O houbách

Diskuse a galerie

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

Úprava, 18.11.2015 23:17, léto, (O fotografování)

Když jsem začínal s fotografováním hub, zajímalo mě, jakým způsobem upravují fotky ostatní.Bohužel na žádném houbařském webu jsem nenašel sekci, jak na to.Proto jsem rád, že zde tahle škatulka začala existovat.Chtěl bych tedy prezentovat, jak při úpravách postupuju já.Doufám, že to někdo nepojme, jako doktrínu podle které se musí postupovat právě takto a ne jinak.Je to jenom můj navyklej technologickej postup a třeba se z toho někdo přiučí.Píšu to proto, že poslední fotku do jpegu jsem vyfotil tuším před skoro před dvěma léty a oblíbil jsem si RAW.Nikomu to nevnucuju.Jednoduše jinej kraj, jinej mRAW a panel rychlých úprav je úplně stejnej v obou formátech.
Začnu u fotoaparátu.Tím se stal po nehumánním utahování opasku Canon EOS 1100D.V různých diskusích o fotografii jsem se dočetl, že přidáváním kontrastu se zvýrazňuje detail (taky přepal) proto jsem s kontrastem v mínusu už v aparátu a přidávám v editoru.Totéž platí u tlumení světel a naopak u projasňování stínů se detail ztrácí.Takže v korekci expozice nefotím do -EV, ale na nulu, nebo pokud je to možné do +EV s mírným přepalem a v editoru ztlumím světla.Na obrázku není vidět.To dělám tlumením HDR světel.Ta ikonka hned vedle duhy pod histogramem.Zde jsou tedy vidět hodnoty, který tak nějak nejčastěji používám.Vyvážení bíle jsem nechal na automatu, jinak se dá vyvažovat kliknutím na kapátko a následným nabráním neutrální barvy na fotografii.Nejlíp bílé nebo šedé.Oříznul jsem.Kvůli retuším jsem nesytil ani neživil.Doostřil jsem na hodnotu 80 u síly efektu 1,6 na poloměru a práh jsem stáhl na nulu.
Dál už do editoru.

Re: Úprava, 18.11.2015 23:17, léto, (O fotografování)