O houbách

Nápady a připomínky k vývoji těchto stránek

Přidat nový příspěvek


Všechny své dobré (i jiné:) nápady, připomínky, bugy, atd. související s vývojem těchto stránek, prosím pište do této diskuse. Každý názor je vítán!


Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

Mikrometry, 22.02.2012 07:53, Roman Manak(m)

Měl bych další návrh. Teď jsem přidal nový druh do atlasu a chvíli jsem zápasil s tím, jak správně zobrazit řecké písmeno mí v popisu mikroznaků. Nakonec jsem použil entit (takové to paragraf mřížka 956 středník ) Ale možná by nebylo špatné přidat pod textové pole další ikonku, která by přepla na řeckou abecedu, byť třeba i pro jediné písmenko. S CSS by se to určitě zvládnlo, něco jako <span class="recke"></span>

Re: Mikrometry, 22.02.2012 10:08, admin(m)

Přiznám se, že mě nenapadá, jak pomocí css přepnout na řeckou abecedu. Myslím, že tohle je hlavně otázka operačního systému, většina uživatelů má na pc jen českou a anglickou klávesnici a tyto speciální znaky se řeší například mapou znaků. Ale jestli na to máš nějaký nasaditelný doplněk, tak sem s ním, přidám

Prozatím jsem přidal do atlasu možnost vložit samotné viz. obrázek.

Těmi entitami sis poradil taky dobře

Re: Re: Mikrometry, 22.02.2012 13:36, Roman Manak(m)

Díky za snahu. To mí by snad mělo stačit, nedokážu si představit využití jiných řeckých písmen v popisu houby. To snad jen kdyby někdo zaběhl hodně do chemie a popisoval tam nějaké alfa alkoholy apod.

Blog, 21.02.2012 21:03, admin(m)

Poměrně často slýchám tohle kouzelné slovíčko
Udělám ho, jen bych si chtěl ujasnit, jakou o něm vlastně máte představu?

Použil bych podobné rozhraní jako je u přidání receptu, tedy možnost přidávat jednotlivé kroky, v tomto případě to budou odstavce a k nim obrázek, výstupem pak bude klasický článek s odstavci a obrázky.

Otázky:

1. kdo bude moci napsat blog (článek), předpokládám, že každý registrovaný uživatel?

2. jaký v tom uděláme řád, aby byly články trochu přehledně uspořádány, uděláme nějaké kategorie, budeme nějak upozorňovat na nové články, atd?

3. pište prosím jakékoliv připomínky a nápady, které k tomu máte

Moderátorský práva pro Romču Maňáka, 21.02.2012 13:00, Forrest Run(m)

Asi jsem na něj pozapoměl. . . můžu Tě, Romčo, poprosit, abys dal moderátorský práva Romčovi Maňákovi. . . ručím za něj!
Děkuju překvapeně!

Re: Moderátorský práva pro Romču Maňáka, 21.02.2012 16:35, admin(m)

Jasně, Romča povýšen, gratuluju

Re: Re: Moderátorský práva pro Romču Maňáka, 21.02.2012 17:36, Forrest Run(m)

Vřelé díky Romčovi S. za Romču M. , Náčelníku!

Dneska jsme si dopisovali s Mišákem Mikšíkem, kterej tu už pár dní sleduje cvrkot;-). . . nahodil spoustu sqělejch nápadů. . . jako třeba že by tu v budoucnu neměl chybět blog o výpravách. . . ať už plánovanejch nebo už proběhnuvších. . . a reportážema z nich, fčetně referencí o vzácnějších nálezech . . . . Mišáku, díky Ti za to. . .
Jo a Míšo, nezapomeň sem nahodit tu strukturu Meníček a Podmeníček, cos mi dnes psal do mailu, ať se k tomu vyjádřej i ostatní a patřičně to "vytuněj";-), a ať se to postupně vyladí na přehlednej a přitom dostatečně podrobnej Strom Systému!

V sobotu dopolko plánujeme s Fáfou další výpravu za ohnifcema a pak i slídění po lužních lesích okolo Lysé n. L. . . . . fšichni jsou srdečně vítáni-jé, to je báječný, když tohle může člověk napsat a nebát se, že se vyskytnou Howada!;-) Pokud byste se chtěli zůčastnit, pište si na můj na mail o bližší instrukce!

