O houbách

Nápady a připomínky k vývoji těchto stránek

Přidat nový příspěvek


Všechny své dobré (i jiné:) nápady, připomínky, bugy, atd. související s vývojem těchto stránek, prosím pište do této diskuse. Každý názor je vítán!


Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Chráněné houby, 09.08.2014 21:37, basset(m)

Ahoj Admine, nestálo by za to vytvořit položku v menu, kde by byl seznam chráněných hub s odkazem do atlasu?

Re: Chráněné houby, 11.08.2014 16:55, Patrik(m)

To by bylo dobré, myslím, že to ještě nikde nemají, nevím jak si to přesně myslel ty, ale myslím, že by bylo dobré udělat seznam podle červeného seznamu makromycetů + kategorie ohrožení

Re: Re: Chráněné houby, 11.08.2014 20:21, b.gun(m)

Pokud by to měly být chráněné houby, tak by to nemohl být seznam druhů z Červeného seznamu makromycetů ČR. Skutečně chráněné jsou jen ty druhy, které jsou uvedené ve vyhlášce č. 395/1992 Sb. , k provedení zákona č. 114/1992 Sb. , o ochraně přírody a krajiny, Příloha II "Seznam zvláště chráněných druhů rostlin" - takový seznam najdeš třeba zde.

Re: Re: Re: Chráněné houby, 13.08.2014 00:19, basset(m)

A proč by nemohlo být oboje? Zákonem chráněné i Červený seznam ?

Re: Re: Re: Re: Chráněné houby, 13.08.2014 08:38, b.gun(m)

Jasně, že by mohlo být oboje. To byla jen věcná poznámka na Patrikův příspěvek, který na tebou navrhované chráněné druhy reagoval Červeným seznamem, což jsou dvě odlišné věci. Je spousta lidí, kteří si to pletou a považují za chráněné i houby z Červeného seznamu (a to lege artis bohužel nejsou, i když by si to celá řada druhů v něm uvedených zasloužila). Lze se pak třeba v tisku setkat s odborně se tvářícím článkem, který zasvěceně hovoří o tom, jak za utržení chráněného hřiba bronzového hrozí pokuta x-tisíc Kč. . .

Re: Re: Chráněné houby, 12.08.2014 11:17, basset(m)

přesně tak

Úprava položky v Atlasu, 04.08.2014 09:22, b.gun(m)

Prosil bych upravit vědecký název u položky špička žíněná - platný název je Gymnopus androsaceus (L. ) Della Maggiora & Trassinelli.

Re: Úprava položky v Atlasu, 15.08.2014 18:11, admin(m)

Díky, opraveno.

Nabízím fotky do atlasu..., 16.07.2014 20:49, Patrik(m)

Všiml jsem si, že mám fotky některých druhů hub, které vám v atlasu chybí, pokud by jste měli zájem, chtěli je do atlasu přidat (samozřejmě bych se pokusil doplnit i popisy) a usoudily o kvalitě či nekvalitě těchto fotek:
Terčka olšová
Plíška japonská
Brvenka kosodřevinová
helmovka tenkonohá

Ale všiml jsem si, že těch druhů vám tam chybí víc
Je to však jen nápad, samozžjmě se nikde nechci vnucovat a nechci aby jste si mysleli, že chci jen někde , , vnutit své fotky´´

Re: Nabízím fotky do atlasu..., 20.07.2014 22:53, admin(m)

Terčku, Plíšku a Helmovku jsem založil mezi hledané: odkaz , tak zkus ty fotky.

Re: Re: Nabízím fotky do atlasu..., 22.07.2014 20:52, Patrik(m)

Hotovo, jsou i popisy

Upozornění na chybu:, 08.05.2014 20:02, Patrik(m)

Když kliknu na atlas hub-seřadit dle lat. názvů objeví se mi první v abecedě lanýž letní, neměl by být řazen abecedně až mezi druhy začínajícími na ´´t, , ?

Re: Upozornění na chybu:, 08.05.2014 20:12, Patrik(m)

Ještě dodám - v seznamu hledaných fotografií existuje tento odkaz, který však v atlasu už neexistuje

Re: Upozornění na chybu:, 08.05.2014 21:36, basset(m)

problém je v tom, že ten latinský název v závorce začíná mezerou před T

Re: Re: Upozornění na chybu:, 09.05.2014 20:51, Patrik(m)

Jak vidím, teď se k lanýži přidala ještě šťavnatka březnovka se stejnou chybou a chybí ji na konci ´´a, ,

Re: Re: Re: Upozornění na chybu:, 18.05.2014 22:59, admin(m)

Díky za upozornění, vše opraveno

!!!!!, 05.05.2014 22:56, fáfa(m)

, , Romane ten Burle v uživatelích je jenom nějaká prdel ne?a ještě má moderátora, hned to prosím smaž to neni dobrá reklama. . .

Re: !!!!!, 06.05.2014 23:01, admin(m)

To byl zapomenutý pozůstatek aprílového žertíku, copak si nevzpomínáš? Sám si ho hned mazal
Díky za upozornění, smazáno, s originálem nemělo nic společného

Kačenka náprstková, 18.04.2014 15:18, basset(m)

Admine, oprav, prosím, název v atlasu na náprstkovitá. Nějak jsem u toho asi spal, když jsem to zakládal

Re: Kačenka náprstková, 20.04.2014 22:01, admin(m)

Kdoví na co si myslel, opraveno

Změna názvu, 02.04.2014 20:45, b.gun(m)

A když už tady otravuji, navrhoval bych v Atlase upravit položku Zvonovka jarní. Toto je starší, dříve používané pojmenování, v současnosti se používá název závojenka jarní (Entoloma vernum S. Lundell).

