O houbách

Nápady a připomínky k vývoji těchto stránek

Přidat nový příspěvek


Všechny své dobré (i jiné:) nápady, připomínky, bugy, atd. související s vývojem těchto stránek, prosím pište do této diskuse. Každý názor je vítán!


Seřazení podle vláken | Seřadit podle času | Pouze vlákna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Chřapáč Quéletův, 30.01.2015 17:29, basset(m)

Omylem jsem založil znovu. Můžeš ho Admine smazat. Díky.

Re: Chřapáč Quéletův, 30.01.2015 18:29, alesjirsa(m)

Koukám, že dneska se to tu omyly jen hemží.

Re: Chřapáč Quéletův, 01.02.2015 11:22, admin(m)

Asi mi nějak nefunguje kontrola na již založené názvy
Smazáno.

Menší detail, 30.01.2015 17:20, alesjirsa(m)

Choroš smolonohý má svůj latinský název napsaný ve dvou závorkách.

Re: Menší detail, 01.02.2015 11:24, admin(m)

Opraveno, dík

Chybný odskok v soukromé galerii, 30.01.2015 17:17, basset(m)

Vytvořil jsem si soukromou galerii Hřibovité a ta se mi rozdělila na dvě pokračování. Odskok na druhou stránku ale chybně odskočí zpět do galerie místo na pokračování druhou stránkou galerie Hřibovité.

Re: Chybný odskok v soukromé galerii, 01.02.2015 11:37, admin(m)

opraveno

Malá začáteční písmena v rodových názvech hub v atlase, 26.01.2015 18:44, alesjirsa(m)

Ahoj
Rád bych upozornil na malá písmena na začátku rodového jména hub v atlase. Tyto názvy mezi všemi ostatními názvy, jež mají první písmeno v rodovém jménu velké, úplně bijí do očí.
Jsou to tyto houby:
Helmovka kuželovitá
Muchomůrka ježohlavá
Muchomůrka porfyrová
Oušenka kořenující
Pevník dvoubarvý
Větvovka teplomilná

Kdybych na nějakou houbu, která má v atlase též rodové jméno s malým začátečním písmenem, zapomněl, tak na ni "kdyžtak" případně upozorněte.

Re: Malá začáteční písmena v rodových názvech hub v atlase, 30.01.2015 09:38, alesjirsa(m)

Tak jsem našel další houbu, která má malé počáteční písmeno v rodovém jméně:
Kostrovka beztvará

Re: Malá začáteční písmena v rodových názvech hub v atlase, 01.02.2015 11:19, admin(m)

Máš pravdu, opraveno, díky.

Kyj uťatý v červeném seznamu, 23.01.2015 19:19, Patrik(m)

Nějaká chyba?

Re: Kyj uťatý v červeném seznamu, 01.02.2015 11:13, admin(m)

Vypadá to tak
Odebráno z ČS, díky.

Návrh, 21.01.2015 22:21, Yohaness(m)

Drazí kolegové a přátelé diskusního fóra O HOUBÁCH.
Dovolím si navrhnout změnu, kterou považuji za přínosnou a líbila by se mi.
Admin Romča za dobu fungování těchto stránek odvedl notný kus práce. Nedávná aktualizace a grafická proměna mu budiž důkazem. Přesto si myslím, že se vlákno GALERIE A DISKUSE stává nepřehledným a nesplňuje podstatu a smysl celého webu - totiž, O HOUBÁCH je jen částečně. Navrhuji tedy, aby se toto vlákno rozčlenilo na tři různé oddělení a to na:
1. O HOUBÁCH - nálezy, zajímavosti, informace, věda. . .
2. O FOTOGRAFOVÁNÍ - rady, nápady, přístroje, technika fotografování. . .
3. O PŘÍRODĚ - fotky lesů, vod a strání, pařezů, stromů, listí, mechů, kamenů a zvěře. . .
Znamená to ovšem, že bychom pak museli naše fotky třídit do těchto kategoriií a ne vkládat reportážní seriál typu: les, houba, houba, voda, pařez, kámen, jídlo.
Co vy na to, chtělo by se vám do toho? Mě jo.

Re: Návrh, 21.01.2015 22:33, Yohaness(m)

Ještě musím sobecky přiznat, že tato navrhovaná změna je čistě řízená mým zájmem o houby. Otevřu si pak vlákno o houbách a tam uvidím jen houby! Navíc si tam budou uživatelé o houbách povídat. To bude něco!
Pokud budu mít problém s foťákem či se budu chtít dozvědět nové trendy focení, mrknu do příslušného vlákna.
A když mi bude smutno, podívám se do vlákna o přírodě a potěším se křišťálovými kapkami vody či romantickým pařezem.
Zajímají mně vaše názory. . . díky.