Re: Re: Re: Moderátorský práva pro Romču Maňáka, 21.02.2012 19:56, Roman Manak(m)

Díky Forrestovi i adminovi za přidělení práv. Slibuji, že toho nebudete litovat Teď ještě nezačal v práci ten pořádný frmol, tak bude trochu času přidat nějaké druhy do atlasu. Ale přidám jen takové druhy, se kterýma mám dobré zkušenosti, většinou asi půjde o nějaké pyrenomycety, do kterých se moc lidí nehrne. Jen si ještě nedokážu představit jak třeba u Roselinií nebo Xylarií budu vyplňovat kolonky "klobouk", "hymenofor", "třeň" a další Ale já už to nějak zvládnu

Re: Re: Re: Re: Moderátorský práva pro Romču Maňáka, 21.02.2012 20:41, admin(m)

Už se těšíme
Klobouk, atd. vyplňovat nemusíš, tyto položky nejsou povinné

Bassetovina - jedna nová funkce a prosba na Atlasáře, 20.02.2012 21:56, admin(m)

Při zakládáni nebo úpravě houby v atlasu přibyla možnost zadání období růstu. Pro otestování jsem s dovolením použil Forresťákovu hlívu, oprav si ji plz, pokud jsem zadal špatně

Re: Bassetovina - jedna nová funkce a prosba na Atlasáře, 20.02.2012 22:02, admin(m)

Tato data využijeme pro zobrazení toho, co Právě roste a do budoucna snad i v dalších funkcích.
Pokud si najdete chvilku a chuť, zkuste prosím doplnit i u již založených hub.
Díky.

Re: Bassetovina - jedna nová funkce a prosba na Atlasáře, 21.02.2012 17:47, Forrest Run(m)

Sqěle, děkujeme!
Pochopil jsem to tak, že každej, kdo teď ústřici najde, tam klikne na příslušnej měsíc. . . . . a v budoucnu z toho budou vyskakovat úhledný grafy?;-)
Moc bych prosil, Romču i Henryho, ať mi někdy do jara. . . nebo aspoň do léta zkusej pro další, vyšší, verzi Kalendáře pro Atlas vymyslet to, oč jsem žadonil v příspěfku:"Re: Re: Re: Re: Re: Kdy roste, 20. 02. 2012 13:19" a k tomu ještě pokud možno přidělat i možnost lupnout tam okres a přibližnou nadmořskou vejšku. . . . pokud to tedy nějak rozumně půjde pospojovat. . . . zatím si to můžu datlovat do Excelu a je fakt, že i na podzim/v zimě by se tak ta data dala dostatečně nasypat!;-)

Re: Re: Bassetovina - jedna nová funkce a prosba na Atlasáře, 21.02.2012 18:03, admin(m)

Noo, není to úplně tak, jak si to pochopil, ale je to první krok k tomu, jak to chceš chápat
Tohle je funkce výhradně pro atlasáře, kteří při zakládáni (nebo úpravě) houby zadají i období od kdy do kdy roste, budeme tedy mít období obvyklého růstu houby a můžeme s ním pak dále pracovat.

Do léta slibuju, že se se na to tvé žadonění podíváme, ale budete to asi dost práce, tak prosím chvíli vydrž, nejprve bych zprovoznil základní funkčnost pro všechny a pak se do toho pustíme. Prozatím můžeš pracovat na projektu své představy

Re: Re: Re: Bassetovina - jedna nová funkce a prosba na Atlasáře, 21.02.2012 18:30, Forrest Run(m)

Zajisté, ani Řím neshořel za den, , respektuju, že základní věci maj přednost před Vzdušnejma Zámkama, jejichž efektivita se projeví v lepším případě v horizontu let. . . . a děkuju, že máš pochopení i pro moje úchylnosti a libůstky!

chybička.., 20.02.2012 18:12, fáfa(m)

Prosim Romču jestli by nepřepsal latinskej název u hřiba červenýho, Forrest má pravdu že sem tam dal zastaralej název, tohle je ten novej
Xerocomellus rubellus (Krombh. ) Sutara

Re: chybička.., 20.02.2012 21:42, admin(m)

opraveno

Muchomůrka nebo pošvatka?, 19.02.2012 21:02, Forrest Run(m)

Ať tu Fáfa nemá pocit, že se po něm vozím;-)
U českejch názvů je přeci jen větší volnost v názvosloví než v latině . . . co Vám přijde vhodnější a "češtější" u bezprstenovech muchomůrek? Zachovat jejich rodový jméno nebo jim říkat pošvatka, jak je tomu v některejch atlasech?

