O houbách

Diskuse a galerie

 

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Došel jsem tam pro štítovku a vyfotil jsem póry té "smolokorky". A když už jsem tam byl, tak jsem vyfotil ještě jednou krásnorůžky.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Ne, dvakrát!

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Vlastně třikrát.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:29, Kraken(m), (Houby)

Taky outkovku pestrou.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:43, chorcheee(m), (Houby)

Tak podle těchto fotografií bych se ještě více přiklonil k tomu smržovitému .

Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:44, chorcheee(m), (Houby)

Ten systém zde je opravdu nevyzpytatelný. Klikám na reagovat k fotografii krásnorůžku a ono to hodí za outkovku...

Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 10:27, basset(m), (Houby)

to chce znát pravidla řazení:
Karel na svůj příspěvek k poslednímu krásnorůžku dal reagovat a přidal outkovku a byl tak první
Ty jsi dal ke stejnému obrázku krásnorůžku reagovat a byl jsi až druhý

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 14:12, Herčus, (Houby)

Tak z těchto nových fotek je to vrásnění na některých fotkách patrné už dost, takže to opravdu od pohledu vypadá na ten smržovitý, ale u těch plodnic, kde to vrásnění není tolik výrazné, tak tam bych řekl, že by to mohl být i ten rohovitý... No dospěl jsem k závěru, že asi nejlepší bude, když se od určování krásnorůžku distancuju, protože popravdě nevim :D... vlastní zkušenosti mám s několika nálezy rohovitého a v jednom případě jsem byl taky na pochybách, jestli to nemůže být smržovitej, ale nikdy jsem je nemikroskopoval, protože mě zas tolik neberou, takže stejně bude nejlepší, když už se k tomu nebudu radši nijak vyjadřovat :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 18:33, Kraken(m), (Houby)

Ty fotky jsem nepřidal, že bych chtěl zpochybňovat k. rohovitý. Vlastně s ním souhlasím. :-) Ale přidal jsem k minulému příspěvku ještě nový pohled na póry té "smolokorky". Co by to tedy mohlo být?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 20:01, Herčus, (Houby)

Koukám na ty póry a taky z toho nejsem úplně moudrej... Když je smolokorka mladá, je obvykle šťavnatá, ráda roní kapky, nemá vlastně žádný póry, protože se začnou vyvíjet až později a okraj klobouku je zaoblený s plynule přecházející barvou z hnědé do bílé. Když je smolokorka stará, tak je tvrdá, kapky neroní, póry už jsou vyvinuté a jsou drobné (cca 5 pórů na 1 mm) a okraj klobouku, tedy přechod hnědé pokožky klobouku na bílý hymenofor už je ostrý a jasně oddělený. Póry mohou někdy být nahnědlě zbarvené, třeba po poškození... tolik informací z vlastních zkušeností a z mně dostupné literatury.

Nejdřív mě po prohlédnutí poslední fotky s "podvozkem" a přečtení doplňujících informací napadlo, že i přesto by to mohla být starší verze smolokorky a měkkou dužninu jsem si teoreticky odůvodňoval nedávnými vydatnými dešti, ale pak jsem stejně pátral dál, protože mi nesedí substrát třešně, což by bylo pro smolokorku netypický, ale asi ne nemožný, nevim, každopádně to je jedna zarážející věc, druhá zarážející věc je, že smolokorky mají rády spíš prostory přirozenýho charakteru, což stará třešeň podle mě neni a třetí a podle mě nejvíc zarážející věc jsou ty póry... Nikdy jsem u smolokorky nezjiišťoval, jak vlastně ty póry vypadaj a tak jsem musel chvíli hledat na netu, protože v mojí literatuře fotky pórů smolokorky nemam. No a ty póry mi přijdou takový jiný. Nejsem teda žádnej odborník přes choroše, tak nedokážu říct, co by to mohlo bejt jinýho než smolokorka, ale hledal jsem někde mezi Hlináky (něco jinýho než červenající, kterýho znam) a nepochodil jsem, hledal jsem mezi Rezavci (např. jsem chtěl vědět, jak vypadá Rezavec skořicový) a taky jsem nepochodil. Teď jsem si ještě pro jistotu omrknul pořádně březovník zespoda, ale ten prostě chce břízu a neni měkkej, takže jsem opět nepochodil. A dál už mě nic nenapadá, takže můj závěr je, že by to mohla být promočená postarší smolokorka buková s hodně dobře vyvinutejma pórama, ale je možný, že je to něco jinýho, co neznám :D

