O houbách

Nápady a připomínky k vývoji těchto stránek

Přidat nový příspěvek


Všechny své dobré (i jiné:) nápady, připomínky, bugy, atd. související s vývojem těchto stránek, prosím pište do této diskuse. Každý názor je vítán!


Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

atlas, 26.08.2013 20:16, Patrik(m)

Mohli by jste začít přidávat i nějaké břichatkovité houby, například hvězdovky, hadovku valčickou, smrdutou závojovou nebo clathrus ruber, všiml jsem si že takové houby tam nedáváte.

Re: atlas, 27.08.2013 21:30, admin(m)

Pokud máš chuť a potřebné kvalitní podklady, přidám ti práva, aby si je mohl přidávat sám ;)

Re: Re: atlas, 28.08.2013 16:27, Patrik(m)

Mě by docela byvilo tam dávat informace, především o těch méně známých houbách, teď ke konci měsíce mám hodně času, ale od září na to moc času nebude. . . .

Re: Re: Re: atlas, 28.08.2013 22:40, admin(m)

Přidal jsem ti tedy práva do Atlasu, alespoň doufám, můžeš tedy vyzkoušet. Jen prosím vkládat pouze kvalitní fotografie, příp. ti zdejší machři jistě rádi poradí, jak jich dosáhnout

Re: Re: Re: Re: atlas, 29.08.2013 12:42, Patrik(m)

Poslední fotky už se mě daří víc, nechávám si na nich víc záležet, ale co bych chtěl vědět je jak fotit houbu, když jí najdu ve vlhkém a mokrém počasí na travnatém místě - minule jsem fotil nějakou divnou muchomůrku a než jsem jí dofotil měl jsem na ruce dvě klíšťata. . . . repelent používám

Re: Re: Re: Re: Re: atlas, 29.08.2013 12:47, Patrik(m)

tak jsem zkoušel tam něco dát. . . klikl jsem na přidat novou houbu a napsalo mě to, že oprávnění nemám

Re: Re: Re: Re: Re: Re: atlas, 31.08.2013 08:47, admin(m)

Sakra, tak to se asi neco nepovedlo, bohuzel jsem ted mimo, podivam se na to za par dni, vydrz prosim.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: atlas, 01.09.2013 11:41, Patrik(m)

dobře, počkám si

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: atlas, 09.09.2013 11:40, Patrik(m)

tak už jsem tam zkusil přidat nový druh, ale nevím proč to po mě chtělo obrázek, tak jsem tam zatím jeden dal. Jak to děláte že když k druhu není fotka tak tam nemusí hned být, např. u hřibu zavalitého.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: atlas, 09.09.2013 18:37, basset(m)

Víš vtip je v tom, že do atlasu přidáváme a tvoříme ho na základě našich fotek. Atlasů bez fotek (tzv. soupisu druhů) je na netu dost a dost. Navíc bz mělo bý nepsaným pravidlem u fotek, že jsou na nich zobrazeny základní charakteristiky toho kterého druhu houby. Fotky rozmazané, neprůkazné nepatří ani do našeho ani do žádného atlasu hub.

atlas a schvalování fotek, 21.08.2013 21:09, Kájinka(m)

Chtěla jsem probrat pár položek na shcválení a narazila na nějakou kravinu. Hřib borový má v neověřených fotografiích dvě fotky z mého receptu (volské oko s lanýži). Ale nevím jestli to třeba nemůže být způsobené tím, že ve fotoreceptu je uloženo směs hub (protože lanýž není ve výběru).

Re: atlas a schvalování fotek, 22.08.2013 22:54, admin(m)

Díky Kájí,
opraveno

Re: Re: atlas a schvalování fotek, 25.08.2013 08:41, Kájinka(m)

A ještě jedna otázka. Když u druhu rozdělím (schválím nebo smažu) všechny neověřené fotografie, proč mi ten druh nevypadne ze seznamu??? Konkrétně hřib dubový.