Re: Muchomůrka nebo pošvatka?, 19.02.2012 22:57, fáfa(m)

. . pro mě to sou pořád pošvatky. . .

Re: Muchomůrka nebo pošvatka?, 20.02.2012 10:47, Kájinka(m)

Moje maličkost se přiklání k pošvatkám

Re: Re: Muchomůrka nebo pošvatka?, 20.02.2012 16:33, katka

Jsem taky pro pošvatky.

Kdy roste, 19.02.2012 18:56, basset(m)

Ahoj admine, nechceš přidat do atlasu hub "zaškrtávátka" pro jednotlivé měsíce v roce? Mohlo by to v budoucnu např. umožnit lepší vyhledávání v např. Kam na houby ( a tedy mimo jiné i kdy?), stejně tak jako přímo v Atlasu. U každé houby v atlasu to bude asi znamenat přidat 12 sloupců.
Při zadání např. květen až září se bude asi těžko pak něco vyhledávat. Najdeš květen a září, ale nic mezi.
Přidal bych to asi rovnou do hlavičky pod Rozšíření. Určitě nebude vadit, když to bude duplicitně s "paragrafem" Kdy roste. Tam je často vysvětlení nejem kdy, ale často i kde apod.

Re: Kdy roste, 19.02.2012 23:06, admin(m)

Ahoj Bassete, jako obvykle máš dobrý nápad, přidáme
Jen myslím, že není nutné atlasáře zatěžovat 12 novými zaškrtávátky?
Podle mě stačí, když zadají interval od-do.
Z db to pak dostaneme takhle:
SELECT *
FROM atlas
WHERE (MONTH( NOW( ) )
BETWEEN roste_od
AND roste_do)
OR (MONTH( NOW( ) )
BETWEEN roste_od2
AND roste_do2)

v případě, že houba roste přes přelom roku, rozdělím růst na úrovni php na 2 intervaly, proto roste_od2 a roste_do2

Re: Re: Kdy roste, 19.02.2012 23:10, basset(m)

Když to umíš, je vždycky brnkačka

Re: Re: Re: Kdy roste, 19.02.2012 23:11, admin(m)

Přiznávám, že chvíli jsem to vymýšlel, zítra zrealizuju

Re: Re: Re: Re: Kdy roste, 19.02.2012 23:27, basset(m)

Já bych atlasáře zase tolik nešetřil Oni móóóóc dobře vědí, nejenom kam, ale hlavně kdy na to místo "kam" mají jít. Byl jsem nedávno s Forestem na ohnivcích a přijít tam o týden dřív, tak to byl renonc.
Navíc vizuálně to podle mého názoru bude vypadat "SKVĚLE"

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy roste, 20.02.2012 13:19, Forrest Run(m)

Tak to Tě uklidním, Henry, byl jsem tam před tím, cca 3 tejdny před naší společnou náftěvou, odešel jsem s dlouhým nosem:-/. . . . nechal jsem se vyštengrovat Zdenem, když napsal, že mu rostou u Libanonu, tedy o dost sewerněji a skoro v 500m. n. m. , tak jsem logicky předpokládal, že už je tam budu jižnějc a víc jak o půlku níž( 190m. n. m. ) taky mít. . . tůdle-nůdle!;-)
Asi na to kápnul Fáfa, kterej nadhodil teorii, že rakušáci potřebujou pro start fruktifikace rasantní chladovej šok a tomu se jim v tý "mojí" nižší poloze. . . navíc tam Labe funguje coby výměník a je tam pravidelně o 2-3 stupně víc v zimě a o 2-3°C míň v létě v zóně minimálně dvoukilometrový. . . podle reliéfu říčního koryta a okolní krajiny. . .
S těma grafama jsem, koukám, maličko vynalejzal Ameriku, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak to nemal pro jednotlivý druhy, ale pro celý skupiny. . . Hřiby
Moje představa by byla taková, že pokud by dotyčnej chtěl udělat časovej záznam o výskytu/sběru/nálezu . . . u nejedlejch "trvanlivějších". . . viz O. rakouský nebo O. černý. . . by stačil zaznamenat začátek a konec. . . "interval od-do". . . tak by rozkliknul příslušnou atlasofku a tam by na něj implicitně vyskočilo aktuální datum(pokud by chtěl zaznamenat nějakej jinej den, tak bych to viděl na schéma. . . měsíc-zase asi dotyčnýmu v rámci urychlení nabídnout měsíc aktuální a k tomu možnost listování uplynufšíma měsícema a to samý s datumama. . . . jako bonus navíc bych se velmi přimlouval za možnost kvantifikovat množství právě rostoucích hub. . . . třeba od 1 do 10, kde 1 by prezentovala první solitérní plodničky, 5 solidní průběh růstový vlny a 10 "Mykoplantáže", že nebylo skoro kam šlápnout!;-) Prostě to udělat na 2-3 kliky, aby to pro atlasáře byla chvilka!;-)
Vím, že je to nejspíš pakec pro programátora, ale časem by se z toho mohly získávat moc zajímavý informace a stanovovat seriózní mykopředpovědi a s tím bysme byli možná jediný na světě!:o)

