O houbách

Diskuse a galerie

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

Úsilí se vyplatilo..., 08.05.2015 19:58, chorcheee(m), (O přírodě)

Dobrý večer,

sírovce jsem našel (a už našel recepty z pera Dalibora Marounka a spol.), májovky nikoli. Reportáž z dnešíního dlouhého houbolovu přidám později - po kvízu.

Ale, strašný průšvih a ostuda! Jak jsem tu dával nedávno tu sérii domnělých tmavobělek, reakce byla jen jedna - že by to mohly být. Vložil jsem tedy jako Melanoleuca cognata do zdejšího atlasu. Pro jistotu jsem pak fotografie vložil do FB skupiny Houbolov-Fotolov. Robert Hanzlík i Jan Borovička se bleskově shodli, že to je štítovka. Prosím tedy o smazání (napíši ještě adminovi osobně). Je to ale samozřejmě moje chyba. Takhle by se člověk - když něco nemá, alespoň na 99% bezpečně určeno - neměl unáhlit!

Re: Úsilí se vyplatilo..., 08.05.2015 20:03, alesjirsa(m), (O přírodě)

Takové chyby se stávají. Z toho si nic nedělej. Důležité je se ze své chyby poučit. Jinak gratuluji k úlovku. Choroše šupinaté jsem našel jen párkrát, sírovce vůbec. Jinak však myslím, že jsem kdysi četl, že malé plodnice choroše šupinatého jsou dobré, ale velké (starší) jsou už tuhé, nebo zkrátka nepříliš chutné.

Re: Re: Úsilí se vyplatilo..., 08.05.2015 20:22, chorcheee(m), (O přírodě)

Dík Aleši! Já doufám, že se poučím . Ale, protože razím filozofii, že člověk by se měl Světu ukazovat takový jaký je (nebo radši ještě horší) a nikoli se dělat lepším, jak to většina lidí dělá, píši to sem! Nemusel bych. Mohl bych jen napsat adminovi ať to smaže a snažit se, aby si toho všimlo co nejméně lidí. Ale takto já to nechci...

Jinak na toho šupináče jsem také zvědav. Zítra z něj s mamkou uděláme falešnou dršťkovou a uvidíme. Na to by mohl mít konzistenci přijatelnou a paprika a spol to ochutí...

Re: Re: Re: Úsilí se vyplatilo..., 08.05.2015 20:37, Zdeno(m), (O přírodě)