Re: Re: Re: atlas a schvalování fotek, 25.08.2013 08:44, Kájinka(m)

A taky hřib kovář. Nebo jsem narazila na hadovku smrdutou, která nemá žádné fotky čekající na schválení. Je to chyba někde na stránkách nebo já musím houbu nějak ze seznamu odstranit sama???

Re: Re: Re: Re: atlas a schvalování fotek, 26.08.2013 18:03, admin(m)

Dělám to nerad, ale musím se přiznat, moje chybka, opraveno, díky

Sodoma a Gomora!, 13.08.2013 16:01, Joska(m)

Trochu jsem to podcenil. Řekl jsem si, založíš v atlasu novou houbu a pak tam z diskuze přidáš fotku. Ale ouha, NĚJAKOU fotku to po mně chtělo hned, tak jsem tam jednu lupnul s tím, že ji pak vyměním. Protože ale nemám svou fotku té houby (Penízovka splývavá), nemůžu fotku ani odstranit, ani vyměnit. Admine, help pleas. . .

Re: Sodoma a Gomora!, 13.08.2013 16:53, admin(m)

Tak to je opravdu Sodoma Gomora, z Atlasu jsem smazal, ale sem dám alespoň pro pobavení ostatních

Re: Re: Sodoma a Gomora!, 13.08.2013 17:51, Joska(m)

Jo, dovolil jsem si trochu improvizovat s původní fotkou od Tondy kralupáka - Trautenberka. . .

Re: Re: Re: Sodoma a Gomora!, 13.08.2013 19:09, Kájinka(m)

No tak jsem se zděsila. Ale snaha to odstranit se úplně nezdařila, protože z hlavní stránky se kliknutím na onu fotku dostanete na položku penízovka splývavá s tímto obrázkem a žádné jiné se tam nezobrazují.

Re: Re: Re: Re: Sodoma a Gomora!, 13.08.2013 21:20, Joska(m)

Kliknu, dostanu se na Penízovku splývavou, ale tam už se objeví jen to, co má? (Možná už to admin dorovnal. ) ;-)

Re: Re: Re: Re: Re: Sodoma a Gomora!, 14.08.2013 11:19, admin(m)

Teď už je to smazáno úplně

Double u fotek na :"Kde rostou?", 03.08.2013 18:29, Forrest Run(m)

Zdar Romčo!
Karolínka mi hlásí, že už jsi to tu jednou řešil, ale je to bohužel znovu. . . vložil jsem příspěvek:03. 08. 2013 18:18
A místo jednoho zobrazovanýho Hřiba kováře tam má bej Holubinka trávozelená. . . místo druhýho Kozáka dubovýho má bejt Křemílek dubovej. . . . text se po najetí kurzorem myšítka nicméně zobrazuje korektně.
Děkuju a koukej navalit sušárny potřebuju sušit hromady houbelec. . . . když se vyskytneš ještě dnes nebo zejtra dopolko, obdržíš jako bonus pořádnej kus vějířofce, sqělózního zejména na gulášek a pod maso!
Oléééé!

Re: Double u fotek na :"Kde rostou?", 07.08.2013 16:44, admin(m)

Ajaj, asi vím čím to je - a opravíš to sám, příp. jiní moderátoři
Projděte prosím Atlas a vyřiďte fotografie čekající na schválení, je tam 119 fotek. Pak bude vše fungovat tak jak má. Díky.
A sušárny si dostal a o vějířovci žena nic neříkala, koukej ho navalit!

Re: Re: Double u fotek na :"Kde rostou?", 10.08.2013 23:47, Joska(m)

Už jen 80. . .