Index, 17.02.2012 17:57, basset(m)

Ahoj admine,

měl bych zase jeden "top" nápad . Ve Wordu a jiných textových editorech existuje možnost indexace textu. Moje představa je taková:

- na rozdíl od Wordu, kde se index vytváří dodatečně, tady by měl fungovat dynamicky. Myslím, že by to neměl být problém
- kdekoli někdo zadá nějaké slovo a označí ho jako index, tak se daný přípěvek přiřadí do souboru indexu zadaného slova
- nová záložka v indexu by pak měla mít odkazy na konkrétní vlákna, protože pouhý příspěvek by nebyl konzistentní
- měla by to být alternativa "hledat", které je v horní části každé obrazovky, index by však měl být cílený
- předpokládám, že každý registrovaný uživatel tohoto webu má a bude mít hlavu na krku a ne pod paží, a bude s "citem" index používat
- mělo by to zejména umožnit "cross" reference mezi jednotlivými položkami menu a "rešerše" při hledání čehokoli, co má jako index význam
- Index by měl být součástí menu vlevo

Jinak jsem k dispozici při realizaci tohoto nápadu

Re: Index, 17.02.2012 23:25, admin(m)

Ahoj Bassete,

taková nabídka se nedá odmítnout, jen upozorňuju, že v tomhle jsem celkem pole neorané a asi to budu potřebovat vysvětlit víc polopaticky

1. Vytvoříme tedy množinu slov (rejstřík) a budeme ho dále dynamicky rozšiřovat?

2. Asi se nebavíme jenom o vláknech diskuse, ale i o dalším obsahu - atlasu, receptáři atd. ?

3. jak to budeme při případném hledání vyhodnocovat a vracet nejrelevantnější výsledky?

Úplně nejlepší by byl nějaký konkrétní příklad, ale asi to nemusíme řešit tady, pokud se tedy ještě někdo nechce přidat? Napiš mi prosím na cerrt@seznam.cz, přip. ti přes mail napíšu svoje ICQ.

Díky

Re: Re: Index, 18.02.2012 00:19, basset(m)

Zkusím to nějak rozvinout, ozvu se.

Kalendář růstu hub, 17.02.2012 16:31, Forrest Run(m)

