O houbách

Diskuse a galerie

+ Přidat nový příspěvek

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit kategorie:

Kvíz pro pátečníky
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

3 druhy na jednom pařezu, 11.10.2017 18:01, Jobit, (O přírodě)

Re: 3 druhy na jednom pařezu, 11.10.2017 18:07, Zdeno(m), (O přírodě)

Tak, zleva václavka, šupinovka kostrbatá, šedopórka osmahlá...

Re: Re: 3 druhy na jednom pařezu, 11.10.2017 18:44, alesjirsa(m), (O přírodě)

Šupinovka bude podle mne jiná ...

Re: Re: Re: 3 druhy na jednom pařezu, 11.10.2017 22:02, Jobit, (O přírodě)

..slizká?

Re: Re: Re: Re: 3 druhy na jednom pařezu, 11.10.2017 22:05, Zdeno(m), (O přírodě)

Jo, spíše než ta kostrbatá...Práce kvapná...

Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

voskovka asi kuželovitá

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

zde "odkvetlá"

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

čirůvky zemní

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

Většina hub měla krátký třeň.

Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:25, alesjirsa(m), (Houby)

Možná některá vláknice.

Re: Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 18:09, Zdeno(m), (Houby)

...nebo křehutka?

Re: Re: Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 18:27, chorcheee(m), (Houby)

Křehutka (pláčivka) sametová, řekl bych.

Re: Re: Re: Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 18:40, Zdeno(m), (Houby)

Na tu jsem si myslel...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 18:48, alesjirsa(m), (Houby)

Máte pravdu, ta mě nenapadla.

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:26, alesjirsa(m), (Houby)

Čechratka podvinutá.

Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 17:17, mipera, (Houby)

Zde jsem 1 plodnici otočila, chvátala jsem, nebyl čas na úklid a svícení,
pohybovala jsem se mimo cesty.

Re: Re: Dnes v parku 1. část, 11.10.2017 18:09, Zdeno(m), (Houby)

Dal bych líhu nahloučenou...

Pod Srnčákem , 11.10.2017 03:59, MACEK, (O přírodě)

Zavítal jsem do břízových hájů. Stále i tam dosti bedel, ale hlavně křemenáči a i hřiby smrkové se našly

Re: Re: Pod Srnčákem , 11.10.2017 18:54, petras, (O přírodě)

Ty jsou krásné,letos jsem našel jen pár malých začátkem léta a pak už asi jenom dva.

Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

Prší a prší, doplňují se chybějící rezervy spodní vody. Návštěvníků lesa ubylo a přibyly druhy hub, které lidé nesbírají nebo je, spíše, neznají.
Liška nálevkovitá k nim patří.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

Tento druh lišky je velmi variabilní.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

Václavka smrková vykazuje zvýšený výskyt ve smrkových monokulturách na pro smrk nevhodných stanovištích.Působí zde jako parazit, který napadá i zdravé stromy.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

Paluška štíhlá, zajímavá ale špatná k focení.

Re: Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 11:17, basset(m), (Houby)

Pokud tam byla sklerocia, tak paluška, jinak kyj niťovitý.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

Ještě jeden snímek.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 01:02, tomaj, (Houby)

A na závěr mě neznámý ryzec. Ronící mléko mi připomínalo vodní sklo. Smíšený listnatý porost s převahou starých dubů v blízkosti hráz rybníka.
Přeji všem pěkné nálezy a dobré světlo.

Re: Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 18:33, Zdeno(m), (Houby)

A co vůně?

Re: Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 19:48, Yohaness(m), (Houby)

Lactarius subumbonatus - ryzec ploštičný.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 23:35, tomaj, (Houby)

Díky za reakci. Ať se jedná o palušku či kyj je to můj prvonález. Sklerocium jsem na bázi houby nezkoumal. Ještě se tam podívám. Zase jsem o něco chytřejší.

Re: Voda houbám svědčí, 11.10.2017 23:41, tomaj, (Houby)

Díky za reakce a určení ryzce ploštičného. Nečichal jsem k němu.

Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:44, mipera, (Houby)

dřevnatka mnohotvárná

Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:44, mipera, (Houby)

trochu jiný tvar

Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:48, petras, (Houby)

Obě dobrý,u té druhé bych dal míň na výšku,1400 už je moc

Re: Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:53, mipera, (Houby)

A proč, čemu to vadí?

Re: Re: Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:57, petras, (Houby)

No nevadí,jen se mi to nevejde na obrazovku,musím posunovat kolečkem.A asi to je i trochu ostřejší při menším rozměru.Ale jinak to máš ostré dost.Pokud mám lepší fotku na šířku,tak někdy taky dám 1400.