Re: Re: Re: Double u fotek na :"Kde rostou?", 11.08.2013 20:26, admin(m)

diky

Literatura, 27.07.2013 00:37, basset(m)

Ahoj Admine, kdysi jsem tady psal o sekci Literatura, teď to vypadá, že budeme druzí za "Někým". Musíme s tím něco udělat Na poprvé by možná stačilo "distinct" z literatury v Atlasu. Ale chtělo by to nějaký nápad. Zkusím popátrat Máme tu sekci vývoj stránek moc OPEN. "Někdo" nám tu chodí tiše vykrádat nápady - toto určitě není první. Ještě, že to ten "Někdo" neumí udělat resp dotáhnout , i když musím uznat, že se celkem snažil.
PS. pod tím N. . . . si snadno představíš Kdo
basset

Re: Literatura, 28.07.2013 21:57, admin(m)

Ahoj Jindro,

vidím, zkus vymyslet, teď bych tady na to zase mohl mít trochu času, takže jsem pro
Ale jednoduchý disctinct z atlasu myslím stačit nebude, data tam nejsou nijak strukturovaná.

Re: Literatura, 03.08.2013 18:23, Forrest Run(m)

No, Bob z Damyka ani nikdo z Nahuby.sk to asi nebude. . . . že by to byl spamer Robi Hanzlík?;-)

Muchomůrka růžovka, 16.07.2013 17:16, Kraken(m)

Ahoj admine, poprosím o smazání snímku růžovky, na kterou upozorňuje Kápo. Nějak to nedokážu sám. . .

Re: Muchomůrka růžovka, 16.07.2013 17:23, admin(m)

Ahoj, jestli to nevadí, tak jsem ji jen přesunul pod šedivku

Re: Re: Muchomůrka růžovka, 16.07.2013 17:56, admin(m)

Tak ne, smazal jsem ji úplně

Re: Re: Re: Muchomůrka růžovka, 16.07.2013 22:41, Kraken(m)

Fakt, jo? Tak jak to, že jí tam pořád vidím?

Re: Re: Re: Re: Muchomůrka růžovka, 17.07.2013 10:36, admin(m)

Ok, moje chyba, bavili jste se obrázku v popisu a já to bral z dalších fotografií. . . Tak teď

Re: Re: Re: Re: Re: Muchomůrka růžovka, 17.07.2013 22:20, Kraken(m)

Díky! Ale cos to teda vlastně smazal? Tu, na kterou v dalších upozorňoval vlk, jsem smazal sám a napsal jsem mu to. Nějak si nevzpomínám, že by tam byla ještě nějaká sporná. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Muchomůrka růžovka, 18.07.2013 12:00, admin(m)

Vzal jsem nespornou, z dalších fotografií, když jsi na tom trval, ale už jsem ji zase vrátil

Křemenáč dubový, 06.07.2013 22:09, basset(m)

ahoj Admine,
onehdá jsem našel a teď jsem chtěl přímo z galerie a diskuse zařadit do atlasu . . . a ouha !? Křemenáč dubový není v seznamu. Seznam tvoříš sám nebo ho děláš z atlasu?

Re: Křemenáč dubový, 07.07.2013 00:14, Joska(m)

Vpravo nahoře zadej do vyhledávače název houby, pokud je v seznamu, ukáže se Ti. Pokud ne, po otevření atlasu je nahoře červené tlačítko "Přidat novou houbu".

Re: Re: Křemenáč dubový, 07.07.2013 13:29, basset(m)

Mě jde o něco jiného. Křemenáč dubový v atlasu je Ale pokud ho chci zařadit přímo z Galerie a diskuse, tak se ve výběrovém okně nezobrazí v seznamu. Nechci přidávat přímo do atlasu, to mám pak fotku v soukromé galerii dvakrát

Re: Re: Re: Křemenáč dubový, 07.07.2013 21:45, Joska(m)

Jasně, proto jsem psal tu první větu. Až se Ti objeví, otevři a dej "uložit", i když jsi zatím nic nevložil. Pak se Ti objeví i v seznamu.

