Přihlásit se Seznam uživatelů
Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené
Nadpis
O příroděHoubyO fotografováníKvízy
Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 13:15, léto, (O přírodě)
Myslel jsem, že se tady jeden nehoubovej příspěvek nějak ztratí, ale když se kouknu dolů, abych to neschytal. Přijal jsem osadovu pozvánku na fotografování konikleců a dobře jsem udělal. Dám pár obrázků z mimořádně zdařilé akce.
Re: Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 13:15, léto, (O přírodě)
Radek byl celou dobu o krok napřed. Chystal a čistil okolí objektů popřípadě hledal nejlepší kusy.
Přivítal mě slovy "Doufám, že nebudeš zklamanej. Letos to za moc nestojí. Je to bída." To si nemyslím, i když z vyprávění vím, že poslední roky to slabší je, ale zklamanej jsem nebyl vůbec. Tenhle trs už Radek dával, ale když dva dělají totéž...
Hlaváčky jarní jsem viděl prvně. fotek mám mnohem víc, ale nechám je na někdy jindy.
Věnováno samotářce.
Re: Re: Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 15:47, samotářka, (O přírodě)
Děkuji za věnování včely v konikleci. A taky přidám obrázek.
Re: Re: Re: Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 15:52, samotářka, (O přírodě)
Letos je u nás studené jaro, samotářské druhy včel ještě nelétají. Vědí, že je důležité neprobudit se ze zimního spánku ukvapeně brzy. A včely medonosky v tom chladnu dokážou lítat jen na krátkou vzdálenost od úlů. Je pro ně důležité, aby jim kvetly vrby hned vedle úlů.
Re: Re: Re: Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 15:56, samotářka, (O přírodě)
Mám na zahradě několik druhů včelařsky významných vrb. Po odkvětu je budu hodně seřezávat, na malou zahrádku se nevejdou velké stromy. Kdo jste z Prahy a okolí, tomu mohu větvičky na zakořenění darovat. Pro včely je vrbový pyl mimořádně důležitý. Je výživný a posiluje včelí imunitu vůči nemocem. To je teď pro ně velmi důležité.
Re: Re: Re: Re: Na špacíru s osadníkem a Pepinem, 26.03.2016 20:29, Patrik(m), (O přírodě)