O houbách

Diskuse a galerie

 

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Zobrazit celou diskusi

Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 18:42, vevanek, (Houby)

... ale ty obyčejné, kostrbaté. Než jsem kolem nich trochu uklidila, s nohami v silnici, pár aut, asi ze zvědavosti, přibrzdilo

Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 19:14, Zdeno(m), (Houby)

Krása není obyčejná, ale mnohdy obyčejné věci bývají krásné...

Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 18:42, vevanek, (Houby)

... taky mě přiběhl očuchat pes a když jsem vyfotila šupinovky na druhé straně stromu, tak si je označkoval

Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:10, basset(m), (Houby)

Když už jsme u té kompozice apod. tak, tuto krásnou fotku bych viděl také jinak oříznutou , ale každý vidí jinak, naštěstí pro jiné

Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:37, petras, (Houby)

Mně se ta na půl páté zdá už trochu utlačená

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:44, basset(m), (Houby)

.. jasně, ořízni si jinak

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:57, petras, (Houby)

Nemůžu,nemám co,ale zítra se pojedu podívat.Ale stejně to sem nedám,stále bojuji s desítkama,ukládá mi to nějak divně fotky při stahování,bude to ještě trvat,než si na to zvyknu.Pořádně nevím co pak s tím.Už mám Gimp,Zoner a ještě nějaké další programy a jsem z toho jelen.Nedokážu z gimpu uložit upravenou fotku.V Linuxu jsem dal uložit snížil jsem kb a byla upravená ve složce.U desítek to tak nefunguje a místo upravené fotky tam mám ten ksicht z gimpu a nemůžu to sem nahrát.Nevím,co dělám blbě a už mě to nebaví

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:14, Tori(m), (Houby)

Myslím že se místo "uložit" ( = použije .xcf formát) musí dát "exportovat..." ( = do .jpg/png/čehokoli). Aspoň teda můj Gimp (v.2.8 / openSuSE linux) si každý otevřený obrázek importuje do .xcf a pracuje pak už jen s tím.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:32, petras, (Houby)

Zitra to prubnu

Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 18:42, vevanek, (Houby)

... znovu vyráží stroček trubkovitý

Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 18:42, vevanek, (Houby)

... už se těšíme na setkání s některými z vás

Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 19:37, Lawnmower, (Houby)

Pro mě opravdu krásná fotka, ale u milovníků všeho vostrýho neobstojíš .
Jen malinkou výtku bych si dovolil: tu ostrou část bych posunul mimo střed fotky. Ale jinak, u mě palec nahoru.

Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 19:46, alesjirsa(m), (Houby)

Já fotím výhradně na středovou kompozici. Naopak mým očím příliš neladí, když je hlavní motiv mimo střed obrázku, ale to už je patrně na každém, co se mu líbí víc ...

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:03, basset(m), (Houby)

Už ze školy platí, že se čte zleva doprava a středová kompozice fotky to ruší, fotka je navíc rozměrově, podle mne, ne dobře oříznutá. Já bych to viděl jinak a asi takto. Ale říkám a píšu, mám na fotky hub trochu jiný pohled než dokumentační.

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:21, Lawnmower, (Houby)

Bingo

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:24, vevanek, (Houby)

Na to umístění jsem měla myslet už při focení a fotit z větší dálky, abych měla na pravé straně (z pohledu na monitor) víc místa. Ale nechtěla jsem odříznout rozmazané plodnice, proto mně ta ostrá vyšla doprostřed
A z těmi šupinovkami máš pravdu, vypadá to líp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 23.09.2016 15:22, Bery, (Houby)

Já bych to daj na výšku a bylo by to ok, ale máš recht Vev, myslet se musí už předem, ale časem to přichází samo od sebe.

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:17, chorcheee(m), (Houby)

Sekačko (mohu Ti tak říkat? - přišel s tím tuším Yohaness a mě to přijde mnohem lepší, než stále vypisovat "Lawnmover" ), tohle mne nepohoršuje. Ale Tvé neostré popředí, které občas zabírá 1/3 snímku a více mi nějak trhá žíly (vlastně oka ).

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:18, chorcheee(m), (Houby)

Ano, bassetova úprava se mi líbí.

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:32, Lawnmower, (Houby)

chorcheee -> Trhá žíly? To snad ne? Ty zase přeháníš...
Co je tedy pro tebe lepší obrázek?
Jó, pro mně, za mě, říkej mi jak chceš, je to jen nickname.

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:43, basset(m), (Houby)

Chorchee, mrkni na web a zkus najít něco o teorii makrofotografie a možná pochopíš, že 1/3 snímku rozmazaná je určitě ještě hodně proti tomu, co chtěl autor říct tím, že objekt zájmu je ostrý.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:52, Lawnmower, (Houby)

-> bassete - do kamene tesat cos teď napsal o té ostrosti, do kamene tesat.

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:23, Zdeno(m), (Houby)

No, přišel s tím spíše Zdeno, coby znalec basic english...Mimochodem, basset dnes perlí nad poměry, vždy mi evokuje toho echt lorda...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:31, Lawnmower, (Houby)

Ano, máš right Zdeno.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 22:06, basset(m), (Houby)

.. "Já už budu hodný dědečku ..."