Přátelé, kamarádi. . . . . vyjádřete se prosím k tomuto-myslíte, že by to mělo smysl?
Jeden z mejch snů je u každýho atlasovýho druhu s přesností aspoň na okres a nadmořskou vejšku výst statistický záznamy o době jejího výskytu a relativního množství hub a to nejen v závislosti na kalendářních datech, ale i s ohledem na "Přírodní Biologický Hodiny"
Příklad:První kačenky letos 15. března. . . teprf vystrkujou hlavičky ze země na jižních expozicích v cca 450m. n. m. pod jasanama, pod třešněma zatím nic, dřišťál kvete naplno a začínaj kvíst luční jahody. . . . . . . . . . Smrž tlustonohý-4. dubna-první větší plodnice pod mladou jaseninou va 330m. n. m. , začínaj kvíst konvalinky. . . . první centimetrový májofky ve 380m. n. m. pod právě odkvetlejma trnkama 24. dubna, kopřivy i kuklíky jsou do půli lejtek. . . . 5. květen-první Legaláci v trávě pod Dubama letníma v cca 220m. n. m. -Vstavače májový jsou nakvetlý do poloviny soukvětí. . . . . . . .
No a za pár let se v tom snažit najít nějakou logiku co se týče zimních i sezónních srážek, sekvencí denních/nočních teplot, množství slunečního svitu, . . . . . jestli se teda takovýhle meteorologický data daj s přesností na okres několik let zpět někde dohnat!
Bylo by bezva pak takhle exploarovat, dejme tomu s týdenním předstihem, jak velká pravděpodobnost nálezů bude a v jakým zhruba množství, jaká bude regionální červivost/plesnivost. . . . prostě fšímat si, zaznamenávat a pak z toho dedukovat/indukovat!
Je jasný, že z programování "Přírodních Biologickejch Hodin" by se Romča asi zbláznil. . . . tam podle mě bude stačit upozornění, ať si nálezci takovejchhle "drobností" fšímaj a podělili se s náma o ně v commentu k fotce. . . nicméně co by se mi líbilo by bylo to, aby tam bylo možno zaznamenat datum sběru nebo v případně nejedlý houby datum nálezu/focení a k tomu možnost kliknout na buttónky "První Plodnice/Začátek růstový vlny/Hlavní růstová vlna/Poslední solitérní plodnice" a k tomu na dalších butónkách navolit okres a (přibližnou) nadmořskou vejšku.
Co vy na to?

Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 17:25, fáfa(m)

. . určitě dobrej nápad, ale realizovat ho dokážeš asi jenom Ty, nedokážu si představit že bych si v lese u každý houby dělal poznámky co všechno kolem ní roste. . . já jako kytky a různý byliny tak nějak vůbec neovládám

Re: Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 17:46, Forrest Run(m)

S tímhle pomůžu, to není problém. . . znám teda hlavně ty léčivý věci, ale Kájinka, máti i její přítel jsou kytičkáři a když bude nejhůř, pomůžou Terinka a Martin Chochel!
Takže když si nebudeš vědět rady s kytičkou nebo stromem, vyfotíš ji/ho a pošleš mi to. . . . . o zbytek se postarám, zařídím, zaeviduju!

Re: Re: Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 18:08, fáfa(m)

. . ano, ano. . za tvojí námahu ti posílám jeden pěkný obrázek docela běžné houby

Re: Re: Re: Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 19:18, Forrest Run(m)

Re: Re: Re: Re: Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 19:22, Roman Manak(m)

A to má být co? Už jednou jsem dostal infarkt když jsem viděl fotky této houby, které udělal Jirka Polčák. Nakonec jsem zjistil, že to byly jen modely. Tohle je taky model nebo se o mě infarkt pokouší oprávněně?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 20:07, Roman Manak(m)

Aha, tak už vidím, že se o mě ten infark opět pokoušel zbytečně. Už jsem ty fotky našel na netu

Re: Kalendář růstu hub, 17.02.2012 19:20, Roman Manak(m)

Kdyby se něco takového povedlo, bylo by to geniální. Já něco podobného mám ve svojí "osobní databázi", ale tohle je ještě lepšejší. Jen s tou realizací to asi nebude až tak jednoduché. Bude to chtít pooořádně promyslet. Ale mohlo by to mít velkou hodnotu

Popisy fotek, 16.02.2012 08:58, Roman Manak(m)

Vážení admini
Předem díky, že jsem se díky jednomu z vás dozvěděl o těchto stránkách. Měl jsem k tomu pár kritických připomínek, ale když to tu vydrží, věřím, že se z toho časem stane alfa a omega české mykologie A teď jedna připomínka - když kliknu na detail nějakého uživatele a nechám si zobrazovat jeho fotky, tak se v popisu jen dozvím, že je to fotka od uživatele XY, ale nedozvím se druh. To by možná chtělo dodělat, co vy na to?

Díky

Roman

Re: Popisy fotek, 16.02.2012 14:23, admin(m)

Ahoj Romane, vítej.
Tohle je právě místo i pro kritické komentáře. Mohl bys tedy prosím ty své kritické připomínky popsat? Pokud to půjde, pokusím se je odladit

Druh houby k popisu fotky - ano, to je dobrý nápad. U některých se zobrazuje - u těch z atlasu a u těch, které byly z diskuse přiřazeny. Ale přidám ke každé fotce možnost vyplnění alternativního názvu houby, bude možné ho vyplnit, pokud danou houbu ještě nemáme založenou v atlase.

