O houbách

Nápady a připomínky k vývoji těchto stránek

Přidat nový příspěvek


Všechny své dobré (i jiné:) nápady, připomínky, bugy, atd. související s vývojem těchto stránek, prosím pište do této diskuse. Každý názor je vítán!


Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Změna kategorií, 20.03.2015 18:33, alesjirsa(m)

Ahoj admine
Ta nová kolonka "Změna kategorií" se mi moc líbí a ostatní mají jistě stejný názor, ale měl bych k tomu dvě věci:
1) Ostatní vedlejší úpravy (př. "upravit/smazat", "zobrazit vlákno", "detail foto" . . . ) jsou s malým písmenem a kolonka "Změna kategorie je s velkým písmenem, takže mi to přijde takové nepřizpůsobivé.
2) Všichni uživatelé, nejen (m), mají možnost změnit kategorii nejen svým vláknům, ale i vláknům jiných uživatelů, což asi není příliš dobré. Znamená to, že bych já jako obyčejný uživatel mohl dle libosti měnit kategorie komukoliv . . .

Re: Změna kategorií, 21.03.2015 13:47, alesjirsa(m)

Aha, tak teď jsem to zkoušel u jednoho svého příspěvku a vážně to mohou jen moderátoři. Ale myslím, že i když uživatel není moderátor, tak by stejně u svých (jiných ne) příspěvků měl mít možnost případně, kdyby zapomněl zařadit svůj příspěvek do příslušné kategorie, změnit kategorii.

Re: Změna kategorií, 23.03.2015 21:36, admin(m)

Ahoj, velká písmena jsem opravil, díky za upozornění.
A možnost přeřazení v kategoriích bude i pro nemoderátory, neboj, je to první na řadě

Jiné kategorie, 14.03.2015 14:17, Joska(m)

Admine, při vložení nového příspěvku jsou k dispozici jiné druhy kategorií, než kdy chci u existujícího vlákna využít kolonky "Zařadit". . .

Re: Jiné kategorie, 17.03.2015 21:23, admin(m)

To je tím, že jsou to 2 nesouvisející funkce


"Zařadit" je tu už hodně dlouho a vede sem: odkaz

"O Přírodě / Houby / Kvízy" je novinka a mám tady rest, možnost zažazovat/přeřazovat teprve musím udělat. Jdu na to.

Atlas, 08.03.2015 19:45, Patrik(m)

V našem atlasu pořád přibývají nové položky, což je samozřejmě dobře, ale někdy až toho bude třirazy tolik se bude v abecedním řazení dle mě špatně či zdlouhavě hledat (asi tak jak, když chcu najít nějaký druh na nahuby.sk). . . Možná je to blbost, nebo pro vás zbytečné, ale napadlo mě, zda by nebylo možné ještě přidat v atlasu řazení podle taxonomie (alespoň zjednodušené), kde by jsem si mohl vybrat alespoň oddělení (máme tu jen Vřeckovýtrusé a stopkovýtrusé, pak ještě Hlenky) řád, čeleď. Další výhodou by bylo, že by se mohli ukázat podobné houby ze stejné skupiny (např. všecky askomycety co tu máme, nebo bych to dal na úroveň čeledi např. hřibovité a ukázali by se mě všecky druhy řazené do této skupiny). Možná je to blbost, ale třeba na nahuby.sk se mě to líbí, protože těch hub je tam spousta a takhle se můžu podívat jen na vybranou skupinu.
Co myslíte, je toto blbost?

Re: Atlas, 08.03.2015 19:46, Patrik(m)

Jo a. . . taky by se šiklo dát možnost u svého příspěvku upravit/smazat i tady a do určovny, ze stejných důvodů jako se to zavedlo do diskuze

Re: Re: Atlas, 09.03.2015 18:27, alesjirsa(m)

Podle mě to není úplně špatný nápad. Uvidíme, co řekne admin.

Re: Re: Re: Atlas, 17.03.2015 21:09, admin(m)

Admin vám chlapci řekne, že má zatím důležitější resty, než je upravit/smazat ve vedlejších diskusích

Re: Re: Atlas, 10.03.2015 21:33, Joska(m)

Přesně podle tvého výroku: Možná je to blbost, nebo pro vás zbytečné, ale napadlo mě. . .

. . . bude třirazy tolik
. . . když chcu najít
. . . kde by jsem si mohl
. . . by se mohli ukázat podobné houby
. . . ukázali by se mě všecky druhy
. . . se to líbí
Interpunkci jako obvykle nekomentuji.

Re: Atlas, 17.03.2015 21:17, admin(m)

Proti pokročilejšímu řazení v atlasu nic nemám, problém je, že nemáme v databázi potřebná data, podle kterých by bylo možné podobné členění. Musely by se ke všem houbám dodatečně doplnit.

