa nenaučíš novým kouskům, ale on navíc zjišťuje, že si nepamatuje ani ty staré...

Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 20:13, basset(m), (O fotografování)

.. natož ty své

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 21:15, Zdeno(m), (O fotografování)

Zaručíme umístění na bedně...

Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 18:55, Milda, (O fotografování)

Teď používám Nikon Coolpix P100. Co myslíte, nechala by se s ním udělat slušná fotka?

Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 19:04, Zdeno(m), (O fotografování)

Všechny mé kompakty jsou (a byly...) coolpixy...

Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 19:34, Milda, (O fotografování)

Děkuji za rady, budu dále zkoušet fotit. Třeba se to za čas zlepší.

Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 19:45, chorcheee(m), (O fotografování)

Právě jsem rychle přelétl recenzi na tento fotoaparát na Digimanii:

http://www.digimanie.cz/recenze-nikon-coolpix-p100-nejrychlejsi-ultrazoom/3219-2

Nikoní ultrazómy moc nemusím (jsou podle mě lepší od jiných výrobců), ale z jistého úhlu pohledu je dost dobrý. Například makrozvětšení překonává hravě poměr 1:1 podle kinofilmové definice. To znamená, že delší strana snímku v reálu pokryje méně než 36 mm. Při přepočtovém ohnisku 105 mm to obnáší vzdálenost od přední čočky asi 4 cm, při menším ohnisku lze jít až k čelní čočce, dosáhnout makra asi 1,4 x ale za cenu zkreslení a stínění si objektivem. Každopádně makroschopnosti jsou na takový "vše v jednom" hodně nadprůměrné.

Na co si autor Šurkala stěžuje, je agresivní zpracování obrazu.

Doporučuje vypnout el. doostřování. Odšumování bohužel vypnout nejde.

Obecně se dá u přístrojů s takto malým čipem vždy doporučit fotit jen na nejnižší citlivost (ISO). V případě použití stativu to není problém - jestli je expoziční čas 1/10 s nebo několik sekund je u hub prakticky jedno.

No a jak píše Zdeno, nastavit na samospoušť, jako obranu před rozhýbáním přístroje při stisknutí spouště.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 19:49, Zdeno(m), (O fotografování)

Ano, houby jsou většinou dobře fotitelné, protože se zpravidla nehýbají, podobně jako nádraží...Zdroj: Osudy dobrého vojáka Švejka...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 20:09, chorcheee(m), (O fotografování)

Přesně, také jsem nedávno pro pobavení společnosti někde říkal, že houby se fotí podobně dobře jako nádraží . Máme, Zdeno, některé podobné myšlenkové pochody .

A ještě jsem zapomenul: Šurkala radí u kontrastních scén (např houby s bílým klóbrcem) stáhnout EV (korekci expozice) o asi 0,7 stupně. Když se ale podexponuje moc a musí se dodatečně v editoru zesvětlovat, vyleze šum, jasně. Je to o zkoušení...

Každopádně - a to nevím jestli si tu všichni uvědomují - fotky, které se tu nahrávají mají často rozlišení mnohem méně než 1 MPx. Takže pokud se těch nativních 10 MPx jen trošičku využije, pro účely webu by nemělo být problém udělat ostrou fotku. Pro tisk bude horší, ale je to zase malý kompaktní a na dnešní poměry docela laciný přístroj. Z tohoto pohledu je úžasné co umí a ještě před 10 lety by tomu asi nikdo nevěřil...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 20:24, basset(m), (O fotografování)

Ještě by bylo možná dobré otevřít debatu na téma velikost fotky v pixelech a v kB vers. schopnosti zobrazení na monitoru různého rozlišení, typu zobrazení, možností kalibrace vers reálné barvy fotky, sRGB vers AdobeRGB ... To by byla debata A pak se zjistí, že dobrý kompakt, dobrá bezzrcadlovka, dobrý APS-C, dobrý FullFrame v dobrých rukou se potkají. Takže to není asi o foťáku, ale o těch rukou, které to drží

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 20:39, chorcheee(m), (O fotografování)

Jasně, to jsou složité věci (třeba o rozdílu sRGB a Adobe RGB jsem se trošku více dověděl až díky Tvému odkazu před několika dny).