Re: Re: Návrh, 22.01.2015 20:14, basset(m)

Plně souhlasím s tím, co Yohaness navrhuje. Ještě bych dodal, že by mělo být možné přesunout příspěvek ( možná i jenom část, jedna fotka !? ) z jedné části do druhé.
-
Nevím, proč se tady řeší znalci hub, mykologové, nemykologové nebo dokonce vědci, když je to úplně jasné - jedno z těch vláken bude jenom o houbách. Jsem taky jenom trochu zvědavější houbožrout , resp. mykolog amatér a houbožrout profesionál
-
To třetí vlákno (O přírodě) bych nechal navázat na stávají Diskuse a galerie.
-
Pak už nám zbývá jenom si držet palce, aby nás s tím nápadem Admin neposlal . . . Vím, že moc času nemá, změna není jednoduchá a hlavně, dělá to ve svém vlastním volnu !!!

Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 20:44, Joska(m)

I to mě napadlo. Ještě tak to trochu rozšířit (sorry admine) o možnost příspěvek buď přesunout nebo zkopírovat do jiné části - myšlen přesun nebo zkopírovaní mezi třemi navrhovanými oddíly.

Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:23, admin(m)

Tak s tímhle vás do háje pošlu: ". . . by mělo být možné přesunout příspěvek ( možná i jenom část, jedna fotka !? ) . . . "
Ani si moc technicky nedokážu představit, jak by to mohlo fungovat. Příspěvek(vlákno) ano, ale jedna fotka nepůjde přesunovat.

Jinak s tím nemám problém. Viděl bych to tak, že k přidávání vlákna přibude jedna povinná kolonka, kterou bude výběr kategorie, tím se zajistí kategorizace. Při čtení už si pak každý bude moci zvolit, co chce vidět, zda vše sloučeno nebo jen jednotlivé kategorie, co říkáte?

A dejte mi na to prosím cca měsíc času, je to větší zásah a volným časem teď opravdu neoplývám

Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:40, basset(m)

. . jo alternativní a variantní kusovníky ( možná i jenom část, jedna fotka !? ), to není žádná sranda

Re: Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:49, admin(m)

ano, jednoduše řečeno bych se z toho zbláznil

Re: Návrh, 22.01.2015 11:54, Kraken(m)

Tak ta reportáž by mi asi trochu chyběla, dřív jsem jí občas taky používal. Ale v podstatě jsem pro, z posledního vývoje situace nejsem moc odvázanej. . .

Re: Návrh, 22.01.2015 14:55, Joska(m)

Ve všem máš pravdu. Ale. . . Proč asi odjakživa byly a nakonec ještě dodnes jsou oblíbené stránky "Nahouby.cz". Asi právě pro tu svou "lidovost". S Tvým členěním ad 1-3 souhlasím, jen bych z bodu 3 nevynechal ty houby. Samozřejmě, že bod 1 by byl čistá mykologie, ale ruku na srdce - kolik z registrovaných uživatelů jsou mykologové? Pořád tvrdím, že nejsem ani znalec hub, ani mykolog. A jak trefně poznamenal Karel z Brd, ani se o to nesnažím. Jsem prostě "plnič spíží", a to ještě hodně mizernej.
Takže bod 3 je dnešní Galerie a diskuze. Další body by vlastně byly novinkou stránek.

Re: Re: Návrh, 22.01.2015 15:11, Yohaness(m)

Ale já také nejsem mykolog, jen se snažím se o houbách něco dozvědět, pořád se učím. Bod jedna jsem myslel tak, že to bude dnešní Galerie a Diskuze očištěná o příspěvky z bodu 2 a 3.

Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 16:02, Joska(m)

Já ti rozumím a v podstatě tvrdím totéž. Jen v bodu 3 by samozřejmě mohly být i ty houby, ale ne ve "vědeckém" zaměření. Prostě bod 3 je diskuze (včetně fotek hub), bod 1 čistě houby.

Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 16:37, Yohaness(m)

No jo, to ale bude těžko rozlišitelné, kde končí houbařina a začíná věda. To bych tedy nechtěl posuzovat. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 17:51, alesjirsa(m)

Také se vyjádřím k návrhu. Podle mě to není zas až tak špatný nápad. Mohl by samozřejmě bod Galerie a diskuze úplně zaniknout a místo toho dát mezi ostatní kategorie tyto tři body a nebo (a to se mi zdá z mého pohledu lepší) bych tam normálně Galerie a diskuze zanechal a když na to uživatel zamíří myší, tak se u tohoto bodu objeví tyto tři podkategorie.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 19:00, Patrik(m)

Bod 2 souhlasím, bod 3 taktéž, akorát, že by to byla taková diskuse nějak jak je teď, kde by bylo všechno ostatní o přírodě, dávaly by se tam houbařské úlovky a fotoreportáže z výprav apod. , v bodu tři bych tedy viděl tak jak říká Yohaness, všechny zajímavé nálezy, které jindy v diskusi rychle zapadnou různými běžnějšími věcmi a fotkami přírody apod, příliš uživatelů to nijak nezajímá bo to není k jídlu, a ti, které to zajímá už to pak nenajdou, bo tu nechodí pravidelně. . . Tedy, já bych s Yohanesem v této změně souhlasil, a co to tak zrobit třeba nejprve zkušebně třeba na měsíc, dva, a pokaď se to neosvědčí, tak to nechat při staru?