Re: Re: Popisy fotek, 16.02.2012 20:05, Roman Manak(m)

Dobře, já teda prozatím přispěju ještě nečím, co jsem včera nějak sáhodlouze popisoval Forestíkovi Mám strach, že jak tu naroste počet příspěvků, stane se z z toho guláš. Když kliknu na Galerie a diskuze je tam jeden příspěvek za druhým, nijak neorganizované (když pominu, že se to dá seřadit podle data a času). Nebylo by špatné to nějak rozvláknit do více témat, nějakým podobným způsobem jak je to třeba na Daymku nebo na nahuby.sk. Jasné, když je v jednom tématu třeba 100 diskuzí, taky to ztrácí na přehlednosti, ale přeci jen je to trošiku přehlednější než když je to všechno na jedné hromadě (viz. třeba nahouby.cz nebo houbareni.cz, kde jsou často skvělí a zapálení lidé, kteří přispívají krásnými fotkami a bohatými zkušenostmi, ale nějaká orientace tam je hrozná) Jelikož dělám v html, php, mysql a dalších webových "kravinkách", vím, že to není uplně triviální věc, ale možná by stálo za to o něčem takovém zauvažovat. Nebo jsem jediný, kdo si něco takového myslí?

Re: Re: Re: Popisy fotek, 16.02.2012 20:06, Roman Manak(m)

Ještě teda - jinak jsou podle mě ty diskuze řešené docela dobře, že se to dá seřadit podle času a hned je vidět poslední reakce a po kliknutí jde zobrazit celé vlákno k danému příspěvku. To musím pochválit

Re: Re: Re: Popisy fotek, 16.02.2012 21:36, admin(m)

Já si něco podobného myslím taky, nějaký řád by se hodil. A rozčlenit diskusi do témat, technicky žádný problém není. Problém je, přesvědčit uživatele zvyklé z nahouby na jiný systém uspořádání diskuse
Forrest má ale pravdu v tom, že třeba Damyko, i když má diskuse roztříděné do témat, tak úplně user friendly taky není, alespoň pro mě. A naopak diskuse na nahouby jede a je oblíbená.
Problém je s tím obrovským množstvím informací na houbařských webech.

Mám v hlavě pár nápadů, jak vše trochu zpřehlednit, jen to musím postupně uvést do praxe:
1. každý uživatel bude formou "interní pošty" informován o tom, že někdo reagoval na jeho příspěvek, houbu v atlase, recept, atd.
2. bude možné nastavit si sledování, např. oblíbených uživatelů, témat, hub, atd.
3. bych v diskusi založil alespoň jedno téma s funkcí "zlatý fond", kam se budou přesouvat ty nejzajímavější vlákna z obecné diskuse.

Pište prosím, co si o tom myslíte a jaké máte další nápady a připomínky.

Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 07:23, Roman Manak(m)

Ano ano, všechny ty návrhy kdyby se zrealizovaly, by byly dobré.

K tomu Damyku - jasně, že není user friendly i tak, co se týká hlavně odbornějších témat, je asi nejlepší co u nás (zatím) je. Já jsem to uvedl jen jako příklad, že je to tam hezky rozdělené na diskuzní témata a je v tom přeci jen lepší orientace

Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 08:02, Roman Manak(m)

A ještě bych měl další návrh. Když někdo přidá fotku do atlasu, velice rychle se "ztratí". Tím myslím, že by nebylo špatné udělat něco takového, že by se zobrazoval třeba i seznam nových fotek přidaných do atlasu a nejen nově přidaných druhů. Vedlo mě k tomu, že jsem byl na nátlak jednoho z vás nucený přidat fotku vzácné xanthoidní formy ohnivce rakouského a pokud vyloženě člověk nezabrousí na stránku této houby, ani neví, že tam byla nějaká fotka přidaná. ne že bych se chtěl tou svojí fotkou chlubit, za moc dobrou ji ostatně nepovažuju, ale nebylo by špatné když sem přijdu, abych hned viděl nově přidané fotky k druhům v atlasu.