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:43, Lawnmower, (Houby)

-> Aleši pravidla kompozice, zejména pak pravidlo zlatého řezu není můj výmysl, ale věc stará tisíce let. I příroda to tak "má ráda" a výtvarná díla, architektura... se těmito pravidly povětšinou řídí. Např. Leonardo da Vinci tyto pravidla, zásady kompozice dovedl k dokonalosti.
Aneb: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat"

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:26, Zdeno(m), (Houby)

No zlatý řez je také parketa Mistra V.B...A Chuck Norris jistě u toho byl také...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:50, basset(m), (Houby)

.. jasně, Chuck Norris byl ten, kdo Michelangelovi vysvětlil, že Lisa del Giocondo se musí dívat na něj, jako by ho neviděla a všichni současní diváci přemýšlí o tom, kam a na co (koho) se vlastně dívala

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:40, alesjirsa(m), (Houby)

Já si to také nevymyslel, ale zřejmě je to, jak už tady bylo několikrát zmíněno, věc názoru ... Jinak přírodě je to asi jedno, ta se řídí svými pravidly.

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:21, Kraken(m), (Houby)

Asi nevíš, co je to zlatý řez! Kdybys chodil na ten web, co se tu o něm stále mluví, tak bys věděl, že ten, co se o něm nemluví, (ze strachu, aby se nezjevil) tam středovou kompozici kdysi odsoudil do pekel!

Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:27, karelzbrd(m), (Houby)

to je dobrá fotka a promyšlená, dle mého názoru

Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:51, chorcheee(m), (Houby)

Mě se asi více líbí ta pravá. Také jsou tam květinky v pozadí mírně mimo DOF, ale né tak moc. Ta levá mi přijde, že je někdo už schválně rozostřil. Přestože je to jen můj názor, přijde mi, že vychází z fyziologie lidského zraku. Lidské oko má velmi krátké ohnisko (a vysoké rozlišení díky zahuštění světločivných buněk ve žluté skvrně) a proto velkou hloubku ostrosti. Když je někde DOF záměrně snížena může to vypada dobře, ale často nemusí. Musí se to umět...

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 20:59, Lawnmower, (Houby)

->chorcheee: Jo, tak tím se dost vysvětluje, pro mě je levej obrázek jasná volba.

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:33, Včelda, (Houby)

tak ostatně makrofotografie je o tom kontrastu ostrých a neostrých částí... U hub se sice obvykle kvůli znakům hodí spíše větší ostrost než neostrost, ale to určitě neznamená, že musí být celá fotka ostrá

Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:10, basset(m), (Houby)

.. zase trocha teorie. Ta levá je dobře, pokud by byla více oříznutá. Objekt zájmu je hodně posunutý doleva a tak vše ostatní "rozmazané" ruší záměr celého snímku. Kdyby byla pravá fotka oříznuta 20% shora (mimo jiné, aby tam nebyl ten hnědý pruh) a 20% zprava, tak bych to já viděl pro mne ..., kdyby tam nebyla i ta poupata. O pravé fotce si myslím totéž, stačil by ořez jenom 10% shora, a líbí se mi víc
První fotka je o květu, druhá fotka také, ale je o tom, že v místě existují i další květy

Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:20, chorcheee(m), (Houby)

Sekačka: "tak tím se dost vysvětluje" je nepochybně nicneříkající klišé. Lidé tuhle frázi používají, když chtějí slušně říci: "Vždycky jsem si myslel, že jsi blbec" .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 21:39, Lawnmower, (Houby)

-> Chorchee: Ne ne, v žádným případě jsem to tak nemyslel. Jen se vysvětluje to, proč Ti moje fotky "trhají žíly". Bohužel nejspíš i nadále budou. Toť vše.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:20, Tori(m), (Houby)

Lidé taky předpokládají, že jiní lidé uvažují stejným způsobem jako oni (a tedy i myslí tytéž výroky ve stejném významu). ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 23.09.2016 15:35, Bery, (Houby)

Máš recht Tori, já fakt předpokládám že na první je krásná žlutá květina na louce, a na druhé, louka plná žlutých květin, a nebo že by ne?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 23.09.2016 16:58, Patrik(m), (Houby)

Zajímavá diskuse ... Chorchee má, i nemá pravdu ... je to věc názoru ... pokud však chceme, aby na fotografii vynikla jedna jediná rostlina, musíme použít nižší hloubku ostrosti. Pokud fotografujeme rostlinná společenstva nebo biotop toho určitého druhu, je možné použít větší hloubku ostrosti - avšak v tomto případě je vyžadována změna expozice fotografovaného objektu. Na otázku, která fotka je hezčí je v tomto případě jednoznačná odpověď - ta vlevo, vychází to jak z teorie makrofotografie, tak z estetického úhlu pohledu.
Také souhlasím s Tori, již mnohokrát jsem si (nejen) tady uvědomil, že ne každý pochopí komentář přesně tak, jak jej chápe sám autor ...
Jinak pro chorcheeho např. článek Na krajinu s kompaktem: fotografujeme vegetaci a krajinu digitálně (Živa 2015/6/).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 24.09.2016 00:26, Tori(m), (Houby)

Přiznávám, že jsem to myslela pouze jako rýpnutí do chorcheeho na adresu jeho zobecňujícího výroku ("lidé používají"), protože zrovna já bych frázi "tím se dost vysvětluje" buď nepoužila vůbec, anebo pokud, tak jen ve významu, že jsem konečně pochopila, jak to on myslí a jak já to myslím jinak a proč si teda nerozumíme. Ale je vlastně naprosto super, že jste si to s Patrikem vyložili každý jinak. :-))

Re: Re: Taky jsem fotila šupinovky, 22.09.2016 23:15, Tori(m), (Houby)

Super! Připomíná mi to písečné červy z Duny (jestli tu je nějaký fanoušek scifi).


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30