Jen jednu poznámku k velikosti čipu a hloubce ostrosti (DOF). Pro stejnou perspektivu a clonu je hloubka ostrosti nepřímo úměrná ohniskové vzdálenosti. Takže když full frame (FF) má 10x větší úhlopříčku než nejmenší čipy ultrazoomů (UZ), potřebná ohniska jsou také pro últrazoom 10x menší. Pro stejnou hloubku ostrosti je potřeba taktéž 10x menší clona. Z toho plyne, že dosažitelná hloubka ostrosti UZ a FF nemá pro danou perspektivu téměř průnik. Když na UZ nastavím f3,5 jako minimální, na řadě makroobjektivů je f35 naopak maximální. k f8 na UZ tak odpovídá f80 na FF, což je prakticky nesmyls.

Z tohoto pro mnohé krkolomného a moc vědeckého líčení plyne, proč UZ snadno dosáhnu (pro danou situaci/scénu) větší hloubky ostrosti než s FF, ale málokdy naopak.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 21:31, basset(m), (O fotografování)

No, je to ještě horší než píšeš. Včera jsem zkoušel 24mm objektiv na APS-C zrcadlovce. Při vzdálenosti cca 50cm od objektu jsem při ISO 100, cloně 14, času 0,6 dostal toto, pak jsem to ořízl . Takže momentálně pro mne boj - rozostřené pozadí, jak a kdy - ostré pozadí, jak a kdy. A jak píše Zdeno - Naštěstí

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 23.09.2016 15:52, Bery, (O fotografování)

Já s tou 24kou taky bojuju a to už ji mám rok a furt to není podle mého. Jakou jsi koupil?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 22.09.2016 21:18, Zdeno(m), (O fotografování)

A vo tom to pořád ještě je...Naštěstí...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 23.09.2016 16:18, Bery, (O fotografování)

No bať, Zede.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hřib nahovýtrusý, 23.09.2016 16:17, Bery, (O fotografování)

Bassete, nebude to o tý hlavě které ty ruce patří? Ne vážně...dobré sklo je velká výhoda, a to na kompakt nenašroubuješ, jinak máš samozřejmě pravdu, dobrej kompakt je na web až až.

AdobeRGB vs. sRGB, 17.09.2016 20:52, Tori(m), (O fotografování)

(pokračování z jiného vlákna, ať tam nepleteme)

Re: AdobeRGB vs. sRGB, 17.09.2016 21:18, basset(m), (O fotografování)

Jsem pro. Teď jsem dočetl článek od Kena Rockwella (jedna z ikon digitalní fotografie) a myslím, že od experimentů ve foťáku upustím. Mám pocit, že mě Ken přesvědčil, že pokud chci vidět to, co vidím na display foťáku a chci to vidět i na monitoru a případně na tiskárně, že sRGB bude to lepší. Ale experimentovat v Zoneru asi budu dál

Re: Re: AdobeRGB vs. sRGB, 17.09.2016 22:45, Zdeno(m), (O fotografování)

Někdy je být při zdi velmi racionální přístup a moudrá filosofie...

„Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 17:15, Lawnmower, (O fotografování)

Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 17:31, basset(m), (O fotografování)

"zupa"

Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 18:44, petras, (O fotografování)

Paráda,už jsem to chtěl taky udělat,ale chce to pořádnou přípravu,naposledy mi takto krásně zaprášila řasnatka,což jsem vůbec nečekal.Včera jsem je pod Šerákem už nenašel.

Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 19:19, vevanek, (O fotografování)

Tak to je opravdu super

Re: Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 21:15, chorcheee(m), (O fotografování)

Já už psal, že Sekačka "to" posouvá...

Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 21:18, Tori(m), (O fotografování)

Tyjo! parádní.

Re: Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 10.09.2016 22:06, Lawnmower, (O fotografování)

Děkuji za reakce, přátelé.

Re: „Mami, jak se vlastně houby rozmnožují?“, 11.09.2016 08:45, Yohaness(m), (O fotografování)

Moc hezké.

Worm's-eye view, 07.09.2016 20:28, Lawnmower, (O fotografování)

Jak asi vypadá taková bedla pohledem červa?
...nerostou, tak se bavím zkoušením fotit jinak. Blbost co?

Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 21:18, petras, (O fotografování)

Proč,vyzkoušet se má všechno .Dnes mi došel mazlík,tak bojuju s desítkama. Poraďte,co mám nahrát na úpravu fotek,zatím zdarma.

Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 21:25, Lawnmower, (O fotografování)

Zdarma, no přeci GIMP, to dá rozum.

Re: Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 21:35, petras, (O fotografování)

Ten mám v Linuxu,myslel jsem třeba Zoner,nebo něco pro ajťáckého analfabeta

Re: Re: Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 22:08, vlk(m), (O fotografování)

...dá se stáhnout zdarma i Zoner 18ka...

Re: Re: Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 22:24, Joska(m), (O fotografování)

Picasa (pokud ještě půjde), Irfanview...