Re: Re: Re: Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 23:05, mipera, (Houby)

Já když fotku otevřu, tak se mi na výšku vejde.
Pixely nehlídám, zmenšuji na 300 kB.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 23:34, Dano, (Houby)

Mi se taky nevejde.
Ten vršek by šel oželet.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 23:35, basset(m), (Houby)

Ano, fotka se vejde, protože jí prohlížeč uzpůsobí dostupným rozměrům. Ovšem to zmenšení zároveň znamená, že prohlížeč extrapoluje při zmenšení a dochází k rozostření. Když chceš vidět obrázek celý v původní velikosti, tak musíš kliknout na obrázek a popojíždět kolečkem nebo jezdcem po kraji. Prozradí se to lupou s plusem. To rozkliknutí má zase naopak tu výhodu, že je vidět více detailů. Takže každá velikost má svoje výhody i nevýhody.

Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:44, mipera, (Houby)

Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:44, mipera, (Houby)

A abych neměla příspěvek barevně moc pochmurný, tak trochu bílé.

líha

Re: Po delší době u potoka, 10.10.2017 22:44, mipera, (Houby)

hymenofor

Re: Re: Po delší době u potoka, 11.10.2017 14:18, Zdeno(m), (Houby)

Nezaměnitelná vůně...Líha srostlá...

Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

...aneb pstřeň dubový "do woka"...

Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

Dnešní obrázky z Rumcajzova...

Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

Les je evidentně o měsíc vepředu, listopad jak vystřižený...

Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

Navíc souvisle pršelo, takže spekulace o přikrmování vodou jsou mimo mísu...

Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

Už bez houbařů (hurá...), klid a ticho, jak to má být...

Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:33, Zdeno(m), (Houby)

No a tím se focení stává tím správným rituálem a pohodou...

Re: Re: Podzimní paleta barev..., 10.10.2017 21:43, MACEK, (Houby)

Parádní podzimní sada

Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... a šla jsem zjistit, jestli jsem včera našla šupinovky (podle mě) nebo václavky, jak si myslel Aleš

Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... a tady je rozluštění Šupinovka, ale nevím jaká. Přesto bych se nejvíce klonila k zlatozávojné

Re: Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:56, alesjirsa(m), (Houby)

No jo, máš pravdu. A nebude to tím pádem normální kostrbatá, třebaže nemá až tak výrazné šupiny na klobouku ?

Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... když už jsem byla venku, tak jsem se trochu prošla

muchomůrka červená

Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... nějaká čirůvka. Klobouk měl fialový nádech

Re: Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 22:30, Zdeno(m), (Houby)

Nejspíš havelka...

Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... penízovka kořenující měla v zemi ještě jednou tak dlouhý třeň jako nad zemí

Re: Nedalo mi to, 10.10.2017 19:24, vevanek, (Houby)

... tady se urodilo

Re: Re: holubinky, 10.10.2017 21:14, vlk(m), (Houby)

...opět mi to připadá krapet ,,kalný,, ...

Re: Re: Re: holubinky, 10.10.2017 21:27, Lawnmower, (Houby)

A zle ti z toho neni ?

Re: Re: holubinky, 10.10.2017 21:35, basset(m), (Houby)

.. řekl bych, že je to docela fialové

Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 08:47, MirekK, (Houby)

Presne tak

Re: Re: holubinky, 10.10.2017 21:51, Millda, (Houby)

U mě dobrý.

Re: Re: holubinky, 10.10.2017 21:56, Kraken(m), (Houby)

Spíš bych řekl zamlžené...

Re: Re: holubinky, 10.10.2017 22:36, petras, (Houby)

U té první míň,ta druhá zase modrošedá,taková neurčitá barva,jako když se umývá štětec po vodovkách v jednom kelímku. Je to stejné,jako u těch prvních fotek.

Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 14:19, Zdeno(m), (Houby)

Holubinka hlínožlutá...

Re: Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 16:18, Lawnmower, (Houby)

Zdeno o5 děkuji za určení, cením si toho.

Re: Re: holubinky, 11.10.2017 16:19, Lawnmower, (Houby)

Lepší?

Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 16:23, petras, (Houby)

Fčil ja,úplně jiná fotka.

Re: Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 19:08, Lawnmower, (Houby)

Pozadí je možná "koukavější", ale tak jsem ho na místě nepořídil...

Re: Re: holubinky, 11.10.2017 16:21, Lawnmower, (Houby)

Anebo bych měl přebarvit i holubinky ?

Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 16:25, petras, (Houby)

Hezkýýý!To neumím.

Re: Re: Re: Re: holubinky, 11.10.2017 19:09, Lawnmower, (Houby)

Ani se to neuč, je to jen hraní si.

Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Zelená se tráva po hřbitově.
Snad ji nasilo zde ptactvo zpěvné?
Naděje spíš, že to pohrobené
zase vzešly, by snad bylo zjevné.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Červená se kvítí po hřbitově.
Snad ho sázela zde lidská ruka?
Ba spíš myslím, že to pohrobená
láska jest i její drahá muka.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Ahoj, snad ta trocha poezie nikoho nezabila a nebudete díky Nerudovi na mě nerudní. V sobotu jsem navštívila „hřibovy“. (Vzpomenete si, z čí klávesnice tento kouzelný překlep vzešel?)