Re: Re: Atlas, 18.03.2015 19:37, Patrik(m)

Chápu, takže:
1. ) u každého druhu v atlase je kolonka upravit, kaj je možno upravovat informace o druhu, co kdyby se tam v úpravách přidaly tři povinné pole - oddělení, řád, čeleď (nedával bych tam další, bo taxonomie hub je celkem složitá a myslím, že tohle by úplně stačilo)
2. ) já bych tam do těch kolonek rád pečlivě doplnil (dopsal) příslušné taxonomické jednotky, i když by to samozřejmě nebylo hned, někdo další by se časem třeba rád připojil a za nějaký čas by si tam ty data měl
3. ) i když bych tě´d rád s tímto svým nápadem pomohl, šlo by to u mě šnečí rychlostí - teďkom mám za celý den na mimoškolní činnosti akurát tolik času, abych stihnul projet diskusi a napsat pár reakcí. . . . já z té školy snad za chvilku půjdu rovnou do blázince. . .

Re: Re: Re: Atlas, 20.03.2015 20:21, basset(m)

. . tam nechoď, tam je to stejné

Re: Re: Re: Atlas, 23.03.2015 21:33, admin(m)

ad 1) Dokážeš dát dohromady přehledný seznam pro všechny oddělení, řády, čeledě? Můžu pak do databáze nahrát. Jen doufám, že to nebude atlasáře při zakládání nových hub moc prudit, když to bude jako povinné pole

ad 2) Jak už psal Henry, nevybereš si A hezky se uč, jedničkáři mají následný život obvykle snazší než pětkaři

Re: Re: Re: Re: Atlas, 24.03.2015 18:29, Patrik(m)

1. ) ano dokážu, využiju u toho taxonomii nahuby.sk, bilib.cz a když si u některých druhů nebudu nějak moc jistý, pokusím se využít novou taxonomii co mě poslal P. T.
2. ) v tom máš pravdu, ale musím se přiznat, ta angličtina. . . učím se ji ze všech předmětů nejvíc, ale je to jakoby mezi ní a mně někdo postavil jazykovou bariéru a nejde to dohlavy

Re: Re: Re: Re: Re: Atlas, 24.03.2015 21:25, admin(m)

Angličtinu se učím tak, že čtu knihy v originále. První kniha byla porod, ale za chvíli se do toho dostaneš a spojíš příjemné s užitečným ;)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Atlas, 27.03.2015 19:15, Patrik(m)

1. ) jakým způsobem to vlastně mám zpracovávat? Stačí, když to budu vepisovat třeba tam, jak to je u pevníku plstnatého? (kolonka zajímavosti a postřehy). . .

Re: Re: Re: Re: Atlas, 30.03.2015 11:46, Tori(m)

ad 1) - tohle by se dalo zautomatizovat: podle lat. názvu se dá dohledat jeho záznam v Mycobank, a odtamtud lze zároveň načíst taxonomické zařazení (včetně současného názvu taxonu).

Např. mám "Osmoporus odoratus", podle návodu poskládám odkaz:
http://www.mycobank.org/BioloMICS.aspx?Table=Mycobank_Advanced&Name=Osmoporus%20odoratus&Fields=MycoBankNr_&Fields=E3787&Classification_&Fields=CurrentName_Pt_&ExactMatch=T
a vypadne mi tabulka se záznamy: hledaný název, současný název, MycoBank ID a taxonom. zařazení. Pokud současný název je jiný než hledaný, můžu podle názvu nebo MycoBank ID vyhledat záznam k současnému názvu.

Re: Re: Re: Re: Re: Atlas, 30.03.2015 19:58, Patrik(m)

Sakra ty máš dobrý nápad, a já už jsem začal taxonomizovat hlenky . . . a jsou na tom portálu všecky houby?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Atlas, 30.03.2015 20:21, Tori(m)

Celkem určitě všechny, které tu máme v atlase. ;)

Šťavnatky, 24.02.2015 14:42, alesjirsa(m)

Ahoj
Rád bych upozornil na dvě chyby v atlase. Obě se týkají rodu šťavnatky. U šťavnatky drvopleňové a šťavnatky žíhané chybí u "T" v rodovém jméně háček.

Re: Šťavnatky, 27.02.2015 16:41, alesjirsa(m)

Tak ještě šťavnatka žlutolupenná. Nevím, ony tam ty háčky snad samy mizí . . . nebo nevím.

Re: Re: Šťavnatky, 17.03.2015 21:07, admin(m)

Opraveno, díky.

...co takhle...???..., 22.02.2015 19:03, vlk(m)

. . . po otevření tohoto webu by se mohla objevit skupina , , HOUBY, , (pokud to jde)a ne , , VŠE, , protože je to tu hlavně o houbách. . . a pak si každý může nakouknout na nehoubové stránky. . . ???. . .

