O houbách

Diskuse a galerie

 

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

NPR Žofínský prales, 05.07.2016 22:19, chorcheee(m), (O přírodě)

Dobrý večer,

dnes jsem se vloupal do Národní přírodní rezervace Žofínský prales. Pokud by to zde vyvolalo vlnu nevole, zítra vysvětlím, proč z toho nemám výčitky svědomí (a snad to není tím, že svědomí nemám ).

Vytvořil jsem tam spoustu fotografií a našel nejspíše několik vzácných druhů. Ale ty moje stacky - víte jak je miluji - stojí hodně času. Přidám tedy později.

Dnes vložím jen kosmatku (snad to je ona), která se mi myslím celkem povedla, a která by mohla potěšit Tori. Exikát nemám - vzácně beru choroše, ale v NPR jsem tentokrát nebral téměř nic. Délku chlupů jsem schopen z fotografie + - spočítat. Hezký večer a dobrou noc!

Re: NPR Žofínský prales, 05.07.2016 22:29, chorcheee(m), (O přírodě)

Ještě jeden výřez. Jsem z Oly OM-D EM-5 nadšen! A jejich 16 MPx mi zcela stačí a dá se s tím kouzlit (no dobře, ten výřez je malý, takže ne zcela ostrý). Jejich pragmatismus je fakt plodný. Sony zrcadlovky i bezzrcadlovky jsou v mnohém lepší (Yohaness jednu používá a přidává nám pravidelně krásné fotografie). Ale co je platných 36 nebo 42 MPx, když je to na plnoformát nebo přinejmenším na APS-C (1,6x crop factor). Tedy:

1/ velmi malá hloubka ostrosti na danou kompozici (vzdálenost od objektu vs. ohnisková vzdálenost + clona).

2/ potřeba drahých a hmotných objektivů

3/ drahé a poměrně hmotné tělo

Přitom musím zdůraznit, že když před deseti, či možný více lety Olympus přišel s 3/4 formátem snímače (ca. 17 x 13 mm, polovina lineárního rozměru kinofilmu) nedával jsem mu naději. Dnes (tedy přesněji před asi 3 týdny) jsem se do něj zamiloval. A když ho/ji miluješ, není co řešit .

Re: Re: NPR Žofínský prales, 05.07.2016 23:47, Dano, (O přírodě)

Fotky perfekntí! Ale moc žluté!

Re: Re: NPR Žofínský prales, 06.07.2016 00:17, Včelda, (O přírodě)