Re: Re: Re: Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 23:20, Kraken(m), (O fotografování)

Picasa by se snad neměl úplně rušit? Slyšel jsem jen, že už nepůjde nahrávat do webových alb...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Worm's-eye view, 08.09.2016 12:47, Joska(m), (O fotografování)

Jo, chtějí to natáhnout do Google fotek.

Re: Re: Worm's-eye view, 07.09.2016 22:37, Dano, (O fotografování)

Petrasi, Zoner 18 je jen na torentech, dá se stáhnout, ale bacha, zamítnou aktualizace. Jestli to nenastavíš v instalaci, tak to máš jen na měsíc. Jinak tedkom 18 je za 999.

Re: Re: Re: Worm's-eye view, 08.09.2016 09:11, petras, (O fotografování)

Díky všem za rady,zatím to nechci kupovat,musím zjistit,co zvládnu.

Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

schne a hnije to už na stromech

Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

broskvičky z naší zahrádky

Re: Re: Švestičky z naší zahrádky, 05.09.2016 00:09, Dano, (O fotografování)

Spíše jak nepovedený koberec.
V Jeseníkách dozrají broskve?

Re: Re: Re: Švestičky z naší zahrádky, 05.09.2016 00:43, petras, (O fotografování)

Jednu mám z Olomouce,když je dobrý rok,tak jsou jak z Řecka a několik javornických semenáčů ( z pecek ) loni jsem je vypálil,letos je jich málo,jsou velké,sladké,ale dost praskají ve švu a pak zahnívají.

Re: Re: Re: Re: Švestičky z naší zahrádky, 05.09.2016 22:58, Dano, (O fotografování)

Hlavně, že jsou sladké. Letos bylo málo slunka a všechno ovoce je jak nedozrálé. Hlavně maliny jsou pořádně kyselé.

Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

lezlo mi to v obýváku po stěně

Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

nedala se zastavit

Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

ani slivovice nepomohla

Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:16, petras, (O fotografování)

ale je krásná

Re: Re: Švestičky z naší zahrádky, 04.09.2016 16:20, Véna, (O fotografování)

Pěkné fotečky.

Re: Re: Re: Švestičky z naší zahrádky, 05.09.2016 08:27, Hanýžka(m), (O fotografování)

Ta je krásná.

Rychlovky fuj., 02.09.2016 10:41, Bery, (O fotografování)

Tak , dám to foto ještě jedou a vysvětlím. Včeldo, tak fotka byla jen jedna, ale??? máš recht, chyba se vloudila při vyvolání z RAW. Použil jsem při tom štetec lokálních úprav a ten ty artefakty způsobil (program camera RAW). Tolikrát už mě tento nástroj vypekl a téměř ho nepoužívám, bylo to halt narychlo, a to stojí vždy za prd. Re Basset-víš o čem jsou stacky a podepisuji se pod tebe, nemám co dodat, vše jsi napsal.

Tady je bez těch lokálních úprav, jen vyvolané foto.

Re: Rychlovky fuj., 02.09.2016 13:01, Včelda, (O fotografování)

takhle je to lepší aneb spěchej pomalu!

Návrh na povýšení..., 30.08.2016 19:21, Zdeno(m), (O fotografování)

Dovoluji si navrhnout dva kvalitní přispívatele na status moderátora, vzhledem k jejich přínosu pro stránky...Stává se mi, že mne jako češtinářského puristu oslovují osobnosti, které nemají možnost ani opravit své překlepy..Bery a machaon...Měli bychom průběžně monitorovat aktuální situaci a udržovat kvalitu a úroveň...

Re: Návrh na povýšení..., 30.08.2016 21:14, Včelda, (O fotografování)

Nechci do tohohle moc kecat,ale z těch pravidelnějsich přispěvatelů je už skoro jednodušší vyjmenovat nemoderátory než naopak...

Re: Re: Návrh na povýšení..., 30.08.2016 21:24, Tori(m), (O fotografování)

Alternativně by šlo 1) změnit oprávnění běžných uživatelů, aby mohli upravovat co třeba, nebo 2) přidat mezistupeň pod moderátora s jen některými oprávněními navíc (kam bych asi taky spíš patřila, keďže do atlasu přidávám velmi mizivě). Ale to by musel řešit admin systémově.