Re: Re: Návrh, 22.01.2015 19:36, Zdeno(m)

Jo, Josko, tohle je rozumná logika. nezávisle na tomto(čtu to až teď. . ) to koresponduje s tím co píšu na ohoubách. . . Nehrejme si na to, že tady máme tisíc návštěv denně od brilantních mykologů. . .

Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:02, Yohaness(m)

Na to si ale nikdo nehraje. Já jen tvrdím, že je tady dost uživatelů se zájmem se v oblasti hub i mykologie vzdělávat.

Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:24, Zdeno(m)

To jsme snad všichni až na několik transparentních výjimek, které se k jakémukoliv osobnímu vývoji a rozvoji programově otáčejí zády. . . Vždyť si snad neprotiřečíme. . . Možná jsem měl napsat místo nehrajme, konstatujme. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Návrh, 22.01.2015 21:36, admin(m)

Souhlasím se Zdenem i Joskou, opravdu tu nejsou tisíce mykologů

Proto bych nechal na uvážení každého, jak to bude používat, Yohaness si zobrazí jen kategorii houby, někdo jiný si zase bude moci zobrazit diskusi sloučenou, jak je tomu dosud.

Re: Návrh, 23.01.2015 08:18, Kájinka(m)

Naprosto souhlasím. Jen pořád nechápu proč chcete mít houby v 1 i v 3 jak níže navrhl Joska. Přece první sekce nemusí být jen o vyšší mykologii, ale klidně tam můžeme dát i ten plnej košík, ne?? Yohanessi myslel si to tak jak to píšu a nebo nastal kraťas mezi mojí židlí a klávesnicí???

Re: Re: Návrh, 23.01.2015 10:46, Yohaness(m)

Myslel jsem to přesně tak, i já se rád podívám na plný košík.

Re: Re: Re: Návrh, 23.01.2015 10:55, Yohaness(m)

Já nevím, proč se najednou začalo s mykologií. . . Já jsem nic takového ani nezamýšlel. Profesionální mykolog tady není nikdo (snad s vyjímkou Hanýžky), takže nevím, proč by nemohli být v jedné kategorii vzácnosti, zajímavosti, bězné houby i plné koše. . . Je to tady přece O HOUBÁCH.

Asi překlep, 21.01.2015 13:02, alesjirsa(m)

Ahoj
Asi menší překlep v založení nového druhu do atlasu. Jde o špičku Wynneovu. V atlase má napsaný název "Winneové" jako nějací vítězové, místo "Winneova".

Re: Asi překlep, 21.01.2015 13:11, alesjirsa(m)

Jo, aha, b. gun tento název pak píše v synonymech. Tak to byl teda asi záměr, omlouvám se.

Zřejmě malá chybka, 18.01.2015 17:38, alesjirsa(m)

Ahoj
Zjistil jsem, že fotky z určovny-poradny, které mám uloženy, mi nejdou přendat do alba. Fotky z galerie normálně jdou.

Re: Zřejmě malá chybka, 18.01.2015 17:40, alesjirsa(m)

Oprava: nejdou mi přendat do fotoalba.

Duplicita v Atlase, 16.01.2015 21:30, b.gun(m)

Hlásím duplicitu v Atlase - tuto položku už jednou máme zde. . .

Re: Duplicita v Atlase, 17.01.2015 12:13, Patrik(m)

Sakra lidi, než něco přidáte, nejprve si ověřte nejčastější synonyma, pod kterými by to už tady mohlo raz být. . .

Re: Re: Duplicita v Atlase, 20.01.2015 21:55, admin(m)

Sakra chlape, nesakruj nám tady hned. Víš jak to říkával Ivan Hlinka?

Re: Re: Re: Duplicita v Atlase, 21.01.2015 18:29, Patrik(m)

Ne. . . ???

Re: Re: Re: Re: Duplicita v Atlase, 21.01.2015 22:15, b.gun(m)

Hlavně se z toho neposrat. . .

Re: Re: Re: Re: Re: Duplicita v Atlase, 22.01.2015 19:32, Patrik(m)

Aha. . .

Re: Duplicita v Atlase, 20.01.2015 21:53, admin(m)

díky b. gune, sloučeno.

Doplnění červeného seznamu..., 16.01.2015 18:22, Patrik(m)

Všiml jsem si, že následující jmenované druhy ještě nejsou přiřazené k červenému seznamu: šťavnatka načervenalá, rosolovec červený, kržatka zrnitá, kukmák maličký, kyjanka zakouřená, voskovečka tmavolupenná

Re: Doplnění červeného seznamu..., 20.01.2015 22:07, admin(m)

Jsi všímavej
Zařazeno, díky.

Re: Re: Doplnění červeného seznamu..., 21.01.2015 17:48, alesjirsa(m)

Já bych se přidal, že v červeném seznamu má být ještě do atlasu nově přidaný druh: Ohnivec zimní.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Zobrazovaný počet vláken: 10 20 30