O houbách

Diskuse a galerie

Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna | Doporučené

Změna zařazení vlákna

Nadpis

Kvíz pro pátečníky

A já na to včera zapomněl..., 03.01.2015 08:33, chorcheee(m), (O přírodě)

…ale měl jsem jinou zábavu a protože se také týká hub, napíši vám.

Na Silvestra jsem se probudil s lehkou pravostranou bolestí v krku. Říkal jsem si "to přejde". Nepřešlo. . Ten den jsem se ještě byl tradičně projít, podívat na ohňostroj a ulehl. 1. letošní den pravá mandle a uvula natekly, což mne další den, vida že je pátek, donutilo jít k lékaři (vinou ztenčeného průřezu hrtanové branky mi už moc nebylo rozumět ).

Lékař se mi podíval do krku a říká “Pozor, to by mohl být absces – pokud se nezačne rychle zlepšovat, je to na léčbu na ORL”. To už jsem si před návštěvou odborníka načetl – když se zánět z mandle začne šířit do okolní měkké tkáně, říká se mu abscess, většinou se rozřízne a drénuje. MUDr. Tomek asi správně vytušil, že by mne hospitalizace na ORL netěšila a po zbytek vyšetření o abscesu nemluvil (i když to asi peritonziliární zánět už byl).

Zato povídá “Sestřička vám teď vezme kapku krve - můžete si vybrat z kterého prstu - a podíváme se, zda je to na antibiotika”. Tak se také stalo. Krev si z mého prstu kapilární elevací nasála tenká skleněná trubička a tu šoupli do strojku velikosti menší stolní tiskárny. Strojek chvilku chroustal a pak MUDr. Tomek senior (v této ordinaci pracuje i jeho syn Jiří, také sympaťák) pokračoval: “Když tam bude řekněme 30 CRP (C-Reactive Protein), antibiotika bych vám babídl, při třeba 5-8 je to bezpředmětné” (jak jsem si později zjistil, při virových infekcích, na které ATB jak známo nezabírají, se hladina této bílkoviny zvyšuje jen nepatrně). Strojek dochroustal a ukázal CRP 70. “Tak toto je na léčbu antibiotiky” uzavřel pan doktor.

Re: A já na to včera zapomněl..., 03.01.2015 08:33, chorcheee(m), (O přírodě)