Jo a teď trochu OT: Nemůžu poslat mail Forrestovi. Už se o to snažím od včerejška a vždy mi to automat vrátí zpátky. Tak Forreste, jestli mě ve tvojí schránce přeřadil automat do SPAMu, tak si mě zpátky přeřaď, jinak ti tu odpověď na tvůj mail nebudu moct odeslat

Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 14:45, Forrest Run(m)

Pokud po vložení napíšeš comment, jak jsi to udělal, tak se objeví na titulní straně v rubrice Atlas. . . takhle jsem si ho právě fšimnul. . . . jestli ale myslíš, že by tam vyskočil i náhled na fotky fkládaný takhle "pod čáru". . . hmmm, kam s nima?. . . Prodloužit nebo rozšířit "Atlasovou sekci" na mainpage?
Nebo pokud by byl admin Romča tak hodnej a přidal možnost commmentu rovnou ke vkládání "Dalších fotografií" do altasu?;-)

S tím mailem je to divný. . . . ve SPAMfiltru určo nejsi. . . nicméně fčera jsem upgreatoval ThunderBird na vyšší verzi. . . že by TB nějak poznal, že jsi na nekrofilní zvířecí porno?;-)a zařadil Tě do profilu "Nežádoucí"?;-)
Zkus to, please, poslat na Kájinčin mail, ona mi to pak přepošle: cuteweasel@seznam.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 19:17, Roman Manak(m)

Jasně, ztaky jsem si všiml, že když jsem tam dal koment, že to zobrazí na úvodní stránce Ale admin to vyřešil (skoro) k mojí spokojenosti

S tím mailem je to taky divný, ještě jsem to zkusil, když se zase vrátí, pošlu ho teda oklikou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 20:13, Forrest Run(m)

Bylo to pravděpodobně kvůli těm aktivním odkazům(linkům) v textu. . . když mi to Kájinka přeposlala bez nich, tak to odešlo v poho. . . pak mě napadlo, že jsem kdysi podobnej problém řešil a poprosil jsem Káju, ať mi Tvůj mail pošle jako přílohu a ejhle, najednou to prolezlo. . . . proč to tak je, Páni Programátoři?

Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 18:04, admin(m)

4 poslední fotky přidané do atlasu se teď zobrazují tady, pod čáru jich mohu přidat víc.
Ale jen za dnešní den přibylo do atlasu asi 40 fotek, hlavně Kraken a Fáfa jsou plodní

Pokud chceš opravdu upozornit na jednu fotku, tak navrhuju ji vložit do diskuse a tam rovnou přiřadit ke konkrétní houbě, v diskusi si ji pak všimne víc lidí

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 19:14, Roman Manak(m)

No, přesně tak nějak jsem si to představoval! Určitě bych byl ale pro, aby těch fotek bylo víc. Třeba pod ty 4 dát odkaz "Nově přiadné fotografie do atlasu", kde by se zobrazily třeba fotky přidané za posledních 24 hodin, klidně i těch 40 Prostě když sem člověk přijde aby se mohl mrknout na nové fotopříspěvky do atlasu. Ale to už bych chtěl asi moc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 22:42, admin(m)

Máš pravdu, jsou v atlase pod čarou fotky za posledních 24 hodin

tady

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 23:47, Forrest Run(m)

Pěkně! Vymyslels to sqěle, Romčo
Fáfa a Krakenem to tam hrnou jak buldozerem, Hoši, děkujeme!;-)

Fotek mám hromady, ale musím je nejdříf vyselektovat a upravit a pak je tak nasypu. . . asi s tím zase zaúkoluju Kájinku, jestli mi s tím bude ochotná pomoct. . . aby jsme se tím do jara prokousali, naházeli to sem, byť za cenu, že některý atlasový položky budou nějakej čas jen českej a latinskej názef a fotky!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 18.02.2012 15:07, Roman Manak(m)

Paráda, skvělé. Naše přání je vám rozkazem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 19:18, Forrest Run(m)

Je to tak, Ogaři makaj jak fretky na amfetaminech!;-)
Pochvala je na místě. . . Fáfo i Kodliku, jen tak dál, zase Vám to oběma pěkně zpřipomínkuju a zkritizuju, doufám, že Vám to neva, Honimírci!
A Tebe taky muším pochválit před nastoupenou jednotkou za tu fotovychytáfku v atlase, Romčo!
Jinak, abys pochopil pointu, Romčo, tak ta fotka, co tam dal Fáfa, je fotka Masečníku kulovitýho, u nás naposledy nalezenýho v roce, tuším 1960 u Dačic. . . i letos se tam po něm podívám, mám souřadnice posledního nálezu!
Začátkem dubna bude nejvhodnější období. . . kdo by se když tak chtěl připojit?

Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 15:15, Forrest Run(m)

Romáňo, můj názor znáš, určitě bych se držel osvědčený Páteřní Diskuze. . . nicméně "vyzobával bych z ní rozinky", který by neměly zapadnout, jako různý užitečný odkazy a rady a ty bych přidával do různejch sekcí jako třeba Léčivý nebo Pěstovaný Houby, fčetně fotoseriálů, receptů, instrukcí. . . . tohle si asi vezmu na starost osobně. . . . Zdeno a Kryšot si třeba zase vezmou na povel FotoMykosekci-Zdeno focení se zrcadlem, Kryšot zase přidá pár praktickejch rad práce s kompaktem-obojí má svoje specifika. . . k tomuhle by se mi moc líbil i nějakej Fotoseriálek. . . . "Fotíme a následně upravujeme fotky hub", kde to bude krok za krokem rozfocený a blbuvzdorně popsaný, i co se týče práce se Zonerem nebo jiným fotoSW, aby se na to nově příchozí eléf juknul a zodpověděl si tím sám víc jak 90% GreenHornskejch FAQ!
Pak mě třeba napadaj "Chráněný a Vzácný houby" sám jsem třeba dobrou polovinu chráněnejch hub zatím neviděl a když bude v příslušný sekci dobře popsaná a nafocená vzácná houba fčetně biotopu, o to větší pak bude šance, že ji některej náftěvník pozná a upozorní nás na ni, takže tam bude fungovat princip pozitivní zpětný vazby!

S Diverzifikací bych se opravdu neunáhloval, je to o smysluplnosti, přehlednosti a na druhý straně i dynamičnosti jednotlivejch témat. . . věřím, že Romča zase vymyslí nějakej fšestranně použitelnej systém pro jednotlivý Témata, jak to udělal na Kápovu radu s Atlasem!

K Tvým otázkám Romčo:
1. Sqělý, těším se na Big Brothera!:o))
2. Ještě sqělejší, tohle se mi třeba líbí na Damyku!
3. Zlatý Fond. . . Nejzajímavější vlákna. . . proč pro hlasování nepoužít Tebou vymyšlenej doporučovací systém?
Resp. pokud by sice příspěvek nedostal tolik pozitivních hlasů, co by si podle názoru moderátora zasloužil, aby měl i mod. právo ho tam založit. . . jen vymyslet nějakou štábní kulturu pro korektní označování a katalogizaci, aby to zůstalo co nejpřehlednější a nejužitečnější.
Zlatej Fond bude taky dobrej pro informace, který nepůjde zaškatulkovat!

Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 17.02.2012 23:32, admin(m)

Dobře Forre, takže se nakonec přeci jen dostáváme k nějaké kategorizaci.
Připravím do diskuse nějaké kategorie a moderátoři pak budou moci do nich jednotlivá vlákna z obecné diskuse přesouvat.

"Mnou vymyšlenej doporučovací systém" by se dal taky využít, jen se mi zdá, že ho zatím moc nepoužíváte Takže bych nespoléhal jen na něj, ale dal možnost přesouvání i moderátorům. Pokud se časem víc rozjede doporučování, tak ho taky využijeme.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Popisy fotek, 18.02.2012 09:55, Forrest Run(m)

S tím doporučováním se kaji, Romčo, je pravda, že jak to nemám zažitý, tak na to pozapomínám. . . . asi budeš muset udělat graficky výraznější buttónky nebo aby na člověka občas vyskočilo něco jako upoutáfka na ČSFD na DVD v poslední době. . . "Nezapomeň ohodnotit(Retarde)!":o)

Re: Popisy fotek, 17.02.2012 14:47, Forrest Run(m)

Ono to asi vyřeší křížový provázání Diskuze s Atlasem, který má Romča v plánu. . . . prostě se jukneš na místo v diskuzi, který Ti osvětlí jak jméno houby, tak i okolnosti jejího nálezu!


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30