Re: ...co takhle...???..., 23.02.2015 17:24, Joska(m)

Jasně, že to jde. Ulož si na lištu tuhle adresu:
http://www.ohoubach.cz/diskuse/?zarazeni=2

Re: ...co takhle...???..., 23.02.2015 22:39, admin(m)

To bych nedělal, podle mě je správné jako výchozí zobrazovat vše.
Co když přijde nový návštěvník? Nemusí si vůbec všimnout, že jsou zde ještě další diskuse. Komplikace by to způsobovalo i vyhledávačům.
Řešení už napsal Joska

...co takhle...???..., 20.02.2015 21:41, vlk(m)

. . . vedle názvu O HOUBÁCH je osum složek. . . přivítal bych složku , , HOUBY, , pak , , PŘÍRODA, , a třeba , , OSTATNÍ, , . . . napsal bych , , PRAVIDLA PŘÍSPĚVKŮ, , podle kterých by každému přihlášenému bylo jasné, že ocitne-li se ve složce třeba , , HOUBY, , cokoli jiného než foto a diskuze o houbách, bude to smazáno - kýmkoli, kdo to může udělat. Jsou tu snad normální lidi co ta pravidla pochopí a budou se jimi řídit. Porušení jednou - napomenutí, podruhé - smazání příspěvku a potřetí - vyloučení. . .

Re: ...co takhle...???..., 21.02.2015 07:23, basset(m)

. . a proč vylučovat Smazání příspěvku je dostatečný trest. Myslím, že jenom přeřazení by stačilo. Nejsme tady přece ani ve škole ani na úřadě ani ve výchovném nebo převýchovném zařízení.

Re: Re: ...co takhle...???..., 21.02.2015 09:07, alesjirsa(m)

Souhlasím . . .

Re: Re: Re: ...co takhle...???..., 21.02.2015 16:55, vlk(m)

. . . máte pravdu, proč vylučovat. . . asi deformace víte od koho a víte kde. . . chi. . .

Chyba týkající se nových kategorií, 20.02.2015 20:24, alesjirsa(m)

Když přepnete na nějakou z nových kategorií a potom přepnete na seřazení vláken třeba podle času nebo jenom vlákna, tak se kategorie automaticky znova přepne na "vše", namísto toho, aby dané zobrazení vláken proběhlo právě ve zvolené kategorii.

Re: Chyba týkající se nových kategorií, 21.02.2015 12:26, Patrik(m)

Ještě dodám k alešově chybě, že když dám zobrazit kategorii Houby a následně něco okomentuju tak se mi to vrátí zpět do kategorie Vše, nemohlo by to jednoduše zůstat tak, jak jsem si to zrovna navolil?

Re: Re: Chyba týkající se nových kategorií, 23.02.2015 22:41, admin(m)

Vím o tom, opravím, trošku nestíhám, tak prosím buďte trpěliví.

Nové kategorie, 20.02.2015 18:15, alesjirsa(m)

Ahoj
Měl bych ještě takový námět: Zobrazovat ve vláknech, do jaké kategorie onen příspěvek patří. Takhle bych samozřejmě mohl odhadnout v příspěvku, do jaké kategorie asi bude patřit, ale kdyby se tam ty kategorie ve vláknech zobrazovaly, tak by to bylo přehlednější a když už nějaký příspěvek, na který bych se chtěl třeba znovu podívat, daleko, budu přesně vědět, do jaké kategorie patří.

Re: Nové kategorie, 20.02.2015 18:28, alesjirsa(m)

Asi toho žádám moc a vím, že to nebude hned, ale možná by bylo dobré pro ty, co ještě neví, co do jaké kategorie zařadit, napsat nad jednotlivé kategorie diskuzí, co se do oné diskuse dává za příspěvky. Jako je třeba tady na Vývoji napsáno: "Všechny své dobré nápady . . . " Tak stejně napsat něco podobného i nad jednotlivé kategorie.

Re: Nové kategorie, 23.02.2015 22:40, admin(m)

To je výborný nápad, přidám ke každému příspěvku, do které kategorie patří.

Červený seznam, 19.02.2015 20:18, basset(m)

Ahoj Admine,
v ČS je urnička pohárová (Urnula craterium (Schwein. ) Fr. ), ale teď se zove Zvoneček pohárkovitý
(Urnula craterium (Schwein. ) Fr. )

Atlas a Červený seznam, 14.02.2015 19:36, b.gun(m)

Když už tu je nakousnuta ta provázanost Atlasu a Červeného seznamu, všiml jsem si před časem také několika záležitostí, jen se mi to jaksi vykouřilo z hlavy. . .

Kukmák maličký a kukmák příživný nemají ve svých položkách v Atlase uvedeno zařazení do seznamu. A v samotném Červeném seznamu je špatně prolinkován právě kukmák maličký - při kliknutí na něj se otevře záložka v Atlase patřící šťavnatce načervenalé.

Re: Atlas a Červený seznam, 15.02.2015 00:32, b.gun(m)

A vzhledem k tomu, že jsem právě v Atlasu založil novou položku - voskovka kluzká - tak bych tímto rovnou požádal o její prolinkování na Červený seznam, kde je vedena jako voskovka kluzká (Hygrocybe irrigata). Děkuji.

Re: Re: Atlas a Červený seznam, 18.02.2015 22:42, admin(m)

Ahoj, vše opraveno, díky

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30