Re: Změna názvu, 02.04.2014 22:00, admin(m)

Díky za upozornění, opraveno.

Re: Re: Změna názvu, 02.04.2014 23:19, b.gun(m)

Také děkuji. Jenom jestli mohu, ještě doplnit tu změnu na Entolomu i ve vědeckém názvu. . .

Re: Re: Re: Změna názvu, 03.04.2014 21:13, admin(m)

Jasně, přehlédl jsem.

Re: Změna názvu, 03.04.2014 16:11, Martin(m)

Taky se přidám, obecně bych navrhoval používat "českou" nomenklaturu. Někdy je to jeb. . na, protože je třeba hledat synonymum v biolibu a jinde, ale je to tu sjednoceno i dle českých názvů: http://portal. nature.cz/redlist/v_nd_taxon_category.php?akce=seznam&opener=&vztazne_id=0

Počet znaků, 01.04.2014 23:32, b.gun(m)

Přimlouval bych se - pokud by to nečinilo problém s nějakým formátováním - za zvýšení počtu znaků, které lze vložit do kolonek názvů hub při zakládání položky v Atlase. Už jsem se párkrát setkal s tím, že při stávajícím nastavení se tam název nevejde celý (naposledy dnes u položky Houževnatec přivázlý, kdy se tam nevešlo ". . . & Ginns").

Re: Počet znaků, 02.04.2014 22:00, admin(m)

Ahoj, prodloužil jsem z 50 na 80 znaků, to snad bude stačit
"& Ginns" přidáno

Re: Re: Počet znaků, 02.04.2014 23:17, b.gun(m)

Děkuji.

Nadpis, 31.03.2014 23:33, Kraken(m)

Nešlo by, aby se dal opravit i nadpis v diskusi? A jestli ne já, nemohl bys mi to opravit ty admine? Takhle vypadám, že nerozeznám hlízenku od jehnědky. . . Třeba s poznámkou v reagovat, aby reakce ostatních neztratily smysl.

Re: Nadpis, 01.04.2014 22:33, admin(m)

Ahoj, šlo, je teď možné upravovat i nadpisy.
Nepropíše se to ale automaticky do celého vlákna, pokud je více reakcí, je potřeba upravit nadpisy i v každé z nich, snad to bude stačit.

Funkčnost odkazů + úprava položek v Atlasu, 02.02.2014 01:19, b.gun(m)

Chtěl bych se zeptat, proč v některých případech nefungují odkazy, které se sem na stránky vloží?
Když třeba odkazuji na májovky zde v Atlasu, funguje vše tak, jak by mělo. Ale pokud vložím odkaz, kterým bych chtěl odkazovat na Calocybe gambosa na Fungoru, tak vzniká problém. Při pohledu do řádku v nově otevřeném okně lze vidět, že se do adresy vloudí znaky navíc (%20), které jej znefunkční. Proč tomu tak je?

Druhý problém se týká úpravy položek v Atlasu. Pokud při popisu položky omylem vyplním jinou kolonku popisu, než kterou jsem zamýšlel, již to nejde bez následku opravit. Příklad: Při přidávání nové houby do Atlasu a vyplňování jejího popisu se překliknu o řádek níže, místo kolonky "Plodnice" vyplním kolonku "Klobouk" a popis uložím. Poté si všimnu svého omylu a chci jej opravit, ono to však tak úplně nejde. Text v kolonce Klobouk lze sice upravovat, přepisovat, ale nelze jej smazat úplně. I když ho v editačním okně na první pohled smažu, po uložení popisu zůstane v kolonce zachován. Přijde mi, jako by již jednou aktivovanou kolonku v popisu nebylo možné znovu deaktivovat a prostě už v ní musel být nějaký text zachován, i kdyby to měla být třeba jedna jediná tečka.

Re: Funkčnost odkazů + úprava položek v Atlasu, 02.02.2014 21:10, admin(m)

Ahoj,

funkčnost odkazů - to je shoda náhod, nechci ukazovat , ale někteří píšou tak, že nedávají mezery za čárky a tečky, což není stylisticky nejšťastnější - způsobuje to špatné zalamování řádků, atd. Přepisuju to tedy programově a automaticky dávám do textu mezeru za tečku a čárku, pokud tam není od autora textu. Bohužel to ovlivňuje i odkazy, ale dokážu to dát do výjimek, takže tebou zmiňovaný odkaz už je funkční. Původně tam bylo "http://www.speciesfungorum. mezeraorg/" - mezera před org se na webu (v html) automaticky překládá na "%20". Nyní už je to ve výjimkách (".org"), pokud budeš mít další případ, tak mi ho prosím napiš, přidám rovněž.

Mazání kolonek v atlasu - to tak je a dnes to neopravím, je to složitější, třeba časem

Re: Re: Funkčnost odkazů + úprava položek v Atlasu, 02.02.2014 23:14, b.gun(m)

Ahoj, děkuji za objasnění.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30