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:46, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

Kájo-podle mne Krásnorůžek rohovitý.

Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:51, chorcheee(m), (Houby)

Rohovitý právě chceme vyvrátit . Pane houbomil-Klášterec, smržovitý znáte?

Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:56, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

A proč? Rád si nechám poradit!

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 11:16, chorcheee(m), (Houby)

Smržovitý by měl mít oddělenou sterilní "nožičku" a plodný, v pokročilejším stadiu smržovotě rozbrázděný "klobouček". Zde to má pěkně nafoceno má učitelka Lucie Zíbarová:

odkaz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 12:35, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

Ano souhlas-poslední fotka paní Zíbarové názorná!Co já fotil rohovité,tak vždy některé z nich měly taktéž mírně oddělenou sterilní část od plodné,kterou mají do špičata,kdežto smržovitý by ji měl mít víceméně zaoblenou. Přidávám mojí fotku k.rohovitého.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Pařezník pozdní a spousta žilnatek rostlo na stejném stromě jako smolokorka.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 10:03, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

Kájo-a nemohl to být mladý Hlinák červenající? Dost jsem jich našel na padlých planých třešních,a mladé plodničky jsou měkké a ze spodu bílé a při poranění hnědly,ale je to jen můj názor!

Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 10:15, Kraken(m), (Houby)

Jiří, nevím pořádně, která houba má být ten hnilák? Ta na kmeni, pod kterým je tvá reakce? Nebo myslíš tu "smolokorku"? Samozřejmě jsem chtěl napsat hlinák!

Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 10:27, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

Jo myslel jsem tu údajnou smolokorku z tvého předešlého příspěvku!

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 11:17, chorcheee(m), (Houby)

"Hnilák" je nezelená rostlina .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 12:10, houbomil-Klášterec(m), (Houby)

Myslel jsem samozřejmě Hlináka červeného.Omluva za překlep!

Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 17:27, alesjirsa(m), (Houby)

Ne, hlinák červenající to vskutku není. Je to ten pařezník. Hlinák je zbarvený spíše do cihlově červena. Samozřejmě kdybys ho obrátil, tak bys buď viděl stejnobarevné póry, nebo lupeny.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Řekl bych, že je to padlá třešeň.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 14:16, Herčus, (Houby)

Pěkná třešeň ... Uplně si dokážu představit, jak na jaře tady najdu závojenky jarní a pokud je tam dobrý podloží, možná i nějaká ta kachnička :D

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Další krásnorůžky rostly na vrbě.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

A taky penízovky sametonohé.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Jsou to ještě mimča.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Konečně začaly růst i tady!

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Rovněž na vrbě rostly tyhle malé houbičky.

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

Ještě jeden pohled.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:53, chorcheee(m), (Houby)

Nějaké "koromilné" helmovky. Ale přímo koromilná (M. pseudocorticola) asi ne.

Re: Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 14:21, Herčus, (Houby)

Helmovka určitě. Bez mikroskopu asi nepůjde, možností bude určitě víc, ale taky to bude jedna z těch méně známých, protože je taková neokoukaná :D... trochu podobně vypadá třeba Mycena hiemalis - Helmovka zimní, ale netvrdim, že je to ona

Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 01:27, Kraken(m), (Houby)

A ukončím to dřevnatkou parohatou.

Re: Re: Ještě od potoka., 02.12.2015 09:00, Véna, (Houby)

Karle, pěkné.


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30