Re: Re: Návrh na povýšení..., 31.08.2016 22:10, Zdeno(m), (O fotografování)

Ju, nevidíš v tom logiku? Moderátor by měl být v častém kontaktu, měl by komunikovat, přispívat a mít schopnost dávat...To snad všicí přispívající nesplňují. Tudíž, je to dle mne vcelku dobře nastavené...Problémem jsou snad ti, kteří už nespolupracují a přesto jsou vedeni coby jacísi "poddůstojníci", nicméně snad jim jejich hodnost odebírat nebudeme, ale ti, kteří jsou agilní, užiteční a "v laufu", by tohle postavení mít postupně měli...Spíše mám dojem, že někteří po pár stovkách příspěvků mají pocit nedocenění...

Re: Re: Re: Návrh na povýšení..., 01.09.2016 00:15, Včelda, (O fotografování)

tak logiku to samozřejmě dává, otázka je, co přesně od moderátorství požaduješ. Každopádně se už tady dříve nad počtem moderátorů pozastavil Yohaness. Fakt je, že jsem kromě těchto stránek jinde asi neviděl takový počet, a to se nebavím pouze o mykologii. Moderátorů zpravidla bývá celkem málo, protože jsou to většinou ti nejzkušenější. Když třeba vzpomenu na jedny ento stránky, je tam kromě hlavních adminů několik moderátorů, kteří mají na starosti jen určité sekce, kterým nejlíp rozumí. Kdybych to převedl sem, tak by třeba Yohaness byl moderátor na ryzce...
Tady by toto nastavit úplně nešlo, protože by na spoustu hub chyběli moderátoři. Čili dává smysl, aby zdejší moderátor byl hlavně aktivní a přidával fotky. Na druhou stranu jsi správně uvedl, že někteří moderátoři tu jsou již neaktivní. Přesto jsou moderátory. Takže svým způsobem by i dávalo smysl, kdyby v podstatě stejné možnosti jako moderátor (nikoli jako admin) měl automaticky každý, řekněme po nějaké určité zkušební době. Protože kdo je a chce být aktivní, tak bude, a kdo ne, tak toho stejně nevyužije.
To je asi zhruba celé. Každopádně, aby si to třeba někdo nevysvětloval špatně, moderátorem být opravdu netoužím... Jen mě ten systém desítek moderátorů udivuje a navenek snad může působit i trochu zvláštně.

Re: Re: Re: Re: Návrh na povýšení..., 01.09.2016 00:25, Včelda, (O fotografování)

jinak ještě snad dodám, že tohle sem píšu i po zkušenostech z nahuby.sk, kde se velice často lidi ptají na pravidla přidělování titulů Pokročilý nebo Atlasár, protože tomu prostě úplně nerozumí či diskutují nad tím, jestli to či ono je správně a nebo ne.

Re: Návrh na povýšení..., 31.08.2016 22:34, Forrest Run(m), (O fotografování)

Naprostej souhlas!:-)

Re: Re: Návrh na povýšení..., 01.09.2016 06:53, Hanýžka(m), (O fotografování)

Já bych k aktivitě připojila i znalosti a soudnost (sebekritičnost), jinak tu bude z atlasu maglajz. To se tu ukazuje jako zásadní... Sama ale také netoužím po funkci.

Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Dnes nastal den "D". Jsa už terminálně chromý, pracně jsem se dobelhal na svou dlouholetou lokalitu smolokorek...

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 20:03, alesjirsa(m), (O fotografování)

To je úžasné.

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Původní, osm let spolehlivě každoročně obrostlý strom už moc nefunguje, tož jsem si našel blízko jiný...

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Smolokorky bukové jsou nádherně čerstvoučké, je jich moc, vzájemně se překřikují: "mne si vyfoť, ne tu vedle"...Totální a masivní převis nabídky nad poptávkou, to se nedalo stihnout...

Re: Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 20:22, Pavla, (O fotografování)

Teda těch vážně je! Řečnická otázka: Proč tolik (ne)hub voní po zrovna po anýzu?

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Strávil jsem u nich nejméně hodinu, přišla mi jako čtvrthodina...

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Tohle jsou jen reportážní a dokumentační fotky kompaktem s automatikou...Ovšem velmi se dařilo a tak moje obstarožní a rúznými neduhy trpící zrcadlovka dá sakra jiný level. Drží jako parťačka basu, no ni?

Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:22, Zdeno(m), (O fotografování)

Kdyby chtěl někdo dorazit na kapkobraní, bude vítán a rád ho doprovodím na plac...No, doprovodím je příliš sluníčkářský pojem...Dobelhám se, ale zvládnu to...Lekce kapkologie a supervize jako bonus...

Re: Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:45, Lawnmower, (O fotografování)

Účelně strávená hodinka, modelky pěkné .

Re: Re: Jak se fotí kapky..., 28.08.2016 19:53, vevanek, (O fotografování)

To si byl ve svém živlu


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30