Re: Re: Re: Re: Křemenáč dubový, 08.07.2013 11:17, admin(m)

Basset myslí toto tlačítko ;)

Re: Re: Re: Křemenáč dubový, 08.07.2013 11:13, admin(m)

Ahoj Jindro,

seznam se tvoří z Atlasu a jsou tam 2 stavy hub - kompletně založené a pak takové, u kterých nemáme žádný popis, jen fotografie. Nevím už z jakého důvodu jsem to zatrhl, ale v seznamu se nabízely jen houby v prvním - kompletním stavu. Přidal jsem tedy i druhý stav, křemenáč dubový už se nabízí. Doufám, že to neudělá neplechu někde jinde

Re: Re: Re: Re: Křemenáč dubový, 08.07.2013 11:25, Joska(m)

Ale to já věděl. Jen jsem se mu snažil popsat, než se mu ozveš, jak jsem to "obešel", když se to stalo mně. ;-)

"a target="_blank" href"...., 04.07.2013 00:05, Joska(m)

. . . nebo tak nějak? Zmiňuji se proto, že když kliknu třeba na diskuzi, ta se mi otevře a vrátit se musím "tlačítkem" zpět. Vrátím se, protože si chci prohlížet další sekce. Náhodný nebo občasný návštěvník si prohlédne to, co otevřel, zavře okno a - je pryč. Škoda, pokud by se mu odkaz otevřel v novém okně, po jeho zavření by byl zpátky na úvodní stránce. (Já vím, dyk už mlčím. . . ).

Re: "a target="_blank" href"...., 04.07.2013 08:56, Kájinka(m)

Tomu nadpisu absolutně nerozumím, ale pokud si v diskusi tak stačí, aby sis kliknul na jinou sekci a ono tě to tam hodí, není nutné klikat na tlačítko zpět. Já vim nejspíš je to mimo mísu, ale už sem to naťukala

Re: "a target="_blank" href"...., 04.07.2013 10:10, admin(m)

Zajímavý postřeh
Dělaly se na to kdysi nějaké výzkumy, zda nový odkaz otevírat v novém nebo stávajícím okně a přišlo se na to, že většina uživatelů není tak zkušená, jako třeba my dva , a otevírání do nového okna je trochu mate. Jsou zvyklí na tlačítko zpět, které jim v novém okně nefunguje, jsou zmateni a nedokáží se na neznámém webu pohybovat.
Target blank používáme, zkus si kliknout třeba na nějaký obrázek v diskusi ;)
Ale mělo by se to myslím používat s mírou, když to přeženu, kdybychom to dali na úplně každý odkaz a přišel někdo, kdo na to není zvyklý a stále klikal na další odkazy, mohl by skončit třeba se 30 otevřenými okny. Ale u jednotlivých případů, kde by to mohlo mít smysl, nejsem proti

Sorry admine,, 29.06.2013 00:27, Joska(m)

založil jsem houbu (Líha nahloučená) a bohužel pokusil jsem se omylem vložit jpeg. Teď ji jako úvodní fotku (neviditelnou) neumím vyhodit. . . Díky!

Re: Sorry admine,, 30.06.2013 21:53, admin(m)

To byl můj bug, opravil jsem, odteď už by mělo jít vkládat i jpeg.

Počty fotek v atlase, 28.06.2013 10:06, basset(m)

Ahoj, myslíš, že by bylo možné u každé houby v seznamu (v přehledu) v atlase uvést počet fotek a počet fotek ke schválení (nebo pod čarou) ? Asi by to dost pomohlo, pokud se budou fotky schvalovat pro zařazení do atlasu.

Re: Počty fotek v atlase, 28.06.2013 10:54, admin(m)

Šlo by to, ale nebude za tímhle účelem lepší vypsat počet všech fotek, čekajících ke schválení a po rozkliknutí vypsat už jen ty houby, kterých se to týká? Přijde mi to jednodušší než pravidelně scrolovat celým atlasem a kontrolovat všechny řádky

Re: Re: Počty fotek v atlase, 28.06.2013 13:27, basset(m)

taky dobrý

Re: Re: Re: Počty fotek v atlase, 28.06.2013 15:06, admin(m)

A hotový ;)


Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30