Mě by asi nikdy nenapadlo „jít na houby“ na hřbitov, ale je fakt, že min. 3 „houbaře“ s igelitkami jsem tam ten den zahlídla. Sbírat se daly nejen růžovky, ale i klouzky, václavky, bedly nebo ryzce. No nevím, nevím, já bych si na nich asi moc nepochutnala. Ale proti gustu …

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Na své by si ovšem přišla i Maryša. Kromě muchomůrky zelené, třepenitek svazčitých, voskovek kuželovitých se daly vidět i bedly ostrošupinné. Žádná ještě nebyla plně rozvitá, ale ostrošupinných kopečků tam bylo dost, tož doufám, že jsem ji trefila správně.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Na nové lokalitě jsem objevila (loni Tori určené) ouško pestré (Otidea mirabilis), snad je to opět ono.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Zde budu hádat, bedla hřebenitá? U této plodničky to možná vypadá na absenci šupinek, ale ostatní „holky“ je tam měly.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

Zajímavých houbiček bylo k vidění hafo, jen je tak ještě umět pěkně nafotit. Voskovky všech barev - bílé, žluté, zelené, oranžové, červené, kyjovečky žluté i bílé, roztodivné ryzce, čechratky, čirůvky a další a další.

Ovšem mým sobotním TOPem se stal rozverný chřapáč kadeřavý – houba tisíce tváří. Dokáže se vtělit do podoby romantické svatební kytice bílých růží ...

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 15:59, petras, (O přírodě)

U nás v lese skoro nic a na hřibově jsem loni nic nenašel,letos jsem tam byl dvakrát za jiným účelem,tak nevím.A máš to moc pěkné.

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 19:32, vevanek, (O přírodě)

Mně se nejvíc líbí ti, co vypadají jako andělíčci Ale letos, zatím, nula.

Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 14:53, Pavla, (O přírodě)

ale třeba i do nezáviděníhodné role chřapáče paroháče. ;)

Takže závěrem trocha černého humoru - prostě na „hřibově“ to žije.

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 15:49, Včelda, (O přírodě)

ten je super

Re: Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 16:14, MACEK, (O přírodě)

Hřbitovní "kvítí"

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 21:09, tomaj, (O přírodě)

Moc pěkné nálezy i komentář.

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 21:15, vlk(m), (O přírodě)

...dost dobrý...

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 22:01, Kraken(m), (O přírodě)

Pěkné a stylové, dušičky se kvapem blíží!

Re: Re: Hřbitovní "kvítí" - Jan Neruda, 10.10.2017 23:10, Dano, (O přírodě)

Fajné!
Zas ty papuchy ze hřibova, já je ještě nenašel ani jinde.
Voskovek spousty druhů, sám ani nevím jaké, ale tyto nic.

Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:41, MACEK, (O přírodě)

Hnojník, dle mého úsudku třpytivý

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:43, MACEK, (O přírodě)

Pro mne letošní prvonález Kovářů, na místě jich bylo kolem desíti maličkých a pouze jeden větší, barokní

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 23:12, Dano, (O přírodě)

Však chodíš furt, tos kováře našel až teraz, to ti ani nevěřím.

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:46, MACEK, (O přírodě)

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 14:54, Pavla, (O přírodě)

Uf!

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 16:01, petras, (O přírodě)

Asi vypraný v perwolu,doběla.

Re: Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 16:42, MACEK, (O přírodě)

Varianta bez použití svítílny

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:48, MACEK, (O přírodě)

I se to taky červenalo, marně jsem pátral a nejblíže byla Rážovka

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 15:50, Včelda, (O přírodě)

myslím, že je to tvořící se vlčí mléko

Re: Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 23:14, Dano, (O přírodě)

to je jasné, to poznám i já

Re: Re: Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 11.10.2017 03:54, MACEK, (O přírodě)

Zkusím to místo najít za týden a uvidíme

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:49, MACEK, (O přírodě)

Z bukového pařezu se drala na tento svět

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:51, MACEK, (O přírodě)

Tahle byla dosti fotogenická, ale netuším....
Bukvice a lístek byla realita, žádné aranžmá.

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 21:17, vlk(m), (O přírodě)

...tipnul bych Lakovku obecnou...

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:54, MACEK, (O přírodě)

Re: Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 09:02, MartinRůžek, (O přírodě)

Řadil bych to někam k lakovkám (Laccaria spec.)

Re: Les je plný hub a barev, nad Pístovicemi, 10.10.2017 06:55, MACEK, (O přírodě)

Šafránky červenožluté

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30